Stel je persoonlijke vraag #38

Ja meerdere zelfs.

4 likes

Maakte het voor jou verschil in het hebben van een relatie/iets doen met een hetero man?
Oprechte vraag, m’n huidige date is bisexueel en ik heb dat nog niet eerder ervaren. Ik merk dat hij seksueel andere grenzen heeft bijvoorbeeld, maar vroeg me af hoe dat verder is/voelt voor een vrouw.

2 likes

Hoezo link je dit aan zijn seksualiteit? Waar je grenzen liggen verschilt toch sowieso van persoon tot persoon?
Ik ben zelf biseksueel en ik kan er niet precies m’n vinger opleggen maar ik krijg nogal de kriebels van je post.

26 likes

Nee vrij weinig. Alleen dat ze weten hoe irri mannen zijn haha. En hoe anale sex is enzo. Verder merk je er vrij weinig van

1 like

Ik vermoed dat hier een antwoord over anaal op gaat komen. Als meer heteromannen zich hier in zouden verdiepen zou de wereld er veel beter uitzien trouwens.

4 likes

Nou zo bedoel ik dat helemaal niet, ik ben hier juist heel openminded in. Met dat z’n seksuele grenzen anders zijn bedoel ik dat hij anale seks (echt of met speeltjes) oke vindt, terwijl een heteroman daar al snel nee tegen zou zeggen. Maar je hebt zeker gelijk dat dat van persoon tot persoon kan verschillen. Een heteropersoon kan anale seks ook fijn vinden zonder zich meteen aangetrokken voelen tot het mannelijk geslacht. Vandaar ook mijn poll, omdat ik oprecht benieuwd ben wat mensen daar van merken. En misschien is het antwoord inderdaad wel ‘niks’.

Nu ik er nog even over verder denk snap ik wel waar ik de kriebels van krijg: door te stellen dat je het idee hebt dat zijn grenzen anders zijn en je dat linkt aan zijn seksualiteit, echo je naar mijn idee het stereotype van biseksuele mensen als hyperseksuele of grenzeloze mensen. Dat is nogal een schadelijk stereotype.

24 likes

Het is inderdaad een ontzettend schadelijk stereotype met verstrekkende gevolgen. Ik krijg ook de kriebels van de post waarop je reageerde.

5 likes

Je leest echt iets anders dan ik schrijf dan. Ik zeg namelijk alleen dat zijn seksuele grenzen verder liggen dan die van een heteroman. Dat een bisexuele man makkelijker is met anale sex is toch geen gekke gedachte? Nergens hier schrijf ik dat zijn seksuele grenzen verder liggen dan dat…

1 like

Dat is letterlijk een stereotype… Genoeg hetero mannen die ook geïnteresseerd zijn in anal play etc. Ik zou oppassen met seksuele voorkeuren verbinden aan een bepaalde geaardheid.

29 likes

Natuurlijk is dat wel een “gekke” (ronduit domme) gedachte. Het voelt anaal niet anders voor hetero’s hoor. En niet alle mannen die seks hebben van mannen houden van anale seks.

Daarbij

En 2 zinnen later

:clown_face:

19 likes

Oke nouja daarom ook mijn poll, omdat dit voor mij iets compleet nieuws is. En ik niet echt andere mensen heb in m’n omgeving die hier ervaring mee hebben en die me er iets over kunnen vertellen. Maar als iedereen zo aangebrand reageert op een normale vraag snap ik dat er een bepaald taboe op blijft liggen. Ik ben oprecht benieuwd naar ervaringen hoe het is om als heterovrouw een relatie/ervaring te hebben met een bisexuele man. En misschien zijn mijn ideeën hierover tot nu toe gebaseerd op stereotypen, maar dan zou het toch helpen om me daar op een constructieve manier op te wijzen en iets over te leren?

1 like

Zoals @Eileen al aangeeft, dat is letterlijk wat je zegt?!

maar als je je oprecht wil verdiepen in biseksualiteit kan ik dit boek van harte aanbevelen
Bi: The Hidden Culture, History, and Science of Bisexuality by Julia Shaw (goodreads.com)

3 likes

@era dankjewel voor je berichten, dat draagt daadwerkelijk iets bij! @de anderen ik ga nu het artikel lezen, had ik nog niet gezien.

Nogmaals, ik schreef dit bericht júíst omdat ik hier niet genoeg over geïnformeerd ben. Niet iedereen groeit op in kringen waar dit sociaal geaccepteerd is, dus sorry als ik iets raars zeg.

1 like

Ja sorry maar dit vind ik nogal makkelijk. Ik kom ook niet uit een mega linkse diverse omgeving waar alles helemaal taboeloos is en waar iedereen de juiste pronounces gebruikt en het n woord nooit meer uitspreekt!
Maar je kunt zelf op onderzoek gaan er is zelfs een lgbtq topic enzo. Dat je nog wel eens gekke dingen zegt of nog niet weet hoe en wat prima. Maar het is niet gek als je anno 2022 even wat harder op je vingers getikt word. Er zijn namelijk zoveel mogelijkheden om over dingen te leren.

Plus in een relatie maakt de geaardheid van je partner toch ook geen drol uit. Zolang hij/zij/they zich maar aangetrokken voelt tot jou.

7 likes

Oke guys, ik ga nu het boek “Dat zou jij nooit toelaten” lezen, wat in het artikel hierboven werd genoemd, want zie dat die in Kobo plus staat.

Nogmaals, het was niet mijn bedoeling iemand te beledigen. Ik wil juist meer hierover weten, ómdat ik hier nog nooit op deze manier mee te maken heb gehad. En ik wil daarbij juist van de stereotypen af die ik tot nu toe heb gehoord.

1 like

Welke jas heb jij nu buiten aan?

• Tussenjas
  • Zomerjas
  • Leren jasje/spijkerjasje
  • Winterjas dun
  • Winterjas dik

0 stemmers

Ik laat mezelf wennen aan de kou :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik zit nog in de ontkenningsfase

Vroeger moest ik trouwens tot de hefstvakantie mijn zomerjas aan. Dat vond mijn moeder vroeg genoeg voor een winterjas :sob: die zat wel heel lang in de ontkenningsfase

1 like

Regenjas

21 likes