Stel je persoonlijke vraag #39

Onaangekondigde derden die random een school binnen lopen als piet en pepernoten gooien: niet oke.

Schoolpersoneel die verkleed als piet pepernoten gooien zonder de kinderen te verwittigen: moet kunnen. Angstig kind en emails naar ouders vind ik hier wel categorietje “je mag ook niks meer”

5 likes

Krijg je daar medicatie voor? Ik weet dus niet zeker of mn zus het een keer heeft gehad of ik, we moesten wel volgens mij beide daarom iets slikken? En we zaten ook allebei heel veel in de zandbak. Heb er ook geen herinnering aan en niks van gevoeld. Dus ik weet niet zeker of ik het heb gehad. Zo’n lange worm lijkt me wel echt heel naar zeg.

Speelde jij vroeger veel in de zankbak?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

Wij hadden ook nog eens een zankbak in de tuin, dat zou ik als ouder nu echt niet willen. Altijd dat zand ook in de schoenen van kinderen als ze binnen komen.

1 like

Als je een speeltoestel voor je kleuter in je tuin zou moeten zetten welke zou je dan kiezen? Er vanuitgaand dat dit makkelijk qua oppervlakte/ruimte kan.

• Schommel
  • Glijbaan
  • Klimrek
  • Zo’n alles in 1 ding

0 stemmers

Ik vind die glijbanen altijd zo lame, zelfs een kleuter kan er niet eens over glijden. Ik begrijp wel dat je niet zo’n meters lang ding in een tuin kan zetten maar het glijd gewoon amper. Ziet er zo suf uit :joy:

Ben jij blij dat je in een wereld bent geboren waarin smartphones nog niet bestonden ? (Sorry er is geen ruimte voor gen z in deze poll)

• Ja!
  • Nee ik was liever met smartphones etc. Opgegroeid vanaf m’n geboorte

0 stemmers

3 likes

Maar dat komt dus voornamelijk door zand eten?! :no_mouth: Ik was echt een hele saaie baby qua eten want ik wilde nooit knoeien met mn eten en stopte ook nooit zomaar dingen in mn mond. Mn zus gooide hele bakken yoghurt over haar hoofd and i blame her hahaha. Ik was vergeten dat dat daardoor kan komen.

Ik ben vooral blij dat ik niet ben opgegroeid met social media.

30 likes

Ik denk zelf altijd, dit is de beste generatie om in op te groeien. Als baby en kind had je nog geen last ervan dat constant een ipad je moest afleiden. Je had natuurlijk wel een computer om spelletjes op te spelen. Msn was echt de shit en social media kwam pas daarna. Aan de andere kant denk ik dat elke generatie zich zo voelt. Ik denk dat een boomer nooit zal denken, was ik maar een gen z geweest en vice versa.

6 likes

Ik heb helaas wel meer dan ‘ongemakken’ overgehouden aan de bevalling, maar ben er gelukkig bijna vanaf.
Om de week bekkenfysio en manuele fysio en extreem op m’n houding letten hebben het heiligbeen probleem bijna opgelost. Het is nu goed onder controle in elk geval.
Binnenkort nog een ingreep voor de rest en hopelijk is het dan allemaal een beetje achter de rug.

10 likes

Wat heftig, ik ken ook iemand die een soortgelijk probleem heeft gehad. Zij heeft zelfs een operatie moeten ondergaan. Iets met staal. Sorry ik omschrijf het niet duidelijk maar gelukkig ben je er bijna vanaf. Zij is iig helemaal hersteld! Maar dat een vrouw dat van een bevalling kan krijgen vind ik zo vreselijk voor iemand.

2 likes

Ik ben vooral blij dat er niet constant gefilmd werd en niet alles op het internet kwam. En ik denk dat het pesten op social media nu veel meer gebeurt dan vroeger.

12 likes

Ik vind het vooral pijnlijk dat er zo weinig informatie vooraf over bekend is wat er allemaal mis kan gaan tijdens en na de bevalling. Nu is het natuurlijk geen gigantisch percentage dat de pech heeft die ik heb gehad, maar ik vind het wel nogal wat.
Gedeelte van m’n klachten zijn ook veroorzaakt door bevallen met vacuümpomp en de risico’s daarvan heb ik ook nooit geweten, dus toen tijdens de bevalling gevraagd werd of vacuümpomp oké was heb ik een keuze gemaakt zonder goed geïnformeerd te zijn. Zou echt willen dat er op de een of andere manier meer aandacht voor zou zijn.
Ik zou dus nu dit allemaal wetende NOOIT draagmoeder zijn bijvoorbeeld, dit heb je echt niet voor iemand anders zn kinderwens over.

19 likes

Nee dat was toch nadat er werd beweerd dat het tegen corona zou helpen.
Die pillen zouden volgens mensen ertegen helpen dus ging iedereen hamsteren op die dingen. Net als paracetamol in het begin

2 likes

Nog even naar aanleiding van Equal Pay Day gisteren: Heb je weleens een werksituatie meegemaakt waarin een mannelijke collega die precies hetzelfde werk deed (met gelijke opleiding en ervaring) meer verdiende dan jij?

• Ja 1 keer
  • Ja meerdere keren
  • Weet het niet zeker maar vermoed van wel
  • Weet niet want praat nooit over salaris

0 stemmers

Ben je er toen mee naar het management gegaan?

• Ja en het werd rechtgetrokken
  • Ja maar er werd niets mee gedaan
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Het antwoord nee mist bij de eerste vraag …

1 like

Nee, ik heb wel meegemaakt dat een mannelijke collega voor hetzelfde werk wat hij minder goed kon meer aanzien kreeg en daardoor een grotere stap naar boven kon maken.

8 likes

Ik mocht de beoordeling van mijn mannelijke collega invullen en die verdiende toen €800 meer dan ik per maand. Hij was mijn assistent. Toen ben ik naar het management gestapt en kreeg ik het aloude argument dat hij ouder was dan ik en dus al meer groei in salaris had gemaakt.
Niet lang daarna heb ik een carrièreswitch gemaakt, was helemaal klaar met die branche.

7 likes

Vind het wel heftig dat je ‘goed’ moet zijn in onderhandelen om een beter salaris te krijgen. Ik vind dat echt wel lastig (ook omdat ik het soms zo lastig in te schatten vind want anderen verdienen. Internet klopt vaak niet en ik ben helemaal voor om over geld/salaris praten maar veel mensen niet). Bij mijn huidige baan probeerden ze me een paar schalen lager in te schalen en daar ben ik toen niet mee akkoord gegaan. In de vacature stond een heel andere schaal en bij mijn vorige baan verdiende ik die aangegeven schaal ook. Toen heb ik eigenlijk heel makkelijk die schaal alsnog gekregen, maar dacht wel van wauw toch even proberen he :’).

27 likes

Dat was mijn eerste gedachte ook, dat je dan helemaal overal te vinden bent voor de pesters. Nu bleef het bij mij in huis nog ‘beperkt’ tot briefjes in de brievenbus. (Naast allerlei andere zaken als ik niet thuis was). Maar met een smartphone ben je echt overal bereikbaar voor de pesters.

1 like

Het is een partner vraag. Maar ook hypothetisch misschien? Doe het wel anoniem

Hoevaak zeg je dat je van je partner houd?

• Nooit
  • Wekelijks
  • Dagelijks
  • Maandelijks

0 stemmers

Ik zei dat laatst toen hij veel fysieke pijn en ik dacht toen pas. Oh ja, ik hou echt heel veel van hem. Anders zou het me een rotzorg zijn dat iemand pijn aan zn knie heeft ofzo. Wel kut, maarja. Ik zeg het ook nooit. Dagelijks zou ik het al helemaaaaal niet willen horen wat een BS.

2 likes

En @Noodle Sorry het was nog vroeg.

Al zijn er denk ik weinig situaties waarin je het zeker kan weten (je weet van alle gelijkwaardige collega’s het salaris, je werkt alleen met vrouwen, of je bent de directeur).

2 likes