Stel je persoonlijke vraag #38

Ik herken dit wel. Mijn hobbys zijn eten, series kijken en geld uitgeven. Daar kan ik me prima 1 of 2 dagen mee vermaken maar daarna word ik horendol. Ik heb nu een doel in mijn hoofd, namelijk mijn scriptie, maar daarna weet ik echt niet meer waarvoor ik leef ofzo? Klinkt heel dramatisch en ik wil ook absoluut niet stoppen met leven, maar ik heb gewoon ritme, structuur en een doel nodig, anders komt er niks uit.

4 likes

Ongevraagd, maar misschien heb je iets aan mijn ervaring.

Samenvatting

Het is heel logisch dat als je geen structuur hebt van buiten af, het zoeken is naar een structuur die werkt. Constant jezelf aansporen dingen te doen, is pittig. Het kan helpen om een basis planning tr maken. Zo laat eten, zo laat dit, zo laat dat. Een huishoudschema en/of een lijst met dingen die echt moeten. En dan kan je een lijstje maken met dingen die je leuk vindt en al wel doet /hebt gedaan en dingen die je zou willen doen. Op die manier kan je dan lege ruimte opvullen.

Het klinkt heel makkelijk, maar is het niet hoor. Kost veel tijd om onder de knie te krijgen. En ook op school /werk heb je wel eens een baaldag of meerdere achter elkaar aan. Dat mag ook gewoon thuis.

5 likes

Juist andersom :laughing: love de herfst.

18 likes

Nu nog niet, maar een winterdip is mij niet vreemd. Vitamine d en ik houden elkaar stevig vast

10 likes

Ik kan echt ontzéttend genieten van deze dagen, een fel ochtendzonnetje maar koude lucht, omslag van groene bladeren naar prachtig oranjerood en de geur van de beginnende herfst. Maar die ellenlange donkere dagen, grijze luchten en kale bomen van straks zijn wel pittig hoor.

14 likes

Ja, maar is hier wel wat gangbaarder dan in NL, SpÀti op elke hoek. In NL kwam ik er zelden

1 like

Nou een week lang regen is niet geweldig voor mijn humeur. En ik moet altijd wennen aan de seizoenswisseling. Ik ben meestal 1-2 weken van het rabat en dan gaat het wel weer

3 likes

Ik ga altijd naar de avondwinkel voordat ik naar de film ga. Haal ik daar zon klein zakje chips of een andere snack ofzo.

De meeste avondwinkels in mijn stad gaan uiterlijk 02:00 dicht dus dan is het niet echt een nachtwinkel, denk dat het wel hetzelfde idee is

Botten, tanden en mentaal welbevinden.

5 likes

Herkenbaar. Heb het meestal vooral omgekeerd. Loop de hele winter met mezelf te zeulen en denk de eerste weken warm weer en lange dagen ineens: holy, dit is wie ik ben? Zo hoor ik me te voelen.

14 likes

Ik heb pas een dip na de feestdagen. Want daarna duurt het nog zo lang voordat het weer lichter/voorjaar wordt, en daar heb ik mentaal wel last van elk jaar.

11 likes

Ja dit! Vitamine D, elke dag naar buiten als de zon schijnt (ook als ie niet schijnt trouwens), en mijn wake up light doen wel echt wonderen. Ik twijfel nog over een daglicht lamp.

1 like

Als ik het krul, zakt het in. Als ik het stijl, gaat het krullen.
Ik heb een keer een kapster beteuterd met een föhnborstel achter me zien staan, toen ik zei dat dat geen nut had.

3 likes

Ik laat het opdrogen aan de lucht maar ik weet niet of het dan ‘in model’ zit maar ik vind het wel prima. Moet tijdens het droogproces trouwens wel een paar keer op de kop hangen om het uit te schudden, anders zitten m’n krullen plat tegen mijn hoofd.

Mijn collega zei laatst ‘ja ik heb eigenlijk net zulk haar als jou, maar ik stijl het’ en toen dacht ik ‘huh beledig je me nu’. Boeit me niet trouwens, ik vind m’n haar wel prima zitten.

Oja en kappers willen er altijd met een diffuser door om m’n krullen mooier te maken, maar dan lijk ik op een schaap terwijl gewoon opdrogen veel mooier zit.

6 likes

Tja, wat zit goed. Mijn haar is absoluut niet lelijk als het aan de lucht droogt want ik heb geluk met heel volumineus en niet pluizend haar. Maar ik ga sowieso graag overdressed en over the top door het leven, dus ik sta meestal wel mijn haar te krullen of te fohnen.

7 likes

Ohh dit is precies wat ik nu heb. Zat zondag te janken op bed en begreep niet waarom en ik ben al de hele week zo moe! Zal dus denk ik ook aan het weer liggen.

2 likes

Met kanttekening dat ik wel allemaal krullencrĂšmes in moet doen, maar het vervolgens aan de lucht laat opdrogen en het eigenlijk altijd goed zit. Of valt dat dan ook onder styling? Ik weet niet of ik het als styling moet lezen, of stijlen van het haar haha

3 likes

Sinds ik Laagjes heb komt het altijd vanzelf goed :ok_hand:

3 likes

Haar opdrogen aan de lucht = pluis haar

2 likes