Stel je persoonlijke vraag #39

Aangezien het niet in het chipsvak ligt en ik deze eigenlijk alleen voor nachos gebruik beschouw ik dat zelf niet echt als chips. Maar eigenlijk is wel gewoon chips.
Valt dit onder de chips die in de chipsvakken ligt in de supermarkt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Bedankt iedereen om te antwoorden, i k dacht dat ik me moest schamen voor de dikke brij die ik smeer waarbij een pot na twee weken op is :pray:
@Jumpsuit mijn favo chips was lays peper en zout maar nu recent is er iets verandert in het recept waardoor de textuur anders is en vind ik er niets meer aan. En pringles is gestopt met die smaak hier, en de aldi is de ribbelchips ook verdwenen. Ik ben nu dus eigenlijk aan het sterven van de afkickverschijnselen.

2 likes

Maak jij wel eens nachos als vrienden%familie langskomen? Ik doe dat eigenlijk bijna standaard en dan veel dips erbij zodat ik niet met hapjes hoef rond te gaan. Dan nog wat nootjes en stokbrood ofzo en daar moet je het maar mee doen :joy: maar misschien is dat niet zo gastvrij. Eerst maakte ik ook nog vaak gevulde champignons uit de oven. Ik doe dan weer niet aan cake/vlaai/taart.

Denk jij dat je genoeg eten aanbied aan vrienden/familie die voor een avond langskomen?

• Ik weet het niet
  • Ik denk van wel
  • Ik denk van niet

0 stemmers

Op welke vraag moet ik nou antwoorden

4 likes

“Denk jij dat je genoeg eten aanbied aan vrienden/familie die voor een avond langskomen?”

Die

Ik doe mijn best en we hebben meestal genoeg zoets in huis, maar ik heb dus eigenlijk nooit lekkere hartige dingen voor bij een borrel. Als het aangekondigd bezoek is regel ik dat wel, maar spontaan kom ik niet verder dan het opwarmen van wat diepvriesbitterballen of zo’n zak magnetron popcorn.

Welke hapjes voor bij de borrel hebben jullie vaak/altijd in huis, zodat je altijd spontaan kunt borrelen?

2 likes

Noten, crackertjes, spullen om dips mee te maken, groenten, fruit (appels/druiven), als ik kaas heb dan nog wat jam. Dat soort dingen. Oh en bladerdeeg in de diepvries, vis in blik, knakworsten.

2 likes

Gewoon dingen die we zelf ook eten voor bv lunch of tussendoor: verschillende spreads, olijven, er ligt altijd wel een blok kaas dat in stukjes kan worden gesneden, hebben altijd minstens 2 soorten noten in huis. Meestal is er wel melba toast of anders zou ik de crackers die we hebben in stukjes kunnen breken. Chips hebben we niet standaard in huis. Zoet zou ik trouwens moeilijker vinden! Dan moet ik echt iets gaan bakken of toevallig iets in huis hebben.

4 likes

Naast standaard kaas, druiven, komkommer enzo ook diepvriesbladerdeeg, kan je veel mee maar vooral suffe knakworstjes erin gaat hier als een malle.

6 likes

Klinkt lekker bij jou

1 like

Ik moet bij de inleiding van deze poll denken aan recepten blogs. Voordat je bij t recept bent heb je eerst iemands levens verhaal gelezen.

Ik vind t trouwens wel gastvrij wat je allemaal aanbied hoor. Ik heb t kariger meegemaakt.

29 likes

Al zeg ik het zelf, veel te dure kazen en noten. Maar ik zou daar niet in investeren hoor als dat niet nodig is! Ik heb vaak ook wel een stokbrood die je kan afbakken want ik heb persoonlijk een hekel aan toastjes. Die leg ik er nog wel voor de sier bij. En dan op een mooi plankje met wat schaaltjes en dips. En ik vind bitterballen echt heel chill maar ja, ik frituur thuis nooit. En heb ook geen airfryer. Zoveel mensen die hebben gezegd dat ik dat MOEST nemen. Maar naja nee haha

Heb jij een airfryer?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Haha @Soy.peor niu gelukkig want ik heb 2 keer de vraag gekregen of ik nog van die gevulde champignons had en ik raakte in paniek ervan want dat had ik niet voorbereid staan. En ik wil niet zo’n panische gek als mn moeder worden in de keuken om gasten tevreden te houden thuis.

4 likes

Doe je ze toch in de oven?

3 likes

Ik heb ovenbitterballen in de vriezer! En ook altijd wel een blok kaas in huis, trouwens.

En ik heb geen airfryer, maar wil hem wel…:sweat_smile:

1 like

Ik heb altijd roomboter in huis en kruiden in mijn tuin, dus ik kan zo kruidenboter in elkaar draaien. Kruidenboter kun je overigens ook goed invriezen, dus ik maak vaak gelijk een wat grotere hoeveelheid en dan vries ik een deel in.
Verder heb ik vaak van die afbak ciabatta’s in de voorraadkast, dat vind ik het lekkerste supermarkt afbakbrood. Ik heb verschillende soorten noten in huis, van cashewnoten en gegrilde paprika’s (in pot) kun je een hele lekkere dip maken. Gewoon even opdraaien in de keukenmachine en je bent er. Met olijven kun je vrij makkelijk een tapenade maken, dus die zijn ook wel handig om in huis te hebben. Piccolini’s zijn vaak ook wel een hit, dus die zijn ook wel chill om in de vriezer te hebben liggen.

7 likes

Ah hier heb ik echt wat aan , oprecht want het klinkt misschien sarcastisch. Als mijn moeder vroeger het niet meer wist werden er piccolinos in de ovens geschoven hahaha. Maar dat is wel een goede eigenlijk en je hoeft er zelf niet lang voor in de keuken te staan. Maar toch voelt het een beetje als not done om aan gasten te geven. Ik weetniet waarom.

3 likes

Normaal gesproken: boeie. Maar in tijden van tekort aan kunstvoeding vind ik het wel echt kwalijk

23 likes

Er is wel nog steeds een poedermelktekort in de VS dus als zij de laatste pakken melk pakt vind ik dat wel slecht. Maar anders, lekker zelf weten.

4 likes

Waar laat ze die voeding dan?

9 likes

Nja slecht niet persee. Maar raar wel…

1 like