Stel je persoonlijke vraag #38

Ik hoorde laatst een tip die een vriend had gekregen in therapie: zet op een rijtje welke waarden je belangrijk vindt en waar je energie van krijgt. Stel dat is ‘creativiteit’, besteed dan elke dag even tijd aan iets creatiefs doen (in welke vorm dan ook) ipv dat je ‘hersenloos’ gaat gamen of series kijken om de tijd maar te vullen. Zo kan je veel meer voldoening uit je vrije tijd halen!

8 likes

Als ik het krul, zakt het in. Als ik het stijl, gaat het krullen.
Ik heb een keer een kapster beteuterd met een föhnborstel achter me zien staan, toen ik zei dat dat geen nut had.

3 likes

Ik laat het opdrogen aan de lucht maar ik weet niet of het dan ‘in model’ zit maar ik vind het wel prima. Moet tijdens het droogproces trouwens wel een paar keer op de kop hangen om het uit te schudden, anders zitten m’n krullen plat tegen mijn hoofd.

Mijn collega zei laatst ‘ja ik heb eigenlijk net zulk haar als jou, maar ik stijl het’ en toen dacht ik ‘huh beledig je me nu’. Boeit me niet trouwens, ik vind m’n haar wel prima zitten.

Oja en kappers willen er altijd met een diffuser door om m’n krullen mooier te maken, maar dan lijk ik op een schaap terwijl gewoon opdrogen veel mooier zit.

6 likes

Tja, wat zit goed. Mijn haar is absoluut niet lelijk als het aan de lucht droogt want ik heb geluk met heel volumineus en niet pluizend haar. Maar ik ga sowieso graag overdressed en over the top door het leven, dus ik sta meestal wel mijn haar te krullen of te fohnen.

7 likes

Ohh dit is precies wat ik nu heb. Zat zondag te janken op bed en begreep niet waarom en ik ben al de hele week zo moe! Zal dus denk ik ook aan het weer liggen.

2 likes

Met kanttekening dat ik wel allemaal krullencrèmes in moet doen, maar het vervolgens aan de lucht laat opdrogen en het eigenlijk altijd goed zit. Of valt dat dan ook onder styling? Ik weet niet of ik het als styling moet lezen, of stijlen van het haar haha

3 likes

Sinds ik Laagjes heb komt het altijd vanzelf goed :ok_hand:

3 likes

Haar opdrogen aan de lucht = pluis haar

2 likes

Een combi, aan de lucht laten drogen kan wel. Maar moet er dan wel wat producten in doen omdat het anders mega pluizig wordt (krul) en het duurt echt heel lang. Dus meestal droogt het 's nachts op mn kussen en doe ik 's morgens een touch-up (maar die is wel echt nodig dan!).

1 like

Ik wist nooit dat ik dit miste, totdat ermee begon omdat mijn kind het anders niet wilde innemen. Wat een verschil!

2 likes

Gelukkig zit het prima als ik het gewoon laat drogen, want als ik ergens een schurfthekel aan heb is het föhnen. Die vieze warme lucht op mn hoofd, optyfen. Zeg ook altijd tegen de kapper dat ik het zo geknipt wil dat ik het kan wassen, mn handen er doorheen kan halen, hooguit even ondersteboven uitschudden voor wat volume, en dat het dan moet zitten. Ook echt nul zin om daar tijd aan te verspillen ‘s ochtends, laat mij maar lekker wat langer slapen :grin:

3 likes

Oh, ga ik die er ook bij doen! Baat het niet,dan schaadt het niet.

2 likes

Ik heb het omgekeerde, ik ben onlangs weer begonnen met fulltime werken na ruim 4 jaar thuis geweest te zijn door verschillende omstandigheden. En ik heb er echt zoveel opmerkingen over gehad! Varierend van ‘jeetje wat veel’ tot ‘pittig voor je kind’ en ‘pas je wel goed op jezelf?’.
Allemaal ongetwijfeld goed bedoeld, maar je doet het gewoon nooit goed. Toen ik voor ik een kind had elke twee weken een dag vrij had, was het verwend en nu is het blijkbaar weer niet ok om fulltime te werken omdat er een kind is.

Dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik merk dat ik mezelf ook steeds ga verdedigen, maar iedereen maakt zijn eigen keuzes en daar hebben anderen weinig van te vinden.

8 likes

Ik heb precies hetzelfde. Laatst is een kapper ruim een half uur bezig geweest met föhn en borstel, om tot dezelfde conclusie te komen. Uiteindelijk zit het wel redelijk als ik er niks mee doe maar echt super is het nou ook weer niet.

1 like

Heb jij weleens een burnout gehad?

• Ja
  • Nee, wel overspannen
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Veel te veel eigenlijk :sob: M’n grootste teleurstelling van de laatste tijd is dat de Jumbo geen Monster meer verkoopt. Echt ongelukkig word ik daarvan.

Ben wel al een tijd gestopt met de gewone versie en drink alleen nog die zonder suiker. Niet dat dat het gezonder maakt natuurlijk, maar het is iets.

4 likes

I feel you. Maar dit in mijn nieuwe favo. Weet niet zeker of ze hem bij de jumbo hebben.
image

2 likes

Die ziet er erg lekker uit :heart_eyes: zag bij de Action nog wel Monster dus ik ga daar maar inslaan haha.

2 likes

BANG!
afbeelding

1 like

huh blijkbaar heb ik toen een e-maillijst aangemaakt? toch eens zoeken of ik deze nog heb en anders snel verwijderen
edit: niet te vinden, of ik moet nog een vergeten mailadres hebben

3 likes