Stel je persoonlijke vraag #38

Denk niet dat veel mensen zichzelf overspannen willen werken, maar er zijn gewoon heel veel fucked up organisaties en bedrijven waar dat wel de norm is?

4 likes

Nee, dan is het gecremeerde groet (sorry)

3 likes

Of een vurige groet (geen sorry)

7 likes

Maar als je iets niet op tijd af krijgt, om wat voor reden dan ook, dan werken jullie nooit wat langer door?

1 like

Zo af en toe hoor

4 likes

Kan wel, maar dan compenseer ik dat op een andere dag. Dus stel ik werk 1u langer, dan werk ik een andere dag een uur korter.

Tenzij ik zelf verzaakt heb door uit mn neus te vreten zeg maar, maar dat komt eigenlijk nauwelijks voor.
Hoe doe jij dat dan?

6 likes
Gebruik jij een bidet/handbidet/lota na het plassen als je thuis bent?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Heel blij met mijn douche-wc/Japans toilet

2 likes

Ja op zich compenseer ik het soms ook wel doordat er rustige en drukke periodes zijn. Maar ik heb vorige week bijvoorbeeld nog vaak savonds een collega geholpen omdat hij anders zijn deadline niet haalde. En omdat ik weet dat hij andersom ook zou helpen. Er wordt door de meesten wel savonds en in het weekend doorgewerkt bij deadlines.

1 like

Ik houd mijn huis het liefst altijd rond de 18,5 graden. Vind ik zelf het prettigst en ik ga niet zitten zweten omdat er visite komt. Plus dat de kamer toch wel een beetje opwarmt als er meer mensen zijn, dus dan klimt het snel zat naar 19,5.

4 likes

Bij ons is dat de enige manier om een schaal omhoog te gaan qua salaris (zonder een andere functie te gaan doen dus). Als je je werk super goed doet en verder niets extra’s doet blijf je gewoon in dezelfde schaal zitten als je collega die hun werk ‘normaal’ doet of misschien zelfs slechter dan normaal doet. Maar zodra je je salarisverhoging hebt gehad en die extra dingen die je deed zijn afgerond kun je daarna natuurlijk gewoon normaal je werk doen en niks extra’s meer doen, dus eigenlijk slaat het nergens op. Het is wel wat ik heb gedaan :joy: sinds ik in een hogere schaal zit heb ik ook zoiets van doei, ik ga niet meer zomaar extra dingen oppakken die niet bij m’n functie horen. Maar dat is ook omdat ik er in het algemeen een beetje klaar mee ben hier

2 likes

Ja eigenlijk zoals op het nieuws; overal etalages kapot, stenen uit de straten gehaald enzo. En in optocht het centrum in met andere ramptoeristen :sweat_smile: voelde spannend en beetje gĂȘnant om daar te lopen haha

5 likes

Ik probeer dit wel te doen. Ik had eerst bijv werkmail op mijn telefoon en reageerde ook buiten werktijd. Maar ik werk er al bijna een jaar tegen minimumloon dus voor wie doe ik dat? Nu is die mail eraf en dat scheelt echt al veel

8 likes

I know right, net als voetenbadjes ik vind water overal echt heerlijk :laughing:

2 likes

Wat vind jij irritanter?

• Mensen met een strikte mening over echt alles
  • Mensen die extreem genuanceerd praten
  • Ik vind niets irritant

0 stemmers

4 likes

Ik ben volgens mij zelf bij 9 van de 10 onderwerpen heel genuanceerd maar vind dat bij anderen weer irritant :see_no_evil:vooral als je even lekker wil roddelen en de ander speelt de hele tijd advocaat van de duivel.

7 likes

Ja!! Of hele epistels met ‘maar aan de andere kant’, hoooo ik vroeg je niet om een opstel maar probeerde een gesprek te voeren :joy:

4 likes

Op veel werkplekken verwachten ze dat je doet wat er van je verwacht wordt maar eigenlijk nog meer. Ik doe gewoon wat er van me gevraagd en niet meer op deze werkplek. :grimacing:

3 likes

Toen ik dit net schreef had ik een ex-collega in gedachten en nu bedenk ik me ineens dat zij ook heel vaak “ja Ă©n nee” antwoordt op een vraag :joy:

Ik heb een huisgenoot die bij elk gesprek een heel uitreksel geeft aan disclaimers en uitzonderingen. Die wil 1 ding zeggen en praat dan 10 minuten en aan het einde weet ik eigenlijk nog niet wat hij wilde zeggen :woman_shrugging:

3 likes