Stel je persoonlijke vraag #39

Beschouw jij het eten van champignons als groenten?
(Officieel is het geen groente maar een schimmel blabla, maar als we het hebben over je moet x gram groente per dag eten, reken je champignons hier dan bij?)

• Ja klopt
  • Hmm weet ik eigenlijk niet nooit over nagedacht
  • Nee
  • Ew champignons

0 stemmers

1 like

Drama en rellen?

2 likes

Ik denk dat iedereen diep van binnen zowel een beetje (andermans) kinderhater en (honden/katten/kinder) moeke is. Alleen in variërende percentages.

12 likes

En moraalridders.

Ik eet eigenlijk nooit alleen champignons, maar zie het wel als een groente. Het is of door een gerecht met andere groenten of als bijgerecht bij bijvoorbeeld stukje vlees. Maar dan eet ik er nog een andere groente bij, als groentegerecht zeg maar.

7 likes

Ik sluit me aan bij @Foxyfoxtrot, vind het echt een “extra” groente, ook interessant vind ik dit:

Tel jij ui als groente in jouw 250 gram groente pd?

• Ja
  • Nee
  • Ew ui
  • Nog nooit over nagedacht

0 stemmers

5 likes

Maar ik weeg mijn groente niet af om te kijken of ik aan 250gr kom. Heb bijvoorbeeld geen idee hoeveel een gemiddelde paprika of courgette weegt.

21 likes

Nee maar ik tel m’n groenten überhaupt niet

Ik weeg mijn groenten om aan 250g te komen:

• Dit doe ik
  • Dit doe ik niet

0 stemmers

2 likes

Naar aanleiding van de polls hierboven

Eet jij altijd braaf 250 gram groenten per dag?
  • Ja, natuurlijk
  • Geen idee, ik weeg het niet
  • Meestal wel
  • Vaker niet dan wel
  • Eigenlijk bijna nooit
  • Nope, dat doe ik niet

0 stemmers

4 likes

Zolang ik geen scheurbuik heb, vind ik het prima

16 likes

-verwijderd door moderator-
Edit: sorry had er even niet aan gedacht dat je geen correspondentie mag delen, al was het wel anoniem.
Het was een bericht van de schooldirecteur dat er vandaag pieten langsgeweest waren. Leerlingen hadden hen binnengelaten en ze gingen de klassen rond om pepernoten te strooien. Een aantal leerlingen vond het een angstige ervaring dus het leek de directeur goed om de ouders daarvan op de hoogte te stellen en te melden dat het niet het idee van de school zelf was.

Bericht van de schooldirecteur. Ik hoorde dat het om oud-leerlingen ging en dat ze weggestuurd zijn. Ik vind hier wel iets van en ben benieuwd of mijn mening gedeeld wordt.
Voor ‘zwarte piet’ mag je ook roetpiet oid lezen, daar gaat het me hier niet om.

• Wtf? Wat overdreven, tegenwoordig kan ook niks meer
  • Goed gehandeld, zoiets kan echt niet zomaar onaangekondigd
  • Anders (vertel!)

0 stemmers

Heb jij vaak pijn in je stuitje? Bijvoorbeeld na het zitten op een hele zachte zitting, na fietsen oid

• Ja, vaak last van
  • Soms als ik alleen maar gezeten heb op een dag/ver heb gefietst
  • Ik heb nooit last van mijn stuitje
  • Anders (vertel)

0 stemmers

2 likes

Het is meer zij, bovenkant bil spier (teveel spierspanning waar ik ook voor bij psychosomatische fysio langs ga)

1 like

Mijn mening wordt dus niet gedeeld :grimacing:
Volgens mij gebeurde dit vroeger bij mij op school ook wel en was dat groot feest. Ik begrijp wel dat kinderen angstig kunnen zijn en waarschijnlijk is daar meer aandacht voor dan vroeger, dat is prima, maar ik hoorde dat de juf van mijn dochter boos werd en zelfs haar voet tussen de deur deed oid en dan denk ik dat je juist angst aanwakkert. Bij mijn dochter werkt dat zo en dat vind ik jammer. Ze had het ook anders aan kunnen pakken.
Blijft natuurlijk wel het feit dat er van alles onder die outfit en de schmink had kunnen zitten, dat vind ik wel een lastige idd. Maar mijn primaire reactie was toch: pfff leuk toch juist, doe niet zo overdreven.

5 likes

Bij mij zit het probleem met het onverwachte bezoek. Oud leerlingen van mijn basisschool kwamen ook even terug als pieten verkleed (om vervolgens keiharde pepernoten naar je harses te gooien). Maar daar wisten de leraren van.

Ik vind het wat anders als pubers spontaan een school binnengaan om vervolgens pepernoten te gooien.

17 likes

Mijn stuitje is een paar jaar geleden gebroken/gescheurd geweest en heeft echt jaren geduurd voordat het een beetje beter werd. Was echt verbaasd dat dit kon.

Ik ben geen moeder maar ik zou t zo niet fijn vinden als er onaangekondigd onbekende (racisten als ze echt geschminkt waren) zomaar in de buurt van mn kind komen.
Mocht de school het geregeld hebben en mn kind is veilig en dr is niemand zwart geschminkt helemaal priem.

28 likes

Omdat ik opeens weer heel veel tiktoks voorbij zie komen over larry

Denk/geloof jij dat Harry Styles en Louis Tomlinson ooit samen zijn geweest?

• Ja
  • Nee
  • ???

0 stemmers

Denk je dat ze nu nog steeds samen zijn

• Ja
  • Nee
  • ??

0 stemmers

2 likes

Ik weeg het niet maar koop/kook wel gericht.
Bijv een zak groenten van 450gr, dat eten we Bijv met z’n tweetjes dan zullen we allebei ongeveer 225gr hebben. Ik weeg niet na of de een 215 heeft en de ander 235, maar koop er dus wel zo op in.

7 likes

Sinds ik na 1 keer wintersport thuiskwam met een gekneusd stuitje nooit meer last gehad. Denk dat de zenuwen zijn afgestorven haha