Stel je persoonlijke vraag #38

Volgens mij is alles wat niet-duurzaam geproduceerd fast fashion. Dus idd ook ASOS en COS en allerlei andere grote merken.
Ik kijk zelf altijd op whensarasmiles om te checken of een merk fair geproduceerd is.

6 likes

Ik koop soms wel fast fashion maar doe er uiteindelijk wel lang mee, sommige fast fashion items hangen al 10 jaar in m’n kast en draag ik nog steeds graag.

6 likes

Ik voel vooral hypocrisie. Ja fast fashion is kut en alles, maar degene die lopen te zeggen dat fast fashion niet kan ofzo lopen er zellaf in (bedoel hier niet specifiek iemand van het forum mee haha) . Als je er gewoon bewust van bent is al genoeg.

Van mij? Want ik ben heel bewust van fast fashion, maar ik heb ook drie kinderen en probeer echt echt echt m’n best te doen door tweedehands te kopen maar ik ontkom er soms niet aan helaas

1 like

Nee hoor, helemaal niet specifiek naar jou. Gewoon die van mensen die pretenderen zo alles milieubewust te doen. En dat gaan verdedigen, maar dan bijv. Zelf door de mand vallen door in fast fast fashion zelf te lopen. Ik verwacht bijv. Nu van @Shaaar dat zij alleen nooit in fast fashion loopt. Wat natuurlijk niet zo is. Maar toch!

1 like

Ben jij tweetalig opgevoed?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Veel fair fashion geeft nul fucks om dikke mensen. Dus ja, zal toch kleren aan moeten!

27 likes

Maar ik lees in het bericht van @Shaaar alleen dat ze niet veel wil betalen voor fast fashion, niet dat ze geen fast fashion draagt?

Dat klopt idd. Ik verwacht het ook persoonlijk niet van haar. Maar wel dat ze er voor staat en dus zoveel mogelijk doet om geen fast fashion te dragen.

Is de jas nog helemaal nieuw?
Want voor een echte tweedehands gedragen jas vind ik het zelf wel duur eigenlijk. Als je bijvoorbeeld op een vlooienmarkt ofzo zou kijken dan zou je er wel veel minder voor betalen.
Als het nog een ongedragen jas is, dan is het nog steeds veel geld maar wel beter te verantwoorden ofzo omdat je het zelf waarschijnlijk nog heel lang kan dragen.

1 like

Ja de jas is nog bijna nieuw. Haar dochter was net wat te lang voor de jas. Zij (de eigenaar) heeft de jas zelf enkele keren gedragen. Dus het is nooit naar een markt geweest ofzo.

1 like

Zalando zet vaak ook Duurzaam bij merken als Monki. Ja, dat is duurzamer dan sommige andere merken van de H&M winkels, maar duurzaam

1 like

Ik ken haar wel, want het is een jarenlange buurvrouw geweest. Ik heb het betaald. En géén spijt.

8 likes

ja maar dat hebben ze recent toch aangepast dat het duidelijke is waarom ze dit als duurzaam labelen? Alhoewel ze toch geen bronnen erbij geven.

1 like

Nee niet perse. Beide ouders gewoon Nederlands maar ze praten wel express veel Franse woorden en en Engelse zinnen na een tijd.

1 like

Nee ik wist niet dat ze het aangepast hadden. Dus dat van @Ainu verklaart een hoop

1 like

Beter doeken ze die hele Consious-lijn op, dan hoeft Vera Camilla het niet meer uit te spreken als ‘kontjes‘.

17 likes

Als ik dit zo lees vind im het echt mega knap en echt een overwinning! Superfijn dat je dit wilde delen :blush: Ik ga eens proberen om ook eens van die kleine stapjes te maken!

Voor mensen die rond de kerst/sinterklaas/feestdagenperiode jarig zijn (anoniem voor als je verjaardag top secret is):

• Ik zou liever op een ander moment jarig zijn
  • Ik vind het prima om dan jarig te zijn
  • Ik ben dan niet jarig
  • Anders

0 stemmers

6 likes

Als je partner als moedertaal Engels heeft en jij Nederlands, en stel jullie krijgen een baby.

Zou je dan direct al in je beiden eigen moedertaal gaan praten tegen je baby?

• Ja dat zou ik doen
  • Nee ik zou direct alleen in het engels gaan praten
  • Anders

0 stemmers

1 like