Stel je persoonlijke vraag #38

Daar ging het mij ook niet om, was gewoon nieuwsgierig naar hoeveel mensen er ooit hulp hebben gehad bij kopen/huren en de discussie erboven deed me eraan denken

2 likes

Komt ie:

In mijn eerste 3 weken op het forum werden al mijn posts geliket door @FISSA. Viel echt op. Ik voelde me helemaal welkom. Daarna nooit meer :joy:
Ik heb vast een hele verkeerde mening verkondigd of ze is net zo’n Instagrambot die likes terugwilde haha.

3 likes

Kijk je weleens opsporing verzocht?

• Ja, bijna elke week
  • Ja, af en toe
  • (Zowat) nooit

0 stemmers

1 like

Ik word daar zo naar van

15 likes

Ha ik ook, echt fysiek gespannen gewoon, zo’n opgejaagd gevoel :sob: en Anniko van Santen is altijd zo streng en boos :angry:

Ik kijk soms wel hier Gezocht & Vermist | politie.nl daar staan ook ongeidentificeerde personen op, heel naar, maar dat kan ik dan wel weer hebben

3 likes

Laatste vraag van vandaag maar ik vraag me opeens zoveel dingen af

Ben je weleens in een avondwinkel geweest?

• Ja, kom ik redelijk vaak
  • Ja, af en toe
  • Ja, een enkele keer
  • Nee

0 stemmers

Love avond winkels op vakantie.

6 likes

Ja toen ik student was en een kamer huurde moest mijn vader garant staan voor de huur. Ik dacht daar toen niet echt over na? Kon het ook “prima” zelf betalen met m’n inkomen, maar nu denk ik: oja zonder die garantstelling had dat niet gekund.
Weet niet of dat normaal is? Mijn broertje had ook 2x een garantstelling nodig. Maar of ze dat altijd mogen vragen? Geen idee :crazy_face:

1 like

Maar ze vroeg naar ooit in je leven. Ik heb toen ik nog studeerde wel financiële ondersteuning van m’n ouders gehad om m’n huur te betalen maar tegenwoordig niet meer.

Ik zou het wel redden maar ik zou m’n levensstijl wel drastisch moeten versoberen en niet meer kunnen sparen.

2 likes

Dan vreet ik uit de goot.

Edit: nu even als normale toevoeging. Ik kan het wel enigszins redden in m’n eentje maar heb maandelijks hoge kosten aan psychische hulpverlening (zo’n 400 euro, woon niet in NL). Dit is voor mij eigenlijk niet op te brengen naast m’n vaste lasten. Gelukkig weten mijn ouders goed genoeg dat deze klachten voortkomen uit hun opvoeding en betalen zij hiervoor. En dat maakt me niks uit. Jullie wilden kinderen, konden daar niet fatsoenlijk voor zorgen met alle problemen die daarop volgden? Pay up.

En daarnaast is er ook nog zoiets als relatieve rijkdom. Ik ben dan wel ‘arm’ maar weet ook dat ik nooit in de kou kom te staan vanwege mijn familie. En dat neemt al zoveel stress weg. Die mensen hebbenn geld, dat velen niet hebben.

25 likes

Ligt er denk ik aan waar je staat als je het huis verkoopt

5 likes

Laatst nog

Toen gooide eerst iemand 3x de deur in m’n gezicht (je moet in die winkel de deur achter je dicht doen staat er), maar ik stond achter hem en hij had dat niet door dus hij bleef die deur terugduwen recht in m’n face, echt heel awkward.

Toen was ik toch eindelijk heelhuids binnen en GELIJK gleed ik uit m’n slipper zo op een fles rode wijn die toen kapot viel en langs de hele kassarij leeg liep :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

6 likes

3 niet, wel vier, lijkt me heerlijk een vrije dag :heart:
Met 3 zou ik wel het gevoel hebben op werk veel te missen denk ik.

1 like

Ik zou niet goed weten hoe ik al die vrije dagen moet opvullen, dus dan liever 4 dagen werken :grimacing:

3 likes

Ik snap dit nooit zo goed, heb je dan geen hobby’s of dingen die je leuk vindt om te doen? Snap heel goed dat je je werk echt heel leuk vindt en daar ook voldoening uit haalt zodat je fulltime wilt werken, maar vind het altijd wel heftig als mensen zonder werk geen idee hebben wat ze met hun vrije tijd/ vakantie aan moeten?

Geen kritiek op jou specifiek trouwens, wil je niet rot laten voelen. Het is meer dat ik dit vaker lees en dat heel verbazingwekkend vind.

48 likes

Inderdaad, ik zou nog liever de hele dag in bed liggen en tv/films kijken dan werken om de tijd te vullen

31 likes

image

Spaarde je dit vroeger? Bij elk tijdschrift zat dan zo’n steen die je in zo’n verzameldoos kon doen

• Ja
  • Nee, maar ken het wel
  • Nee, ken het ook niet

0 stemmers

Ik had dit vroeger maar ik vraag me nu echt af waarom ik dit als kind leuk vond haha, heb echt helemaal niks met stenen etc nu

1 like

Ik kan niet goed tegen weinig structuur dus ik zou het wel lastig vinden ja en heb niet super veel hobbies waar ik uren zoet mee ben.
Overigens heb ik wel voor 3 dagen gekozen in de poll hoewel ik 24 uur over 4 of 5 dagen ook wel zie zitten om mijn eerder genoemde reden.

12 likes

Vind het qua ontwikkeling en doorgroeien niet zo verstandig. Zodra ik daar voor m’n gevoel klaar mee zou zijn dan zou ik prima drie dagen doen

1 like

Ja kan ik me voorstellen. Heb zeker wel interesses maar vind het lastig het echt hobbys te noemen. Ook al vind ik het leuk, het gaan doen voelt vaak als moeten. Uiteindelijk kan ik mezelf dan moeilijk motiveren en verkies dan al snel in bed liggen of op de bank hangen boven echt iets gaan doen. En daar haal ik aan het einde van de dag dan weer geen voldoening uit. Werk geeft me daginvulling, structuur, plezier (vaak) en voldoening. Maar het kost me ook veel energie, daarom werk ik ook niet fulltime maar 4 dagen.

Dit alles hangt ook wel samen met een niet optimale psychische gezondheid hoor

10 likes