Stel je persoonlijke vraag #38

Haha ja dat laatste sowieso, maar dat heeft toch niets te maken met wat @Totoro zegt

1 like

Jawel want ze zegt dat ze het op het forum leest. Maar ook even een algemene opmerking inderdaad haha

2 likes

Dat doe ik natuurlijk ook. Ik kan ook mailen en gebruik thuisarts. Maar dan alsnog als ik bel is dat het eerste advies. En dat is prima, maar wordt wel veroorzaakt die mensen die het niet even aanzien, en dat is ook prima als zij dat niet aandurven.

1 like

Heb die app ook even gedownload, thanks voor de tip

1 like

Oh dat is mij nooit opgevallen, ik lees vaker vragen waarvan ik denk hoe moeten leken op het forum hier nou antwoord op weten?

4 likes

Naar de sauna in je nakie, omkleden na het zwemmen in een gezamenlijke kleedkamer, omkleden na het sporten ed. Douchen in een gezamenlijke doucheruimte…

• Dat is voor mij geen probleem
  • Liever niet, alleen als het niet anders kan
  • Absoluut niet, ik kleed me wel om in de wc en/of douche thuis
  • Anders

0 stemmers

Ik vind dat hier heel onprettig maar toen ik in IJsland was, waar het gebruikelijk is om voor zwemmen jezelf eerst zonder badkleding te douchen samen met de andere vrouwen, vond ik dat eigenlijk wel wat hebben. Het was voor hen allemaal de normaalste zaak van de wereld, alle verschillende lichamen bij elkaar. Toen we uiteindelijk bij zwembad waren waar wel meer toeristen kwamen, was juist de lange rij voor de 2 dichte douchecabines heel verveemdend en ging ik ook gewoon zonder badkleding.
Zou wel willen dat ik dat hier ook minder moeilijk zou vinden.

1 like

Wat maakt dan voor jou het verschil tussen hier en daar?

3 likes

Quiet quitting:

Uitleg over deze werktrend gekopieerd van internet

Je neemt geen ontslag, maar je stopt met meer en beter te doen op het werk. Je voert nog steeds je taken uit, maar je doet niet meer mee aan de cultuur dat je werk je leven moet zijn.

Bij quiet quitting komt het er dus op neer dat je enkel nog doet wat in je jobomschrijving staat en niets extra’s. Je blijft dus werken, maar je doet bijvoorbeeld geen overuren meer, je checkt je mails niet meer buiten de werkuren en je neemt geen extra verantwoordelijkheden meer op, zonder dat daar iets tegenover staat.

‘Trendstarter’ van tiktok
On quiet quitting #workreform

• Ik herken me niet in deze manier van werken
  • Ik herken me er een beetje in
  • Ik herken me er totaal in
  • Anders
  • Niet van toepassing

0 stemmers

1 like

Ik wist niet dat dit een naam had haha, maar het is mijn doel bij mijn nieuwe baan om enigszins zo te werken. Gewoon mijn werk goed doen maar niet meer perfect en na vijven geen seconde meer met werk bezig ben. Zodat mijn identiteit niet meer ~werken~ is

27 likes

Ja ik ben ook wel verbaasd dat dit een trend is, bij de meeste plekken waar ik heb gewerkt was dit de standaard houding van de meeste werknemers eigenlijk.

5 likes

Nou precies. Ik vind mijn nieuwe werk heel leuk, maar ik leef niet om te werken. Waarom zou je uberhaupt meer doen dan in je werkomschrijving staat? Dat is dan toch vrijwilligerswerk?

7 likes

Blijkbaar is het voor sommige mensen een eyeopener dat je ook gewoon alleen het bare minimum kan doen. Misschien is het ook iets dat we in Nederland (met de zesjescultuur) standaard al doen?

4 likes

Meer dat het daar als norm werd gezien om zonder badkleding dat samen te doen, dat alle vrouwen dat van kinds af aan hebben gedaan. Wel in badkleding douchen was asociaal en onhygienisch.
En ik ben opgegroeid met vrouwen die allemaal verstopt in handoekjes zich omgekleed hebben. Hier is de norm, in elk geval in mijn omgeving, dat naakt prive is. Ik heb ook nul behoefte om m’n buurvrouw naakt tegen te komen in een sauna, terwijl ik me kan voorstellen dat het heel waardevol is om op te groeien in een samenleving waarbij dat de normaalste zaak van de wereld is.

4 likes

Ik doe mijn werk en meer niet. Bewuste keuze na burn out paar jaar geleden.

6 likes

Juist maar in sommige branches/bedrijven helaas wel een uitzondering. Bij de vorige kantoren waar ik werkte, werd wel verwacht dat je langer bleef, nog even die andere spoed zaak oppakte ih weekend. Ook ih bedrijf waar ik nu werk als je bepaalde carrière wil maken, kom je er niet met de 9-5 mentaliteit (helaas!).
Heb zelf wel onlangs besloten niet meer mee te doen met deze rat race

3 likes

Ja dat is waar en ben ik met je eens! Ik werk nu voor het eerst niet in NL, en hier zie ik dat mensen veel onbetaald overwerken (mogen wel vrije uren ervoor opnemen), ik denk dat op veel plekken dit wel in de werkcultuur zit en dat het moeilijk is hier niet aan mee te doen. Misschien is deze manier van werken ook meer gangbaar in de VS, waar deze trend vandaan komt.

3 likes

Denk niet dat veel mensen zichzelf overspannen willen werken, maar er zijn gewoon heel veel fucked up organisaties en bedrijven waar dat wel de norm is?

4 likes

Nee, dan is het gecremeerde groet (sorry)

3 likes

Of een vurige groet (geen sorry)

7 likes