Wat is hier het doel van? Naast jezelf enkele dagen bewust kwellen.
was je bij Geez op de koffie gegaan?
Zoals?
Leuke hond
Even een hart van nederland vraag hoor.
Eet jij nog wel eens witlof?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Maar alleen als mân moeder het maakt Ik maak zelf geen witlof, net als stamppot. Vooral omdat mân moeder het veel beter kan.
Nee gadverdamme bittere rommel. Maakte mn moeder bijna iedere week
Ik eet ze ook wel eens rauw, zoân blad met een stukje ansjovis erop.
Sorry als dit voor veel mensen een nachtmerrie is.
Hahaha zit je ook editie nl te kijken?
Ik zag het ook en dacht ohja zou eigenlijk ff een poll moeten maken
Ik krijg dus helemaal kriebels van hoe hij praat en beweegt, maar in een podcast was hij dus veel rustiger! Ik was een beetje bang om daaraan te beginnen, maar het viel me alles mee. Daarnaast vraagt hij veel aandacht voor mentale welzijn, ook onder mannen en adviseert hij mensen heel erg om verbinding te zoeken, al zeg ik niet dat hij daar zelf goed in is. Ook begint hij zijn posts soms wel met punten waarmee ik het eens ben, zoals dat we elkaar minder moeten veroordelen en zegt hij dat we bepaalde woorden(zoals âschapenâ) niet moeten gebruiken, maar dan dwaalt hij soms helemaal af en trekt echt hele rare conclusies. Sowieso zegt hij soms hele goede dingen om vervolgens heeeeele rare kortzichtige dingen te zeggen.
De rest van mijn spreekbeurt:
Samenvatting
Wat me ook verbaasde is dat hij echt een hele sterke fanbase heeft en ik snap niet zo goed waarom ze hem zo geweldig vinden. Zo heeft hij een keer besloten om zijn theatertour af te sluiten in ahoy, een dag daarvoor de kaart verkoop open gezet en het was binnen no time uitverkocht en toen nog 4(?) keer ahoy uitverkocht. Hij wil ook graag mensen een lach op het gezicht brengen en maakt soms gekke filmpjes en mensen vinden het helemaal geweldig, maar ik snap de humor gewoon niet?
Hij zegt daarnaast ook veel dat hij met iedereen in gesprek wil gaan, maar vervolgens heeft hij zijn mening vaak al gevormd op maar een paar vage dingen die in de media staan(zoals die keer dat hij een vrouw ging victimblamen vanwege een slechte kop bij een artikel over aanranden).
Oh en hij is een moederskindje en heeft hiervoor in het leger gezeten en was boekhouder.
Ik heb de hond trouwens wel gemist, maar vind die ook zelden schattig
AH heeft soms magnetronmaaltijden met witlofstampot en ik eet graag gevarieerd-en-klaar
Hebben jullie ook het idee dat het een stuk rustiger is op het forum dan een half jaar / jaar geleden?
- Ja
- Nee
- Weet ik veel
- Ik ben nieuw
0 stemmers
Natuurlijk begint hij zijn giftige verhalen met algemeenheden waar iedereen het eigenlijk wel mee eens is. Dan blijven mensen lezen en dan denken ze âhey, er zit toch wel wat inâ, ondanks alle poep die wordt verteld Dezelfde retorische trucjes kennen we uit speeches van machtige en heel gevaarlijke mensen uit het heden en verleden. Want het is effectief.
Ik vind dit soort lui zĂł kut
Maar is hij dan heel slim of juist niet? Dat vind ik dus zo moeilijk in te schatten bij hem.
Daarnaast was hij wel minder extremistisch dan ik dacht, maar de bar is inderdaad low.
Tja, je hoeft niet heel slim te zijn om een grote following te hebben en mensen te manipuleren. Maar hij is in ieder geval slim en sluw genoeg om mensen het idee te geven dat hij (misschien) heel slim is en dat zijn denkbeelden niet mega extremistisch zijn. Hij weet hoe het werkt en dat is gevaarlijk aangezien het verspreiden van zulk soort ideeën levens kost.
Heb je gehoord hoe hij praat?
Waar komt hij nou ineens weer vandaan joh? forum-wise?
Gaat het vaker over hem dan? Was benieuwd of we op het forum ook veel volgers hebben aangezien ik blijkbaar heel veel mensen volg die hem volgen. Maar dat zegt vast meer over mijn kringen.
Ik ben gek op witlofsalade!