Oh zo. Nou eerlijk, ik vind die Ace & Tate brillen wel echt goede kwaliteit. Draag ik al jaren iedere dag en nog nooit kapot geweest.
en, who gotta go non-vocally?
- Beyonce
- Whitney
- Mariah
- Adele
- Ik kan niet kiezen
- Ik kies iedereen
0 stemmers
Speedy boarding bij easyJet kwam er gratis bij toen ik een koffer erbij boekte. Had wel zonder gekund eigenlijk.
Ik heb Ćberhaupt nog nooit een bril gehad die kapot ging? Op die ene die weg vloog op een feestje na dan. Of Is dit wereldvreemd van mij omdat ik ook wel jaarlijks een nieuwe sterkte nodig heb?
Een vegetarisch dieet hoeft niet perse meer geld te kosten. Sowieso zijn bonen heel goedkoop en vleesvervangers worden ook steeds goedkoper. Een pakje ah of Lidl vegan gehakt is goedkoper dan het gemiddelde pakje rundergehakt. Ik kan me wel voorstellen dat het lastiger kan zijn voor sommige mensenā¦
Ik denk eigenlijk dat het in grote hoeveelheden echt wel goedkoper is om een kilootje gehakt te kopen ipv vega-gehakt. Rundergehakt (biologisch, goede kwaliteit) gaat hier niet op natuurlijk als we het hebben over de doelgroep in een lagere sociaal economische klasse. Daarnaast is het echt wel meer denkwerk om een volwaardige, vegetarische maaltijd te bedenken voor veel mensen. Dat is een extra mental load die mensen er vaak helemaal niet bij kunnen hebben. Een pakje ālasagnetteā zegt je precies wat je nodig hebt en dat vega gehakt is dan echt wel een tikkie duurder dus doe je dat niet. En om bonen of iets anders te gaan gebruiken als vervanger moet je recepten gaan zoeken als het niet tot je normale repertoire behoort: mental load.
Het is dus inderdaad echt niet voor iedereen betaalbaar en haalbaar.
Ik krijg juist ook wel echt een beetje een raar gevoel van deze post. Alsof het ook weer totaal onvoorstelbaar is dat iemand met weinig geld de (mentale) capaciteit en/of idealen heeft om geen vlees te eten. Snap echt wel wat je bedoelt hoor qua mental load etc. en daar is duidelijk te weinig bewustzijn over en dat zet me ook echt wel aan het denken, maar ik vind het op deze manier opschrijven ook wel weer heel betuttelend ofzo?
Dit idd dr zijn tering rijke mensen die skijt hebben aan alles en korte vluchten maken met prive jets en al die bedrijven die het millieu verpesten. Waarom zou je dan als je aan de grond genagelt zit qua inkomen je ook nog daarmee bezig houden. Als het je interesseerd you do you. Maar ga het niet doen omdat een paar yuppen je anders scheef aan gaan kijken.
Dit kun je niet zonder nadere uitleg posten, VivaGlam.
Ik woon aan een binnentuin waar zoān 150(?) ramen van studioās of appartementen op uitkijken. Er worden best vaak āfeestjesā gegeven op die binnentuin, gisteren ook een familiebbq (o.i.d.). Compleet met muziek en dansen en laatst was er ook ruzie uitgebroken . Persoonlijk zou ik me echt te bewust zijn van het feit dat er zoveel mensen āmeekijkenā (en meeluisteren, het is gehorig), dus vroeg me af:
Bij een feestje op zoān binnentuinā¦
- Zou ik gewoon compleet mān gang gaan
- Zou ik me er even van bewust zijn, maar het daarna vergeten
- Zou ik me de hele tijd ervan bewust zijn, maar het niet erg vinden
- Zou ik mezelf de gehele tijd ongemakkelijk voelen
- Anders
0 stemmers
ik ben/heb vaker
- verliefd geweest
- een gebroken hart gehad
- even vaak/weinig
- beiden niet
0 stemmers
Sowieso die met Drokz, Radical en die van Trasher. Tweede van Trasher nog niet geluisterd.
N = 100 of zo maar ik verkeerde een tijdje in activistische dierenrechtenkringen en de mensen die daarin actief waren, waren juist overwegend mensen die weinig geld te besteden hadden.
Vegetarisme en veganisme zijn geen high brow hobbyās voor de elite of zo. Het is ook een emancipatiebeweging die inderdaad met idealen te maken heeft en die hebben mensen met weinig te besteden net zo goed.
Ben het verder uiteraard wel eens met de berichten dat mensen voor zichzelf moeten beslissen of een leefstijlverandering erbij kunnen hebben qua mental load etc.
Ik had dit laatst bij mijn zus maar ik was hier niet mee bezig. Het was ook een rustig feestje met taart en koffie, midden op de dag. We zaten gewoon aan een lange tafel.
Waar wij wonen heb je ook een binnentuin met bbq en picknicktafels die iedereen mag gebruiken. Daar zitten wel eens mensen maar dat is meestal overdag. Mensen doen zoiets hier niet snel 's avonds denk ik.
Maar misschien bedoel je meer een feestje met harde muziek?
Klinkt goed. Misschien een stomme vraag maar heeft dit een bepaalde geur?
Ik dacht ook eigenlijk boeie, maarja zonder is ook weer wat. Ik vind 1000 euro alleen dan bestwel een klein bedrag.
Zou jij je wenkbrauwen laten wegscheren voor 10.000 euro?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zit vooral met zweet/regen aspect. Als dat over je gezicht heen druppelt, zijn wenkbrauwen wel fijn
maar niet 10000-euro-mislopen-fijn
vind jij ook dat (thee)mokken wettelijk een minimumformaat moeten hebben
klaar met kleine mokjes
- ja
- nee
0 stemmers