Ik vind het ook heul integrerend / bijzonder interessant dat “soort” mensen. Ik volg een isa of een Jay niet, maar zeker in de Corona tijd zocht ik ze wel bewust op.
Hoe zij Bijv veranderde, ook in mimiek en gezicht, heel bijzonder. Grotere ogen, mega vaak knipperen, bepaalde intonaties. Bij hem vind ik dat ook heel interessant om te zien. Wat mensen daar op reageren en hoe hij dingen brengt en waarom dat dan dus toch werkt.
Het was daadwerkelijk kwetsend voor haar blijkbaar. Soms is het ook gewoon ok om je mond te houden. Je bericht was onnodig. Ze geeft aan dat ze het kwetsend vind, wat wil je nog meer?
Elke keer weer bevestigen mensen hier dat we de tijd waarin we leven waarin mensen die volledig de weg kwijt zijn, daarmee 300k volgers verzamelen, mensen die feit en fabel niet meer kunnen scheiden, frauduleuze mannen die president worden volledig verdienen. Omdat we het belangrijker vinden om poeslief tegen elkaar te zijn, want o wee als iemand gekwetst raakt, dan ons af te vragen waarom we hier een gesprek voeren over of een complotwappie slim is óf vijf keer ahoy heeft uitverkocht (wat een fabel is). Ik vond mijn post niet onnodig, prima als jullie dat wel vinden.
Mijn algemene conclusie is nog steeds dat Tisjeboy jay vreselijk is he?
En nee, ik heb het ook helemaal niet vaak over zulke complot aanhangers!? Twee keer in het date topic heb ik de naam JBP genoemd toen ik dat tegen kwam op een profiel en in het complottopic heb ik mijn kwetsbare verhaal gedeeld over mijn relatie met iemand die in complottheorieën geloofde. Het klopt wel dat ik het interessant vind waarom sommige mensen hier wel voor vallen, maar ik heb niet het gevoel dat ik daar hier ooit iets over deel?
Ik heb helemaal geen zin om mezelf hierin verder te moeten verdedigen. Realiseer je dat je hier altijd maar een klein deel van iemand ziet en in dat beeld wat je creëert er waarschijnlijk heel veel aannames zitten. Ik heb juist altijd heel veel moeite gedaan om iemand als mens te blijven zien ipv als “wappie” en daardoor kwets het me des te meer dat ik nu zo makkelijk wordt weg gezet als een toekomstige complotwappie.
Tot zo ver vrijdenken.
Ik snap de vergelijking die je trekt niet en vind het daarom overdreven. Dit is toch een (totaal) andere context? Ze gaat een uitdaging aan om mensen buiten je bubbel te volgen, om je eigen denkbeelden te toetsen of je wereld te verbreden. Dat is in mijn ogen echt wel anders dan op welke mannen je valt. En ik wil haar posts/relatiegeschiedenis niet analyseren dus waag me niet aan gedetailleerde argumenten daar, maar het is nou ook weer niet dat ze de ene na de andere “andersdenkende” op relatoneelvlak aantrekt danwel relatie mee opbouwt.
Tuurlijk doe ik aannames op basis van wat je post? Dat doe jij ook op basis van mijn posts? Is dat niet wat je doet op een forum. Jij hangt ook ook dingen op aan mijn posts (dat ik niet om vrijdenken zou geven (waar heb ik zeer mijn ideeën bij) , dat ik complotwappies niet als mensen zou zien (niet waar)). Even toelichting: ik ga vaak gesprekken aan met jongeren die volledig overtuigd zijn van dingen die aantoonbaar onjuist zijn. Ik zie die mensen verder prima als hele personen, maar het baart mij ook zorgen dat we onder het mom van vrijheid, verscheidenheid van meningen en ‘onderzoek’ naar wat complotverspreiders zo goed maakt hun geluiden kleine en grote podia geven. Jouw berichten vallen mij op, ik ben verder net zo uitgebreid met jou bezig als dat ik dat met de rest hier ben: niet. Ik heb daar verder niks te zeggen over wat jij post, dus doe je ding. Ik mag er wel op reageren. Als ik je nu had uitgescholden, had geeist dat je het niet meer zou doen, jou allerlei karaktereigenschappen had toegedicht had ik deze heisa begrepen, maar dit begrijp ik minder. Jij zegt nu dat je het ook allemaal belachelijk vindt. Prima, zit je er minder diep in dan ik in eerste instantie dacht en dat erken ik.
@Moskou ik heb verder niks over haar relaties gezegd dus ik snap niet wat dit hier nu komt doen. Verder zie ik het niet als een zo andere context: in alle gevallen zijn het hier individuen die zich verhouden tot het gedachtegoed van deze mensen, dat bespreken, volgen, verder legitimeren.
Ik had dit op de achtergrond aan en was met een vriendin en we kwamen erachter dat er echt van die standaard witlof recepten zijn die we allebei voorgeschoteld kregen als kind. Witlof ham kaas uit de oven en witlofsalade met appel of mandarijn en een of ander yoghurtsausje.
Nee, want ik haat biefstuk
Edit: oh dat past eigenlijk ook wel op “emotioneel niveau”
Dolfijnen
natuurlijk
waar valt een giraffe onder?
Hond/kat/cavia, overduidelijk
Mijn favo dier is olifant ik denk dat we een jungle assortiment missen in de poll.
Hebben jullie het idee dat jullie smaak qua eten erg veranderd is de afgelopen jaren?
- Nee ik lustte altijd alles al
- Nee ik lust nog hetzelfde en hetzelfde niet
- Ja ik lust nu alles
- Ja ik lust andere dingen en vroegere dingen niet meer
- Anders
0 stemmers
Sorry vind het echt interessant om te lezen wat mensen lekker eten vinden.
Ik vrat altijd al alles, maar mijn smaak en voorkeuren zijn wel echt veranderd.
Ik haaaaaaat konijnen. Moet het toch even benoemen
Ik lustte nooit gerookte en vettige vis en garnalen maar toen ik stopte met vlees eten ben ik daar toch maar aan begonnen
Oeioeioei we zullen maar eens iets bij de naam noemen.
Om het niveau van de conversatie omhoog te tillen hierbij een citaat van Oscar Wilde:
Quotation is a serviceable substitute for wit.
Oh nog een… het woord ‘kwetsend’ is geen joker die je naar believen kunt inzetten.
Lekker late to the party. Fijne avond verder nog
Als dieren of als eten? En waarom? Ik ben nu heel benieuwd haha