Stel je persoonlijke vraag #39

Ik heb eens een hele mooie oranjeblazer gezien met shoppen en niet gekocht. Nog steeds denk ik met weemoed aan dat jasje. Zo’n mooie kleur.

Edit: oh en eens een kookboek die maar 12,50 ofzo was omdat de winkel opheffing had. Nooit meer zo goedkoop gezien.

3 likes

Maar is het niet ook juist goed, dat kinderen leren met heftig nieuws om te gaan?

6 likes

Nou, dat mocht ik eecht niet kijken hahaah

Jawel, ligt natuurlijk ook heel erg aan hoe de ouders/omgeving erop reageren! Maar een goede reactie erop van de opvoeders is dan ook wel heel belangrijk.

3 likes

Ugh dat hele feest alleen al. Weet niet eens wanneer ik dat voor het laatst heb gevierd.

Vier jij dit jaar Sinterklaas?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik vier het vanwege mijn kleine neefje en nichtje. Daarom kijken wij ook het Sinterklaasjournaal, al is dat ook gewoon oprecht leuk

1 like

Je ervaart het anders dan de doelgroep denk ik.
Kijk ik hou ook niet van wattige kinderen maar als je ze bang gaat maken moet je wel goed doseren.

3 likes

Ja dat bedoel ik, YMMV :stuck_out_tongue:

1 like

Het is overigens al veel vaker voorgekomen dat er stress is rondom sinterklaas hoor. Ik was vroeger enorm in paniek omdat er blafpoeder in de letters zou zitten omdat muziekpiet van de club van sinterklaas blafpoeder er in had geflikkerd. Waar trek je dan de grens vraag ik me af. Ik durfde het echt NIET te eten. Janken alles.

8 likes

Ach dat maakt niet zoveel uit. Zodra ze de sint dan zien geloven ze toch nog een beetje dat die echt bestaat. Het is echt zo’n toneelstuk, daar ga je wel in mee.

Verder vind ik het wel dubieus om je kind te laten geloven. Zeggen dat die niet bestaat is wel beter denk ik.

1 like

Wij hebben wel gezegd dat als de oudste (nu 4) niet meer gelooft dan vertellen we het ook de jongste (nu 0). Want nu hebben we al 3 avonden een huilende kleuter en hij is sowieso echt fucking hyper de hele tijd om dat Sinterklaas gedoe :sweat_smile: Hij moest overigens niet huilen om een zinkende Sint en pieten, maar omdat hij bang is dat zijn cadeaus niet aan zullen komen :upside_down_face:

16 likes

Houdt het forum je (soms) te veel van je werk?

• Ja
  • Meestal niet
  • Bijna nooit
  • Ik heb mezelf perfect onder controle
  • Ik doe fysiek werk / nvt

0 stemmers

En houden andere soorten social media jou van je werk?

• Ja
  • Meestal niet
  • Bijna nooit
  • Ik heb mezelf perfect onder controle
  • Ik doe fysiek werk / nvt

0 stemmers

ik ben een periode helemaal geobsedeerd geweest met inktvissen

op basis van wat zeg je dit? die beesten in europa “leven” nog steeds in erbarmelijke omstandigheden hoor.

Of hij wordt direct weggeleid door de Albanese maffia om als verborgen slaaf te gaan werken omdat hij zijn smokkelgeld niet betaald kreeg.

1 like

Elk kind voelt zich bedrogen denk ik nadat je hoort dat het 1 grote shitshow is. Ik weet niet of ik m’n kinderen erin zou laten geloven. Maar je wordt bijna gedwongen.

1 like

Weet je nog dat je ouders vertelden dat sinterklaas niet echt is?

• Ja, precies hoe en wanneer etc.
  • Ja, zo’n ongeveer
  • Nee, weet ik niet meer
  • Anders… (vertel!)

0 stemmers

2 likes

Dus pepernoten zijn geen geldige betalingsmiddel?

Mijn ouders hebben nooit gezegd dat het waar is. Altijd aangegeven dat het ‘een verhaal’ is waar iedereen aan mee doet. Er was dus ook niet echt 1 moment waarop ik er achter kwam dat het niet waar was, voor mijn gevoel wist ik dat al maar boeide het niet omdat het leuk was.

8 likes

Na een aantal jaar begon het wel erg op te vallen dat mijn vader elk jaar op Sinterklaasavond zijn ‘achterlicht moest maken’ in de schuur (dan ging hij de zak met cadeautjes naar de buurvrouw brengen) en even later ging dan de bel. Toen de buurvrouw te langzaam teruggerend was naar haar eigen huis en we haar betrapten was het wel duidelijk hoe de vork in de steel zat.

14 likes

Nee vind ik echt niet. Een dier vermoorden is al erg genoeg, maar ze worden niet

TW dierengeweld

Samenvatting

nog bij leven van hun huid ontdaan, weet je wel hoe afschuwelijk dat is :fearful: Wist je dat echt niet, of vind je dat echt ‘gewoon’ net zo erg als dieren in te kleine hokken die dan geslacht worden?

4 likes

Een specifiek paar Chanel oorbellen bij Rue Cambon in Parijs. Ik heb een bescheiden collectie en was even naar binnen gewipt. Was helemaal niet van plan om oorbellen te kopen dus heb het gelaten. Nog steeds spijt van, ze stonden zooo mooi. En door enorme prijsstijgingen is het helemaal niet meer zo leuk om nu nog oorbellen te kopen daar (echt veel duurder geworden en dan vind ik het het meestal niet meer waard). Dus denk met weemoed terug aan de oorbellen die een perfecte aanvulling op mijn collectie waren geweest.

Luxeprobleem XL dus.

18 likes