Stel je persoonlijke vraag #38

Ik ben uberhaubt nooit verkleed geweest als piet vgm.

13 likes

Ja, maar wel meer dan 20 jaar geleden.

10 likes

Ik kan me dus elk jaar op de basisschool herinneren dat m’n moeder dan een pietenmuts voor ons klaarlegde en dan ging m’n vader met een kurk (van een wijnfles) over een oude pannenkoekenpan die op het fornuis stond tot de kurk warm werd en dan zat er roet aan dat we dan vanaf de kurk opgesmeerd kregen.

Weet niet hoe dat zat met kankerveiligheid en of we ook aten uit die pan die kennelijk roet produceerde of dat ik eigenlijk met vergane antiaanbaklaag op m’n gezicht liep als kind??? Maar het voordeel is wel dat m’n kinderfoto’s met Sinterklaas nog steeds toonbaar zijn.

30 likes

Oh echt! Wat leuk! Niemand in m’n klas deed dat verder. Maar ik herinner me heel goed dat gevoel van een warme kurk, vond het altijd heel erg spannend en leuk.

En het jeukte ook niet zoals Scminck dus ik was super into de roet altijd.

1 like

Ik heb gewerkt als piet tijdens het sinterklaasfeest van een groot bedrijf in zeeland. Ik kijk daar achteraf negatief op terug. Maar toen wist ik dat nog niet.

15 likes

Ja bij mijn twee eerdere banen. De schrijnende situaties, escalaties en slechte aflopen hebben mij weleens aan het huilen gezet ja. Ook soms met collega’s zulke momenten samen gehad. Of door heftige details in bepaalde zaken. Ik ben een kei in kalm en in balans blijven bij acute zaken en in het moment handelen, maar daarna kwam er regelmatig een huilbui hoor.
Een van mijn banen was o.a. bij de Raad voor de Kinderbescherming.

6 likes

De poll was ook niet bedoelt om te shamen, maar juist kijkend naar hoe we veranderd zijn.

1 like

Maar 6% die nog nooit gehuild heeftđŸ„ș wat veel.

1 like

Nouja niet mezelf, maar wel dat ik met anderen de pieten op een basisschool school was. En dan schminkten we elkaar en waren we dus wel echt zelf bewust dat we “zwarte Piet” waren.
Dat is best wel veranderd in pak ‘m beet 10jr tijd! Voor m’n gevoel althans.

4 likes

Ik heb een keer uit boosheid gehuild door een ruzie met een collega toen ik in een snackbar werkte.

Buiten dat om nooit. Ik werk als secretaresse binnen een afdeling en heb buiten de 70 a 80 personen die daar werken weinig contact met anderen. Soms heb ik iemand nodig buiten mijn afdeling om maar alles gaat gewoon fijn en met respect en dat scheelt een hoop. Het is echt een soort safe space.

Merkte gelijk verschil toen ik voor een project schoolhoofden moest uitnodigen en dus contacten had buiten mijn organisatie om. Die mensen waren direct zo onaardig, respectloze en nare mensen. Ik denk dat als ik zoiets langer had moeten doen ik wel was gaan janken na een conflict.

2 likes

Toen ik heel jong was wilde ik een keer pietje zijn voor m’n broertje. Ik had m’n gezicht helemaal zwart geschminkt en ik vond dat ik er onherkenbaar uit zag.
Maar toen m’n broertje mij zag zei ie meteen “ik zie heus wel dat jij het bent hoor, Cajun-Moon”. Ik was daar zo verdrietig van dat ik alle schmink er meteen afgehaald heb :’)

9 likes

Ik werkte ooit in een winkel waar alle medewerkers ineens een dag als Zwarte Piet werden geschminkt en dus ook de hele dienst als Piet moesten werken.
In mijn herinnering werd dat ook niet echt aangekondigd en kwam ik daar aan en was het “hihi kijk eens wat we vandaag doen leuk hù!!!” ???

En volgens mij was ik toen net wel bewust genoeg om te beseffen “dit is niet echt oke meer in deze vorm”, maar had ik er bovenal helemaal geen zin in, ik werd echt niet genoeg betaald om naast het werk ook nog de hele dag een toneelstuk te spelen met kinderen. Maar helaas wilde ik het baantje ook niet kwijt raken en eerlijk gezegd was ik vooral niet assertief genoeg om te weigeren :’)

Was echt een rare dag :melting_face:

3 likes

Gebruik jij die van de Kruidvat?

Deze?

En neem jij ze savonds of in de ochtend in?

Heb je al zin in kerst?

• image
  • Een beetje
  • Hou op
  • Gewoon nee

0 stemmers

2 likes

Ik kan niet wachten tot het 2 januarie is.

16 likes

De stoomboot van Sinterklaas is nog geeneens onderweg en we gaan het nu al over kerstmis beginnen?

Moet wel toegeven dat ik zin heb in mijn adventskalender.

1 like

Nee, ik werk al sinds juni aan kerst dingen. Kan het niet meer aaaaaaan.

4 likes

Jaaa eerste kerst met onze baby :smiling_face_with_three_hearts: (in ieder geval, ik hoop dat die er tegen die tijd uit is. Anders wordt het een kut kerst)

18 likes

Ik kijk wel uit naar Pasen.

3 likes

Soy Grinch

7 likes