Stel je persoonlijke vraag #39

hamster

love cavia’s :smiling_face_with_three_hearts:

Oh en met vissen kun je ook niks, maar mensen vinden een aquarium ook ‘mooi’.
Ik vind hamsterkooien net zo mooi. Mijn vorige hamster had een paleis hoor, vond ook vet leuk om steeds in te richten.

foto van zijn verblijf

En hij ging dan helemaal ondergrondse gangen graven, zo leuk om te zien. En s’avonds was hij soms wakker en dan kon ik hem even aaien, liep altijd zelf mijn hand op. Echt een schatje.

16 likes

Sowieso vind ik zeiken op klantenservicemedewerkers een beetje triest. Zij hebben ook maar regels te volgen, ze zijn je echt niet aan het pesten.

En dat vind ik ook altijd zo’n rare houding. Sommige mensen reageren altijd alsof de hele wereld nou juist hun aan het pesten is. Lijkt me echt zwaar om zo te leven.

29 likes

@Luzarl ja, is ook heel persoonlijk! Maar ik dacht echt dat ieders voorkeur (ok, dat was de vraag niet) wel voor een zo groot mogelijk bed zou zijn. Ik kom er nu achter dat ik blijkbaar gewoon heel veel ruimte nodig heb :innocent:

2 likes

Liefst heb ik wel een groter bed dan 160cm hoor maarja is ook duurder en neemt wat meer ruimte in beslag in de kamer

1 like

Ik vind het een bijzondere keuze. Hoe ga je dit weer overtreffen, martelscènes?

3 likes

Als je hier als ouder al zo dramatisch mee om gaat… kom op zeg.

6 likes

Ik ga hier vooral helemaal stuk om al de hele dag

83 likes

Of Sinterklaas kan het land niet meer in want de nieuwe boot lijkt wel heel erg op een vluchtelingenboot

2 likes

Op eerste indruk zou ik denken, moet gewoon kunnen. Maar vanuit pedagogisch oogpunt is dat gewoon wel heftig, veel van die kinderen geloven écht in sinterklaas en de pieten. En dan zien ze hen opeens verdrinken? Dat is toch schrikken.

Deze werd bijvoorbeeld deze week nog getoond in de les: sinterklaas aan de telefoon (kind gaat huilen) (dont forget to subcribe thx) - YouTube
Een jongetje die gebeld wordt door Sinterklaas, die hem dan verteld dat hij een beetje stout is geweest omdat hij zijn bord niet leeg eet. en dat stoute kindjes geen cadeautjes krijgen. Dat jongetje schrikt zich kapot en is enorm teleurgesteld, moet huilen etc. Dat soort dingen kunnen toch zeker invloed hebben op hoe een kind de wereld bekijkt, vooral als dat herhaaldelijk gebeurt.

2 likes

Sint als boeman is zoooo jaren vijftig?

5 likes

Hahaha ik ook. Vanochtend werd het heel beeldend beschreven op de radio icl de Titanic referentie. Ging daar al helemaal stuk om in de auto en nu elke keer weer als ik eraan denk of die foto voorbij komt :joy:

4 likes

Ik heb eens een hele mooie oranjeblazer gezien met shoppen en niet gekocht. Nog steeds denk ik met weemoed aan dat jasje. Zo’n mooie kleur.

Edit: oh en eens een kookboek die maar 12,50 ofzo was omdat de winkel opheffing had. Nooit meer zo goedkoop gezien.

3 likes

Maar is het niet ook juist goed, dat kinderen leren met heftig nieuws om te gaan?

6 likes

Nou, dat mocht ik eecht niet kijken hahaah

Jawel, ligt natuurlijk ook heel erg aan hoe de ouders/omgeving erop reageren! Maar een goede reactie erop van de opvoeders is dan ook wel heel belangrijk.

3 likes

Ugh dat hele feest alleen al. Weet niet eens wanneer ik dat voor het laatst heb gevierd.

Vier jij dit jaar Sinterklaas?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vier het vanwege mijn kleine neefje en nichtje. Daarom kijken wij ook het Sinterklaasjournaal, al is dat ook gewoon oprecht leuk

1 like

Je ervaart het anders dan de doelgroep denk ik.
Kijk ik hou ook niet van wattige kinderen maar als je ze bang gaat maken moet je wel goed doseren.

3 likes

Ja dat bedoel ik, YMMV :stuck_out_tongue:

1 like