Ik ben dus recent 3 dagen gaan werken, maar is denk ik alsnog niet wat je bedoelt, haha. Ik heb sowieso de afgelopen jaren enorm gesukkeld met belastbaarheid/burn-outklachten/functioneren en werkte dus ‘maar’ 4 dagen omdat ik 5 dagen gewoon mentaal slecht trok en m’n werk ook helemaal niet zo leuk vind per se.
Dat ik nu 3 dagen werk is omdat ik met een deeltijd masteropleiding begonnen ben (zou je als een hobby kunnen zien haha), waarvan verwacht word dat ik er ongeveer 2 werkdagen aan besteed (liefst ook wel in de werkweek grotendeels), dus eigenlijk ben ik misschien wel eerder juist nu naar 5 dagen werken gegaan met een crappy inkomen. Ik hoop vooral ook dat ik ga kunnen blijven rondkomen met deze 3
In principe wel, maar het is nog wel even zien…
–
In mijn functie is het gebruikelijk om minstens 4 dagen te werken (in principe mag minder ook niet), dus ik ben nu wel een soort geval apart. Ik merk ook dat ik ineens veel meer dingen moet overdragen dan voorheen. Terwijl bijna niemand 5 dagen werkt en is het verschil tussen 3 en 4 zo groot? Nou ja, blijkbaar wel dus. Ik heb een eigen onderdeel waar ik verantwoordelijk voor ben, maar dat moet wel mee in de strakke planning van een groter geheel (lekker vaag), dus mijn collega’s moeten vaker dingen van me overnemen nu als het echt nog voor een bepaalde datum gedaan moet worden. En/of ik kan zelf dus ook minder dingen erbij doen en merk dat ik weinig ruimte heb om tijd in te halen als ik een dag te veel heb lopen ouwehoeren of gewoon weinig heb gedaan
Misschien verwacht ik nu vooral ook onrealistische dingen van mezelf trouwens, nu ik weer beter in m’n vel zit ook, dat ik dan wel even in 3 dagen min of meer kan doen wat ik voorheen in 4 deed.
Mogelijk trouwens dat ik in de toekomst wel weer een baan ga krijgen waar ik 5 dagen werk, als ik iets ga doen meer in de richting van m’n opleiding ofzo (en nu ik recent dus veel beter functioneer in het algemeen, ervan uitgaande dat dat zo blijft). Ik vind m’n huidige werk ook gewoon niet leuk genoeg daarvoor, maar tegelijkertijd vind ik m’n collega’s wel heel leuke en heb een fijne werkgever met zekerheid. Ben er nog niet over uit of dat niet ook genoeg zou zijn in een baan. Uiteindelijk heb ik m’n geld gewoon nodig en is het ook een illusie denk ik dat ik werk zou vinden dat niet voelt als werken ofzo (die bullshit van als je doet wat je leuk vindt hoef je nooit te werken)… maar dat is weer een andere discussie denk ik, haha.