Stel je persoonlijke vraag #39

Ik heb een paar keer de opmerking gehoord dat m’n (eventuele) toekomstige kinderen maar mijn ‘lieve kleine neus’ moeten krijgen ipv mijn vriend zijn ‘grote Arabische neus’. :sob: (Lekker oordelen over het uiterlijk van ongeboren baby’s ja)

Ik vind juist grote neuzen super mooi.

En ik merkte een paar jaar geleden op hoe in de film Aladdin de goede mensen een super kleine neus hebben en er westers-achtig uitzien en de bad guy een super grote (Arabische) neus heeft en er überhaupt meer Arabisch uitziet. Is een oude film natuurlijk maar laat wel zien hoe men denkt over dit hele gebeuren. :-1:t4:

14 likes

Inmiddels wel maar het heeft echt jaren geduurd. Mijn neus is best lang en als ik soms foto’s van mezelf terugzag kon ik alleen maar naar mijn neus kijken en vergelijken met anderen. Maar naarmate ik ouder word, kan ik het steeds meer accepteren

2 likes

Door een afwijking bij m’n geboorte heb ik deels geen kraakbeen in m’n neus. Het is een hazelip, maar dan tot boven mijn mond. M’n ogen staan daarvoor ook verder uit elkaar. Verder kan ik ook niet ruiken. Dus zoveel heb ik niet aan m’n neus.

Heb het alleen nooit laten corrigeren want de operatie is echt nasty. Ze moeten dan m’n halve gezicht breken.

8 likes

Dit zie je helaas heel vaak in verhalen, tekenfilms en series. Denk bijvoorbeeld ook aan sprookjes waar de slechteriken worden beschreven als lelijk of met vervormingen. Ik heb hier veel over geleerd door de video’s van Jen Campbell op youtube.

Bijv deze video: Let's Talk | Villains & Disfigurement - YouTube

7 likes

Pas toen ik in Franse series zag dat er zoveel grote neuzen waren en ik dacht oh wat een mooie neuzen hebben zij! Groot en dat is prima. Toen vond ik mijn neus oké. Tv, films en series zijn echt zo onrealistische over het algemeen. Zonde om je daar mee te vergelijken.

4 likes

Vroeger werd er tijdens uitgaan weleens door random jongens gevraagd of ik turks was, of joods, omdat ik zo’n grote neus had. En ook vrienden maakten er weleens grapjes over. Dat heeft me echt wel een knauw gegeven in m’n zelfvertrouwen toen.

Maar nu ik ouder ben ik ook veel meer in m’n neus gegroeid heb ik het idee. Hij past nu beter in m’n gezicht. En ik vertel m’n vrienden nu weleens over die onzekerheid van vroeger en dan zegt standaard iedereen: ‘huhh jouw neus is me nog nooit negatief opgevallen! Of: ik vind jouw neus juist mooi!’ en dat heeft ook wel geholpen

7 likes

Herkenbaar dat eerste wat je zegt! En ik hoorde het oo school ook regelmatig. Nu overigens nog steeds door cliënten, echt kan de keren dat er een opmerking over mijn neus is gemaakt op werk niet meer op 1 hand tellen.
Is wel een van mijn grootste onzekerheden. Mijn oma bood me een paar jaar geleden zelfs aan om een nosejob voor me te betalen terwijl ik het daar helemaal niet over had ???

6 likes

Ik vind vinted juist fijn vanwege die bescherming. Die paar euro extra betalen of inleveren vanwege bescherming vind ik niet zo erg. Als ik zou willen gokken ging ik wel naar markplaats.

Ik vind het ook zo typisch dat mensen niet een klein beetje extra willen betalen voor wat service. Ik bedoel er zijn hier heel wat mensen met een sterke mening over fooi geven. Maar tegelijkertijd bestellen die wel extra prularia die ze niet nodig hebben om geen verzendkosten te betalen.

11 likes

Ik heb de indruk dat vrouwen daar meer op aangekeken worden. Het zal ook niet. Als een man een niet-rechte neus heeft, wordt dat sneller als origineel/sexy/aantrekkelijk/whatever bestempeld dan bij een vrouw. Kan ernaast zitten.

14 likes

Stel je vriendin zou je €100 vragen voor de kapper? Zou je het geven?

• Ja direct no questions asked
  • Alleen als ik het terugkrijg
  • Nee?
  • Ligt aan haar financiële situatie

0 stemmers

1 like

Ik kan het wel even zelf doen
afbeelding

20 likes

Ik denk dat dit zeker zo is. Bij een man geeft het ‘karakter’, maar bij een vrouw zijn het dan opeens ‘grove gezichtstrekken’ :cry:

8 likes

Nee ik leen uit principe geen geld uit (uitzonderingen daargelaten). Zou het ook een beetje gek vinden ofzo als ze dat zou vragen voor in mijn opinie, een luxe ding.

3 likes

Als het €100 is om de rest van de maand door te komen (bijvoorbeeld boodschappen halen) dan prima. Maar de kapper? No way, dan stelt ze de verkeerde prioriteiten

13 likes

Ik heb zelf een neuscorrectie laten doen (heel blij mee overigens) en vind het altijd een beetje irritant als mensen gaan roepen dat ze een grote neus juist zoo mooi vinden en dat het karakter aan een gezicht geeft, terwijl de vrouwen die ze als mooi bestempelen dan weer nooit zo’n neus hebben. Je ziet het eigenlijk ook zelden in de media bij vrouwen, alsof die er al uitgefilterd zijn. Misschien had ik mezelf niet als afwijkend gezien als ik meer vrouwen met grote neuzen had gezien op tv, in bladen of op social media. Plus de enkele vrouwen die geen perfecte neus hebben worden zelfs lelijk genoemd (Sarah Jessica Parker, Celine Dion, Barbara Streisand), dat neem je wel mee in je zelfbeeld.

11 likes

Ik vind het ook fijn voor als je echt met iemand te maken hebt die niets opstuurt, maar verder biedt Vinted wel echt slechte bescherming voor kopers. Ik heb bijvoorbeeld een paar keer gehad dat mensen breekbare dingen niet goed hadden ingepakt (amper papier of folie gebruikt of wel papier maar los in een doos zodat het kon schuiven) en dat vergoeden ze bijvoorbeeld niet. Ik moest heel veel foto’s sturen en dan zagen ze iets van noppen folie en dan wordt de koper alsnog gewoon uitbetaald. Behalve een keer toen iemand een glazen lamp zonder doos had opgestuurd in een plastic zak (:joy::joy:) toen kreeg ik het wel vergoed. Terwijl in die andere gevallen was alles ook kapot omdat het gewoon niet fatsoenlijk was ingepakt en heb ik geen geld terug gekregen. Naja anyway sorry haha beetje lang verhaal en ben het er ook wel mee eens, behalve dus dat de kopersbescherming niet zo ver rijkt als je van te voren denkt.

2 likes

Hm das een goeie… dan ga ik toch uit van goed vertrouwen. En als ik erachter komt dat ze de verkeerde prioriteiten heeft gesteld verbreek ik de vriendschap hahaa nee grapje maar dan zou ik nooit meer geld lenen.

2 likes

In Nederland roepen mensen altijd dat Dionne Stax en Eva Jinek knap zijn en die hebben beiden wel een grote opvallende neus.

2 likes

Waarom mag ze dat niet zelf bepalen? Niemand bepaalt toch voor jou waar jij je geld aan uitgeeft?

Maar die zijn blond. Dan ben je al snel knap.

8 likes