Er zijn ook mannen (o.a. Mijn vriend) die niks doen. Dat vrouwen niet/minder/slechter onderhandelen en dat jn verband staat met de loonkloof is een mythe he
Daar krijg je zeker pilletjes voor, zelfs bij de drogist te koop. Veel kinderen krijgen een keer last van die witte, kleine wormpjes in hun ontlasting.
Mijn kinderen laatst ook een keer dus wij hadden ook pilletjes aangeschaft. Toen mijn man laatst vroeg om een paracetamol kon ik er nergens in huis een vinden, dus hij zei dat er nog wel een in zijn jaszak zat. En inderdaad, er zat een pilstrip in (met nog maar één erin), maar dat was geen paracetamolđ heel sneu want hij had zoân hoofdpijn, maar ik moest echt huilen van het lachen. Waren het dus die anti wormpjes pillenđ€Ș
Ja ik las laatst nog dat vrouwen even vaak onderhandelen als mannen maar minder vaak krijgen wat ze vragen.
True, ik viel over onbegrijpelijk
True tegelijkertijd worden vrouwen in diezelfde functies negatief beoordeeld op eigenschappen die bij mannen als positief gezien worden. En zelfs als je die confidence gap meeneemt blijft er gewoon een percentage over (correctie: hier stond 15 maar dat is minder) wat vrouwen minder krijgen voor hetzelfde werk. Ik vind expliciete focus op wat vrouwen tekort komen zoals niet onderhandelen, minder zelfvertrouwen (zeker met eigen anekdotes over hoe het jou wel lukt) in dit soort discussies altijd een beetje zinloos. Prima, voor jou gaat het niet op, maar over het geheel gekeken blijft er nog altijd een deel onverklaarbaar loonverschil over als we precies hetzelfde werk doen.
Kom in de zorg werken! Daar verdiend iedereen hetzelfde beetje
*ik klaag niet maar zit in een functie die ik nooit had verwacht.
we krijgen het allebei onze strot niet uit, omdat we dat als kind nooit gehoord hebben (niet omdat we geen liefde kennen ofzo, verder weinig problematisch)
we komen niet verder dan soms een sarcastische âhvj ha haâ via whatsapp als we dronken zijn
we hebben er allebei ook geen moeite mee, al hebben we nu wel een kind en daar zeggen we het ook nooit tegen. zit in dubio of ik dat maar wel gewoon moet doen (want natuurlijk houden we x100000 van haar) maar voel me zoân american mom als ik dat zeg
Ik zou bij mân huidige werk in eerste instantie maar kort blijven en kwam uit een vervelende situatie en wilde gewoon zsm werk. Van wat ik me herinner was er geen ruimte voor onderhandeling, maar dat was ongetwijfeld mijn eigen onzekerheid/onwetendheidâŠ(en ik zat toen ook tegen een burn-out aan een paar maanden daarvoor). Sowieso heb ik af-en-aan moeite gehad qua functioneren (diezelfde stressklachten) en daarvoor voel ik me er totaal ook niet goed bij om dus te bluffen als het ware omdat ik niet overtuigd ben van mijn eigen kunnen.
En nu functioneer ik inmiddels een stuk beter, maar zit ik natuurlijk nog ergens ver onderaan een schaal. Wat allemaal ongetwijfeld mân eigen schuld is (had ik maar moeten onderhandelen blabla), maar het voelt ergens dus ook wel oneerlijk dat als je niet onderhandelt of niet goed onderhandelt je dus gewoon sowieso minder verdient. En ik snap dat het in het leven nou eenmaal zo werkt, maar toch.
(edit: helemaal los van de discussie over het verschil tussen mannen en vrouwen)
Ik zou het gewoon doen, had het zelf als kind wel graag willen horen van mân ouders. Vind er ook niks Amerikaans aan om af en toe uit te spreken dat je van iemand houdt!
Ik denk dat het veel belangrijker is dat je je liefde laat zien dan dat je het duizend keer zegt. Maar als jij toch voelt dat je iets gemist hebt in je jeugd zou ik het wel zeggen.
Ik zeg het zelf trouwens duizend keer per dag, vaak ook lafjoe en dat zegt hij inmiddels alweer terug. Mijn man wil ook niet weggaan zonder dat te zeggen, dus dat heb ik overgenomen. Mijn ouders zeiden het niet heel vaak maar ik heb niet het idee dat ik iets heb gemist. Ik denk dat het laten zien van je liefde veel belangrijker is.
nee, dit gelukkig dus niet.
ik kan niet eens bedenken wanneer ik dat zou moeten zeggen, als ze naar bed gaat ofzo? voel me echt emotioneel incapabel nu haha
ik denk dat ik het maar gewoon ga oefenen dan wordt het vanzelf natuurlijker
Haha ik zeg het de hele dag door, maar vooral als ik hem in bed leg of als hij of ik wegga. Maar je hoeft je echt niet verplicht te voelen het te doen, zolang je kind het maar voelt!
Ja zooooo mee eens dat het laten zien van liefde veeeeeel belangrijker is dan die 3 woorden. Ik weet dat mn ouders echt zielsveel van me houden maar dat hoeft godzijdank niet elke dag te worden gezegd. Het verliest ook veel waarde qua woorden. Als iedereen het maar zegt. Ik weet daardoor wel echt wat houden van is, omdat ik het niet de hele dag door zeg en weet wat voor waarde die woorden hebben.
Ik hou van jou ( in welke taal dan ook mogelijk)
- Moet vaker worden gezegd
- Moet minder vaak worden gezegd
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ja, dat vind jij, je brengt het als een feit ivp als een mening. Voor mij verliest het geen waarde en zeg ik het elke dag minimaal 1 keer tegen mijn dochter.
Haha ik lees de rest nu en moet er gewoon om lachen. Jij weet de waarde van de woorden en ik niet omdat ik ze vaak zeg? Bijzondere aanname wel.
Sorry dat ik het als een feit heb laten overkomen, ik haat het zelf als mensen een mening als een feit beschrijven. Dat is niet mn bedoeling, dit werkt voor jou en je dochter dus dat is prima. Er is nergens een feit in mn poll.
Ok
Haha ja ik vind het ook wel droog dat er op mij wordt geantwoord terwijl ik het zelf juist vaak zeg. En daardoor hou ik niet meer of minder van mijn kind dan iemand die het nooit zegt tegen zijn of haar kind.
Nee precies, laten we voorop stellen dat daden meer zeggen dan woorden. Ik hou van je zeggen, maar daar in de praktijk niks van laten blijken is natuurlijk weinig waard. Maar ik vind het zeker wel een toevoeging om naast die daden, juist bij een kind die mss die subtiele dingen nog niet zo goed kan opmerken, het ook uit te spreken.
Ja, eens. Mijn dochter is nu bijna 7 en we zeggen het heel makkelijk tegen elkaar en elke keer weer gemeend. Ze zegt het ook vaak uit zichzelf âmama ik hou zo veel van jou!â en dan groeit mijn hart helemaal