Stel je persoonlijke vraag #39

Ik heb het dus andersom, mn nichtje van toen 3 zei ’ ik hou van jou!’. En ik dacht direct, wat is dit?! Dit kleine mens weet nog NIKS van houden van. En wat dat is. Dus ik vind het ZELF persoonlijk heel speciaal om aan iemand te leren wat houden van is voor iemand of deze wereld, en hoe dat voelt. Nogmaals dat is MIJN mening. Dus ja ik hou echt maar van een heel heel klein aantal personen. Die anderen kan ik misschien leuk vinden maar boeie. Dus het begrip houden van is misschien veranderd.

3 likes

Ik krijg het dus echt m’n strot niet uit, al weet ik niet zo goed waarom… M’n ouders zeiden het eigenlijk ook nooit tegen me, misschien wel daarom? Maar ik ben sowieso eigenlijk best slecht in positieve gevoelens naar anderen uitspreken geloof ik haha.

Mijn oma zei het wel heel vaak tegen me :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Ja maar ik denk dat dat voor anderen net zo geldt? Daar gaat de discussie ook niet over toch? Ik zeg ook niet tegen Jan en Alleman dat ik van ze houd (groot deel van de mensheid kan wat mij betreft zelfs de tyfus krijgen). Alleen het gaat over of de frequentie van iets zeggen per definitie betekent dat het minder waardevol is of dat iemand minder van je houdt. Dat is gewoon heel persoonsgebonden. Iemand die 2x per jaar zegt van haar man/ kind/ cavia te houden houdt niet meer van diegene dan mensen die de behoefte voelen dat dagelijks uit te spreken. Nooit zeggen lijkt mij dan wel weer een dingetje (als je je echt ongemakkelijk erbij voelt).

9 likes

Haha ik zou het gewoon zeggen als je het voelt, soms ben ik aan het knuffelen met mijn zoon of ik zie hem zo lief spelen en dan word ik zo blij van binnen en dan zeg ik: ohh ik hou echt zo veel van jou! Gewoon omdat ik dat op dat moment zo voel. Ik zeg het niet standaard voor het slapen gaan ofzo.

6 likes

Een collega die een dag na haar thuiswerkdag ineens met een nieuw kapsel op werk komt:

• Vind ik niets van
  • Hmm beetje raar wel, maar zeg er niets van
  • Nee dit kan niet hoor, ik ga er naar vragen!
  • Het valt mij waarschijnlijk niet eens op dat iemand naar de kapper is geweest
  • Anders

0 stemmers

Benieuwd naar de situatie waardoor je deze poll hebt aangemaakt

4 likes

Ik ga zo naar de kapper :sunglasses:

53 likes

als je je afvraagt of mensen denken dat je dat onder werktijd hebt gedaan, je kan toch in 's avonds zijn gegaan?

27 likes

Ik krijg ‘ik hou van jou’ dus ook zelden m’n strot uit. Geen idee waarom ik dat zo lastig vind om te zeggen. M’n broertje en moeder zeiden het vroeger eigenlijk altijd als ze weggingen ‘Doeii… ik hou van jouuuu!’. Dat heb ik nooit kunnen zeggen. Ik zei altijd wel ‘jaaa doei ik hou ook van jou’ terug, maar ik begin er zelf zelden mee. Gek eigenlijk dat ik daar blijkbaar zoveel moeite mee heb om die specifieke woorden uit te spreken.

1 like

Mijn ouders zeiden/zeggen het nooit tegen me en daardoor vond ik het ook altijd mega lastig om het tegen mijn vriend te zeggen. Nu na twee jaar kan ik het eindelijk zeggen zonder te huilen(???)
Mn moeder is ermee aan het experimenteren nadat ik heb gezegd dat ik het eigenlijk wel gek vind dat we dat nooit zeggen, dus gisterenavond riep ze zo LAFJOEEEEE door de telefoon en dan hoor je gewoon hoe ongemakkelijk ze erbij is :sweat_smile:

24 likes

Haha mijn psycholoog begon hier gisteren over omdat ze twijfelt om instagram te installeren omdat er veel over gesproken wordt in therapie en ze eigenlijk nooit kan volgen. Ik heb het haar stellig ontraden omdat het echt een bodemloze put is ook al ben ik zelf blij met het laagdrempelig contact dat het me oplevert.

2 likes

Ik zei het in het engels maar wel gemeend, maar ik had mn vriend toen ZO gemist en ik begon zo hard zo lopen toen ik hem zag. Toen ik dacht ik echt, ja ik hou van hem. Ik zei ook zo vaak ’ i loveyoyiloveyouiloveyou". En hij had tranen in zn ogen. Daarom heb ik geen zin om dat tegen anderen te zeggen. Maar er is gelukkig geen regel voor, of je het 1000 keer op een dag zegt of 1 keer per maand. YOU DO YOU.

1 like

Hahaha ik heb (nog) geen kat maar wel een goeie! Om het terug te zeggen tegen mn moeder vond ik ook weer ongemakkelijk. Wil dit later wel echt tegen mijn kinderen gaan zeggen zodat het voor hen niet zo’n groot iets gaat worden.

2 likes

Oja dat kan. Mijn dochter zegt het niet random tegen mensen/familie maar dat was ook mijn punt niet. En ik denk dat iemand van 3 wel degelijk al snapt wat houden van is, maar dat zal wellicht per kind verschillen.

13 likes

Ze is schaduwpremier.

1 like

Ben jij vroeger gepest? (anoniem):

• Ja
  • Nee
  • Nog steeds

0 stemmers

Heb jij vroeger gepest? (anoniem):

• Ja
  • Nee
  • Niet bewust. Maar achteraf bleek van wel

0 stemmers

Niet per se, ik zorg gewoon dat mijn werk wat ik wilde doen af is

1 like

Ligt aan de collega. Ik heb collegas waarvan ik zoiets heb van “Goedzo! Verf je haar in de baas zn tijd vriendin!”
En collegas die zo vaak van die fratsen uithalen waarbij ik zoiets heb van waarom werk jij uberhaubt nog.

11 likes

Het ding is: ook met schalen kun je mensen gewoon oneerlijk indelen. Het is niet zo dat je dan ineens vaste schalen en treden hebt die altijd in elke situatie opgaan

5 likes

Mijn baas vindt het prima als je boodschappen doet of gaat sporten onder werktijd. Naar de kapper gaan lijkt mij dan ook niet echt een probleem. Al ga ik alsnog wel op mijn vrije doordeweekse dag :sweat_smile: