Omg ja, dit omschrijft het perfect
wow ik kom er nu dus achter dat ik echt geen idee had hoe Luxemburgs is als taal? Ik dacht eerst dat mn Duitse vocabulaire bedroevender was dan ik gedacht had maar toen zag ik dat het vier talen moesten zijn en dacht ik dat het iets Scandinavisch ofzo was
Ja ik wist dit ook nooit echt, maar volgens mij spreken de meeste Luxemburgers sowieso ook Vlaams of Duits? Het lijkt mij altijd al irritant voor Belgen dat er niet 1 officiële taal is maar in Luxemburg lijkt me dat al helemaal verwarrend. Ik schaamde me ook toen ik daar Engels ging praten. Toen schakelde ik over naar m’n soort van Duits. Dat lezen lukt me dan weer wel. Maar dat heb ik ook met Duits, ik kan het veel beter lezen dan spreken.
Ja en dan is Frans er ook nog een officiële taal geloof ik. Als het qua onderwijs een beetje goed geregeld het is lijkt het me wel chill om op die manier meertalig op te groeien eigenlijk, vet handig
Ja geen idee in wat voor talen zij les krijgen, misschien dat een Belg hier dat weet? Zij hebben ook 3 officiële talen net als België. Krijgen Belgen op de basisschool ook les in het Duits?
Welke taal zou jij liever vloeiend spreken?
- Frans
- Duits
0 stemmers
@turbs is dat vanwege je werk? Ik weetniet of je veel Duits moet spreken hoor maar ben benieuwd.
Ik denk altijd aan Frans heb je over het algemeen wereldwijd toch veel meer baat bij
Frans sowieso, een stap dichterbij in het evenaren van mijn afgod Philippine Leroy-Beaulieu.
Haha nee ik vind Frans gewoon een verschrikkelijke taal
Duits kan ik al vloeiend🤪
Ja volgens mij is het bij Frans echt you hate it or you love it. Ik weet nog dat jaren geleden een vriend zei ja als een vrouw Frans spreekt vind ik haar al 10 keer zo sexy en ik dacht yuk ik word echt niet warm van die taal. Maar Duits vind ik nog lelijker. Nederlands trouwens ook.
Welke taal vind je mooier klinken?
- Frans
- Duits
0 stemmers
Sowieso Spaans, vind het mooier klinken maar het is ook gewoon een makkelijke taal.
Welke taal vind je mooier klinken, omdat mensen het zoveel op elkaar vinden lijken/klinken.
- Italiaans
- Spaans
0 stemmers
Ik heb een trauma aan Spaans omdat ik daar ooit als onzekere 15e jarig een hele lange tijd heb gedaan over een Fanta Orange bestellen, omdat ze het woord orange niet snapte. Het was naranja ofzo. En ik dacht alleen maar; iedereen die weleens een tv heeft aangezet met een Engelse serie snapt toch wel wat orange is???
Uiteindelijk ook maar iets anders genomen
En verder heb ik er alleen maar telenovela vibes bij, Spanje is echt een soort blinde vlek voor me
Love dit wel
Ik vind Frans echt ZO lelijk. Ik spreek het wel best goed maar als ik mensen hoor praten denk ik ook echt van hou alsjeblieft je mond. Maar Duits vind ik ook niet mooi.
Eigenlijk vind ik talen niet echt mooi. Wel heel interessant en leuk om te leren maar in principe vind ik het vooral gewoon OF prima om naar te luisteren OF helemaal kut.
Ik vind Frans altijd viezig klinken, alsof het allemaal een beetje vunzig klinkt. Die scheldwoorden zelfs lijken nog koosnaampjes.
Dit is een oude maar hier staat dus Frans tussen als mooie taal
Ik denk dat mensen Nederlands misschien NOG lelijker vinden door die harde G. Alleen kennen veel minder mensen onze taal.
Wordt jouw naam regelmatig afgekort? Dus denk aan Eef ipv Evelien.
- Ja, regelmatig
- Ja, soms
- Nee
- Ik heb een onmogelijke naam om af te korten
0 stemmers
Wat vind je daarvan?
- Boeit mij nul
- Ik vind het alleen leuk/ok als intimi dat doen
- Ik vind het alleen maar leuk
- Irritant
- Mijn naam kun je niet afkorten
0 stemmers
Maar wacht Vlamingen krijgen dus geen les in het Nederlands? Dus bijvoorbeeld in Antwerpen wordt alleen les gegeven op basisscholen in het Frans? Maar dat is toch een Nederlands sprekend deel van België?
Nederlands is toch gewoon dronken simlish?
Nee Sims kunnen die harde G niet aan.
Jij hebt het over keuzevakken, ik had het over de basisschool, staat in m’n vraag.