Stel je persoonlijke vraag #39

Ja diegene had mij als karakter opgenomen in een soort semi-fictie, héél ongemakkelijk. Hij had geloof ik ook een soort ongepaste crush op mij (ik was toen pas 15), dat maakte het extra erg.

5 likes

Nee, het boek is voor zover ik weet (spreek hem al 10 jaar niet meer) ook alleen in het hongaars uitgegeven dus denk niet dat iemand dat kent!

2 likes

Meerdere zelfs, ik heb vooral schrijflustige collega’s, van fictie tot non-fictie. Vind het altijd heel leuk als er weer iemand een boek heeft geschreven en op mijn werk wordt er ook altijd een winactie georganiseerd haha.

5 likes

Ja van mijn ex. Was niet ongemakkelijk. Was ook niet erg entertaining verder.

2 likes

Yep. Over haar seksleven en dat van haar vriend. Die vriend was mijn collega en hij wilde echt het liefst dat iedereen het las ook nog. Ergens wel ongemakkelijk, maar vooral ook heel grappig (en minder smeuïg dan hij het zelf altijd voorstelde, dus dat was nog grappiger eigenlijk).

Lastig… ik deel dat dan altijd op de avond zelf uit: die neemt fles wijn mee naar huis etc.

23 likes

Nu zelf betalen en volgende keer gewoon iedereen wat mee naar huis geven van de overgebleven spullen en dan splitten

1 like

Ik zou doen wat de anderen ook doen. Dit gebeurt vast vaker, ook wanneer het bij anderen gehost wordt. En als ik niet weet wat zij dan doen, zou ik dat eerst vragen.

2 likes

Ik zou je vraag gewoon voorleggen in de groepsapp. Misschien willen vrienden van je sommige producten wel hebben, anders kun je er vast wel iemand anders blij mee maken.

Edit: je mag ongeopende producten ook terugbrengen naar de supermarkt. Flessen fris of wijn kun je prima terugbrengen.

4 likes

Je kunt die overschot toch weer bovenhalen wanneer je een keer ander bezoek hebt? Of flesje wijn meenemen wanneer je ergens wordt uitgenodigd bv. Het wordt niet slecht en komt op een of andere manier wel weer van pas. Ik zou dat dan niet doorrekenen aan de groep.
Als je echt krap bij kas zit en dat bedrag eigenlijk absoluut nu nodig hebt om zelf je boodschappen mee te doen, reken het dan door en neem het mee de volgende keer dat je de groep ziet? Maar als dat niet het geval is, vind ik het een beetje raar om ze daarvoor te laten betalen. Ik vind het persoonlijk raar om jouw werk aan de avond mee te nemen in die overweging.

4 likes

Ligt een beetje aan hoeveel er over is gebleven maar als er een flesje wijn en wat snacks over zijn dan zie ik dat gewoon als ‘bonus’ omdat jij het hebt gehost. Soort van inruil voor alles klaarzetten, gastvrouw zijn, afwassen, etc. In de praktijk gebruik ik die fles wijn dan toch altijd weer met groepjes vrienden of neem ik ‘m een keer mee.

Dat geldt andersom ook hoor, ik hoef als gast dat niet terugbetaald te krijgen ofzo. Dan zeg ik ook altijd: houd het lekker zelf en kijk of je er een goede bestemming voor weet

8 likes

Misschien kun je de volgende keer dan anders inkopen zodat wanneer je iets overhoudt, dat dingen zijn die je zelf ook gebruikt of die langer houdbaar zijn? Bijv. groentes met een dip en als de groentes niet op gaan deze door een gerecht gebruiken, kaas nemen waarvan je blokjes snijdt en die je kunt raspen over de pasta/overschotel, crackers/chips die langer houdbaar zijn etc.

4 likes

Precies om deze reden koop ik altijd alleen dingen die ik zelf ook eet/drink.
Of echt maar weinig van hetgeen ik niet eet

4 likes

Ik zie echt het probleem niet om de kosten te delen en de producten dan de volgende keer als ze langs komen te gebruiken/mee te nemen naar het volgende etentje, als jullie elkaar zo vaak zien.
Vind het een beetje gek dat één iemand die kosten dan op zich zou moeten nemen omdat die toevallig die gastheer is, terwijl het gedeeld door 8 waarschijnlijk ook nog eens om een heel klein bedrag gaat. Die kosten horen toch gewoon bij de kosten voor het etentje, ook al is misschien niet alles op gegaan.
Ik zou het als gast in ieder geval doodnormaal vinden om daaraan mee te betalen hoor en me echt niet druk maken dat iemand dan misschien wat kaas oid overhoudt (dat ze nog niet eens zelf zouden kopen/eten)

28 likes

Houdbare ongeopende producten kan je soms nog terug brengen naar de supermarkt, we hebben met de school van de kinderen weleens een feestje en dan kunnen we de ongebruikte flessen wijn, kratten bier etc gewoon terugbrengen.

1 like

gossip girl heeft me geleerd dat dit echt een nachtmerrie is

5 likes

Hahahahahahaaa maar echt.

2 likes

Echt pas al mijn canvas tasjes erin gelegd want ik koop teveel plastic :sob:

3 likes

Nooooooo​:skull::skull: hou op met me

1 like

Als er zoveel gezeik en gediscussieer vooraf gaat aan een avond eten zou de lol er voor mij echt al vanaf zijn.

11 likes