jij hebt hier duidelijk beter over nagedacht dan ik hahaha
ik keek er ook 0% van op dat die hond op haar schouder zat?
dacht o, oke ja die kan ze niet tillen natuurlijk (??)
Als werknemer is je loon ook niet gekoppeld om mee te stijgen wanneer het jouw bedrijf voor de wind gaat. Dus ja, ik vind dat je werkgever daarvoor moet opdraaien. De werkgever neemt het risico, niet jij als werknemer. Dat is geen gedeelde last.
Geloof wel in andere (overheids)maatregelen om bepaalde sectoren te ontlasten in extreme omstandigheden, maar dat moet niet van de eigen werknemers komen
Maar dat werkt dan toch op macroniveau helemaal niet? Als een bakker haar personeel meer gaat betalen om inflatie te compenseren dan moet dat geld ergens vandaan komen. Grote kans dat de prijs van brood dus omhoog gaat waardoor je juist meer inflatie krijgt, je kunt namelijk minder brood kopen voor een euro.
Nou in een van mijn favoriete afleveringen van de rijdende rechter moet een jong stel hun nieuwe vloer vervangen omdat de buurvrouw last heeft van het geluid van hun stofzuiger.
Als je de aflevering goed kijkt zie je gewoon dat de buurvrouw weinig om handen heeft en een gigantische boekenkast vol met thrillers en detectives heeft staan.
Gaat een beetje moeilijk met al die kruidnoten
Ja dit is ook een onderdeel dat ik miste in de poll. Als ik voor een klein bedrijfje zou werken dat zelf ook flink moet inleveren, heb ik er meer begrip voor als mijn loon minder stijgt. Ik werk zelf voor een heel groot bedrijf waarvan de CEO in de quote 500 staat, dus ik heb eigenlijk 0 begrip en wil gewoon dat het bedrijf met minder winst genoegen neemt om werknemers een flinke loonsverhoging te geven, want anders ga je er netto gewoon op achteruit en moet je dus voor minder gaan werken, terwijl er enorme bedragen mee verdiend worden.
(Heb ook ontslag genomen nu, mede omdat ik me nooit prettig heb gevoeld bij dit commerciële)
Nou, ik ben het er natuurlijk mee eens dat het niet altijd kan, maar principieel vind ik eigenlijk dat er al veel te veel wordt afgewenteld op werknemers/burgers, en bedrijven uit de wind gehouden worden. Er zijn nu ook gewoon een aantal grote bedrijven (supermarkten, energiebedrijven etc.) die zelfs profiteren van deze inflatie. Dus imo zouden die bedrijven sowieso minstens hun lonen moeten laten meestijgen met de inflatie.
Voor kleinere bedrijven snap ik best dat het niet altijd kan, maar ik vind tegelijkertijd ook niet dat werknemers hoeven te accepteren dat ze in feite voor hetzelfde werk ineens 10% minder verdienen. Het is uiteindelijk niet hun bedrijf, en andersom delen ze inderdaad vaak ook niet mee als het bedrijf goede winsten draait. Het ligt natuurlijk genuanceerder dan ‘elk bedrijf moet dit doen’, maar ik vind wel dat zolang een bedrijf het kán doen (aka geen verlies draait), ze moeten zorgen dat hun medewerkers eerlijk beloond worden voor het werk dat ze doen.
Ik heb geen random lege kamer vrij in mijn huis. En de babykamer is aangekleed als babykamer dus ik zou haar niet verhuizen.
Team ze kunnen allebei wel een lesje gespreksvaardigheden gebruiken
Wat heeft dat er mee te maken?
Nou dat zegt gewoon veel over deze vrouw, haar leven het leven van haar buren, het speelt allemaal mee in waarom er een burenconflict ontstaat.
Wat??? Mis ik iets
Voor degenen met een (bij)baan: gaan jullie bedrijfsfeestjes er wild aan toe? Als in veel alcohol, baldadig gedrag en wilde acties van collega’s
- Ja, erg
- Nee
- Wij hebben nooit bedrijfsfeestjes
- Geen idee
- Anders
0 stemmers
- Een beetje
0 stemmers
dumpert.nl - Huisje gehuurd op landgoed 't Loo wat een tuig
Ja, een beetje? Er is vaak wel genoeg alcohol en mensen worden een stuk losser dan normaal, maar geen echt baldadig gedrag. Of valt dit dan nog onder nee? Daar heb ik weer 't beeld dat iedereen max. een drankje doet en braaf aan statafels blijft staan, maar dat is het ook weer niet.
Baileys
-
(drink geen alcohol)
-
(drink wel alcohol)
0 stemmers
Er is nu baileys tiramisu en dat lijkt me opzich wel wat maar ben bang dat het veel te zoet is
Ik heb eigenlijk geen idee want ik ben er nooit bij maar er wordt wel altijd groots over gepraat. Wie weet zijn het allemaal praatjes, maar het zou wel passen bij de cultuur die er heerst
Ik hou wel van een scheut Baileys in mijn chocolademelk.
Kom er over anderhalve maand achter.
Wel een keer geborreld met alleen directe collegas en dat ging er best lekker op met drinken
Na het pijpincident achter het gordijn zijn er geen bedrijfsfeestjes meer