deeg van de bekende brown sugar pecan chocolate chip cookies de koekjes zijn heerlijk maar dat deeg omg om te smullen
Ik ben sowieso geen fan van onverwacht bezoek. Stuur even een appje.
Pfoe ik zou dan eerder denken dat er iets gebeurd is ofzo eigenlijk
Heb je sympathie voor de klimaatactie op Schiphol vandaag?
- Ja
- Nee
- Enigszins
- Neutraal
0 stemmers
Heb je sympathie voor de recente klimaatacties in de cultuursector (musea, Concertgebouw)?
- Ja
- Nee
- Enigszins
- Neutraal
0 stemmers
Ik zeg het wel, maar schrijf het niet.
Sorryyyyy.
Ok ik zal het nu wel schrijven: slaaaayyyyy
Het klinkt heel onnatuurlijk als ik het zeg of schrijf. Wat ook niet gek is want het woord is aave. Dan klinkt het gewoon raar als een wit vrouwtje uit een kikkerlandje dat gaat zeggen (vind ik)
Zelfde geldt voor woorden zoals yas en on fleek.
Neen Gen Z is gebaseerd op AAVE. Woorden die al door zwarte mensen gebruikt werden. Er bestaat zoiets niet als tik tok-taal of gen z-taal.
Op NOS.nl:
“De EBAA, de Europese branchevereniging van de zakelijke vluchtsector, is verbolgen over de actie. Volgens de woordvoerder denken mensen bij privéjets vaak aan “de rich and famous die naar Ibiza willen”, maar zijn onder andere medische vluchten en repatriëringen een groot onderdeel van hun werkzaamheden.
De woordvoerder stelt dat een medische vlucht vandaag is uitgeweken vanwege de demonstratie. Verdere details worden echter in het kader van privacy niet bekendgemaakt.”
Ik kan weinig sympathie opbrengen voor zo’n demo.
Ja en dit is dus niet waar
Ja maar je statement is niet waar, het woord wordt nog veel gebruikt door zwarte vrouwen en lgbtqai en nu eigen je het voornamelijk toe aan Gen Z. Daar wil ik je op wijzen.
Als je verder leest blijkt dat dit echt bullshit is
Ik lees het nu, dat is aangevuld in het artikel nadat ik het eerder vanavond las. Goed dat je het opmerkt.
“Extinction Rebellion en Greenpeace Nederland zeggen in een reactie dat er geen inkomende vluchten zijn geblokkeerd. “Volgens de autoriteiten is de Oostbaan de hele dag bereikbaar geweest. We hebben gedurende deze dag nauw contact gehad met de autoriteiten, zodat we ruimte kunnen maken voor noodzakelijke vluchten. Wij betreuren het dat deze vlucht zou zijn omgeleid. Dat was omwille van onze actie niet nodig.” Schiphol bevestigt het verhaal van de activisten.”
Ik heb een kort lontje. Lijkt me geen goede combi aangezien mensen die voor goede redenen protesteren altijd wat harder worden aangepakt.
Voor mij is “andere” nu vooral vanwege gezondheidsredenen, maar zou wel graag mee doen
Ik ga wel eens naar gewone demonstraties. Maar zo’n actie als op schiphol lijkt me doodeng omdat je met best wel flinke vormen van geweld te maken kan krijgen. Dus dat durf ik eigenlijk gewoon niet. Maakt wel dat ik nog meer respect heb voor de mensen die het wel doen, want die doen dit natuurlijk ook niet voor hun lol.
Anders: protesten/demo’s zijn heel vaak in Amsterdam of Den Haag (en dat is ook logisch), en om daar dan heen te gaan kost best veel tijd en geld als je er niet vlakbij woont. Mocht zoiets in mijn eigen stad zijn dan ben ik eerder geneigd om iets te ondernemen.
Nog een grote factor voor mij, ik ken eigenlijk weinig mensen die met me mee zouden willen gaan, en als introvert vind ik het wel lastig om me aan te sluiten bij onbekenden.
Een keer Animal Rights March meegelopen, omdat ik wel wat veganisten ken. Maar klimaatactivisten heb ik nog niet ontdekt om me heen.
XR wordt bijna altijd opgepakt en ik vraag me af of ik dat wil riskeren. Dus klimaatmars ben ik graag bij, maar dingen blokkeren etc. Idk. Op het moment dat er politiebij komt wil ik er gewoon vandoor, dat is niet zo handig als je uithoudingsvermogen moet hebben.
Ik heb wel vaker meegedaan aan acties met AV (anonymous for the voiceless), Animal Rights en vooral vaak met Savemovement. Maar nooit meegedaan met de disruptive acties en XR, alleen met vrij passieve acties als marches, demonstraties op velden en geblinddoekt of outreachend op straat, zodat mensen zelf kunnen bepalen of ze willen horen wat we te zeggen hebben.
Als je dat leuk vindt neem ik aan dat je dat zelf ook wel eens doet?
Echt mijn nachtmerrie, ga jij wel eens onverwacht bij iemand op bezoek? Maakt niet uit of het nou je beste vriend is of vage kennis, gewoon of je dat wel eens doet.
- Nooit
- Regelmatig
- Soms
0 stemmers