Stel je persoonlijke vraag #39

Waarom vind ik bij al deze setjes het mooier om eerst de naam van de man te noemen? :exploding_head:en heb jij dit ook?

• Ja bij allemaal
  • Ja bij een aantal
  • Nee daar ben ik te feministisch voor

0 stemmers

Edit: (jaja terugkrabbelen) : Judith en Jeroen zijn de uitzondering. Een Jeroen mag nooit voorop.
En ik zie dat de namen van de vrouwen vaak langer zijn. Vind de kortste naam eerst sowieso mooier.

2 likes

In een auto, in het bos of gewoon bos?

Jouw nickname

• Random
  • Diepzinnig

0 stemmers

Edit: even aangepast in niet-anoniem. Dit leek me nou net een poll die níet anoniem moet.

2 likes

Nav impopulaire meningen over talen mengen

Kan jij dit lezen?

• Ja perfect
  • Ja grotendeels
  • Mja deels
  • Nje bijna niet
  • Nee echt niet

0 stemmers

De vierde taal is trouwens Luxemburgs, aangezien ik niet verwacht dat veel mensen die woorden ook perfect kunnen vertalen.

10 likes

Ik had laatst dit gesprek met een paar vrienden en 1 vriend had dus letterlijk nog nooit bedacht dat hij óók de kleine lepel zou kunnen zijn!? Haha vond dat zooo vreemd, dat dat nog nooit in je opgekomen is om even andersom te gaan liggen?

(En ook sneu dat je dan nog nooit je even de kleine lepel hebt mogen voelen want dat is toch heerlijk soms)

5 likes

Het leest nog best soepel ook. Tenminste de zinnen waar ik meerdere woorden van herkende vond ik niet gek lezen. Ik ben benieuwd hoe zoiets er uit ziet met Nederlandse dialecten.

4 likes

ahaha ja dan weet ie niet wat ie mist, maar misschien heeft ie het inmiddels uitgeprobeerd

2 likes

Maar ik zat dit laatst van een afstandje gade te slaan omdat iemand een van mijn goede vriendinnen maar verkeerd bleef aanspreken (djennifer ipv Jennifer bijv.) en dat vond ik wel meeeeega awkward

Dit leest een beetje als Duits/Frans leestoetsen op de middelbare, op zoek naar een paar woorden in de zin die ik wel begrijp

24 likes

Omg ja, dit omschrijft het perfect

4 likes

wow ik kom er nu dus achter dat ik echt geen idee had hoe Luxemburgs is als taal? Ik dacht eerst dat mn Duitse vocabulaire bedroevender was dan ik gedacht had maar toen zag ik dat het vier talen moesten zijn en dacht ik dat het iets Scandinavisch ofzo was :smiling_face_with_tear:

10 likes

Ja ik wist dit ook nooit echt, maar volgens mij spreken de meeste Luxemburgers sowieso ook Vlaams of Duits? Het lijkt mij altijd al irritant voor Belgen dat er niet 1 officiële taal is maar in Luxemburg lijkt me dat al helemaal verwarrend. Ik schaamde me ook toen ik daar Engels ging praten. Toen schakelde ik over naar m’n soort van Duits. Dat lezen lukt me dan weer wel. Maar dat heb ik ook met Duits, ik kan het veel beter lezen dan spreken.

4 likes

Ja en dan is Frans er ook nog een officiële taal geloof ik. Als het qua onderwijs een beetje goed geregeld het is lijkt het me wel chill om op die manier meertalig op te groeien eigenlijk, vet handig

2 likes

Ja geen idee in wat voor talen zij les krijgen, misschien dat een Belg hier dat weet? Zij hebben ook 3 officiële talen net als België. Krijgen Belgen op de basisschool ook les in het Duits?

Welke taal zou jij liever vloeiend spreken?

• Frans
  • Duits

0 stemmers

1 like

@turbs is dat vanwege je werk? Ik weetniet of je veel Duits moet spreken hoor maar ben benieuwd.

Ik denk altijd aan Frans heb je over het algemeen wereldwijd toch veel meer baat bij :thinking:

Frans sowieso, een stap dichterbij in het evenaren van mijn afgod Philippine Leroy-Beaulieu.

5 likes

Haha nee ik vind Frans gewoon een verschrikkelijke taal :grimacing:

8 likes

Duits kan ik al vloeiend🤪

2 likes

Ja volgens mij is het bij Frans echt you hate it or you love it. Ik weet nog dat jaren geleden een vriend zei ja als een vrouw Frans spreekt vind ik haar al 10 keer zo sexy en ik dacht yuk ik word echt niet warm van die taal. Maar Duits vind ik nog lelijker. Nederlands trouwens ook.

Welke taal vind je mooier klinken?

• Frans
  • Duits

0 stemmers