Stel je persoonlijke vraag #39

Ik zou het zeker doen! Ik heb al 6 jaar anderhalf uur reistijd in de spits en ik vind het echt geen probleem. Dus als het nog wordt meegerekend als werktijd ook is het helemaal ideaal. Gewoon een fijne radiozender vinden, of een leuke podcast luisteren. Ik vind autorijden heel fijn, je maakt je hoofd lekker leeg en je hebt de dag al afgesloten voor je thuis bent.

4 likes

Zijn je werkzaamheden aangepast aan de tijd die overblijft na het reizen? Als ik 40 uur moet doen in minder tijd doordat ik dat aan reizen kwijt ben, zou ik ervoor bedanken.

1 like

@Shadina @ellegirltalk @Marquez oké ik geef duidelijk te weinig info, sorry.

Het is een baan bij m’n huidige werkgever op ongeveer hetzelfde niveau als ik al deed bij een andere klant op 10 minuten lopen van m’n huis (wel andere werkzaamheden). Mijn leidinggevende en de klant willen me heel graag op deze nieuwe functie hebben en we hebben voldoende brutomarge op deze klant om mijn reistijd op die manier te kunnen betalen. De functie zou passen in ongeveer 24 uur, maar ik heb 30 uur op contract en zou hem dus inclusief reistijd in die 30 uur mogen doen. Daar is de klant ook van op de hoogte. Op termijn mag ik ook regelmatig thuis werken en werk ik 2 dagen op locatie, de eerste tijd werk ik 3 x 8,5 en 1 x 5 uur op locatie (incl reistijd dus). Het is niet per se een kantoorbaan, maar werk bestaat wel uit veel verschillende overleggen en opzetten van projecten.

9 likes

Dan lijkt het me echt ideeeeaal

23 likes

Ik dus ook niet. Maar ik voel me teringverwend dat ik daar zo tegenop zie. Dit is aan alle kanten wel gewoon een goed idee, behalve dat ik dus geen zin heb om in de auto te zitten. Ben echt verwend met 5,5 jaar lang 10 minuten lopen.

Waar kan ik solliciteren

2 likes

Is het een druk traject of wel okay? Kun je ook iets later beginnen op kantoor of moet je echt in de spits rijden?
Ik vind autorijden niet per se vervelend maar gewoon vermoeiend dus ik snap je wel! Ook al wordt de reistijd betaald door de wg. Naar je werk lopen is echt ideaal

2 likes

Hoelang duurt het voordat je gedeeltelijk thuis kan werken? En hoeveel dagen per week werk je op locatie, 1 of 2?

Ik zou drie uur per dag autorijden ook vrij kut vinden hoor, vanaf anderhalf uur enkele reis blijf ik eigenlijk altijd al in een hotel slapen. Zeker omdat je in praktijk toch langer dan die 5u blijft hangen!

Ik heb een tijdlang wekelijks 1 dag 2.5u tot 3u reistijd gehad (enkele reis!) en dat was echt de hel, never again. Was echt constant zo moe.

De trein is geen optie zeker?

4 likes

Dit ligt er bij mij zo erg aan hoeveel dagen ik mag thuiswerken. 1 of 2 keer in de week zou ik voor een leuke baan 2 uur reizen geen probleem vinden.

Ik werk op 2 uur enkele reis met reistijd in eigen tijd en het valt me wel mee. Zeker als je deels thuis man werken straks. Als je optie hebt om beetje buiten de spits te reizen zou ik je dat wel aanraden, mocht je dat zo kunnen indelen.

1 like

@Scorpiovibes wel druk traject in de spits, moet vanuit Alkmaar langs Amsterdam naar Utrecht en Utrecht in is ook niet per se een pretje. Ben afhankelijk van de opvang met m’n dochter, dus sowieso spits.

@Max lastig in te schatten nu. Ligt eraan hoe snel ik door heb waar de vraag ligt van m’n projecten. Ik dĂ©nk na een maand terug naar 3 dagen op locatie en na een maand of 2 terug naar 2 dagen op locatie? Die 2 dagen blijven sowieso en zullen in periodes ook vast wel vaker 3 zijn. Trein is geen optie, heb al een auto van de zaak en dat contract loopt nog voorlopig. En trein zou een veeel langere reis zijn van deur tot deur.

@Shadina nog onduidelijk. Er is nog geen ander aanbod, maar zodra die er zou zijn is dat bij een klant op 35 min van m’n huis waarschijnlijk. Maar dat is wel in Amsterdam en dus ook altijd gedoe met verkeer. Niet héél veel chiller dan Utrecht. De functie van 10 min loopafstand gaat het niet meer worden in elk geval.

1 like

Echt een lastige situatie!
Ik denk dat je in de positie waar je nu in zit niet echt op een betere aanbieding kunt hopen dan je nu hebt gekregen (die reistijd onder werktijd mogen doen is echt goed), maar dat maakt het nog niet goed/geschikt voor jou natuurlijk. Uit alles blijkt ook wel dat je het niet echt ziet zitten volgens mij, maar dat je alleen beseft dat het op papier een hele goede deal is?

1 like

Ik heb het nu alleen gehad over de reistijd, niet over de rest van de voordelen van de functie dus je weet niet alles.
De reistijd zie ik inderdaad niet zo zitten (dat is ook waar we het over hadden), maar de rest van de functie ben ik wel heel enthousiast over en is in alle opzichten een goed idee.

Het wordt nu ook een heel groot verhaal, maar ik was gewoon benieuwd of meer mensen daar tegenop zouden zien he haha

Edit:

overige voordelen
  • ik zou weer een direct tweemansteam zijn met m’n werkbestie, waarvan ik eigenlijk anderhalf jaar geleden afscheid had genomen.
  • in mijn huidige functie vind ik niet veel aansluiting op toekomstig werk buiten deze werkgever in mijn woonomgeving, deze nieuwe functie op m’n cv zou juist heel veel werkgelegenheid creĂ«ren voor me.
  • het is een functie die heel goed aansluit bij wat ik al een paar jaar voor ogen zie als volgende baan.
  • ik zou heel veel vrijheid hebben in mn werkzaamheden.
  • geen direct leidinggeven meer, maar ook nog steeds geen leidinggevende boven me op locatie en wel nog steeds de coaching doen die ik leuk vind.
  • hele leuke klant.
  • veel uitdaging.
  • blijf binnen huidige vestiging bij m’n werkgever met dus veilig dezelfde collega’s op afstand en dezelfde leidinggevende.
  • loonsverhoging die best welkom is, aangezien ik minder ga werken.

Nadelen:

• veel in de auto.
  • nieuwe functie voor me, dus wel gewoon spannend en een beetje eng om iets nieuws te doen.
22 likes

Veeeeeel pro’s!! Dat maakt de reistijd Ă©cht wel goed denk ik.

21 likes

Ik vraag ook niet of ik de baan moet nemen, dat heb ik al gedaan. Ik vraag of meer mensen zo tegen de reistijd op zouden zien. Maar inderdaad, iedereens referentiekader is anders, dat is waar.

1 like

En is het ov geen optie?

5 likes

Klinkt als een hele leuke nieuwe functie. Gefeliciteerd! Die reistijd daar ga je wel aan wennen. En anders zoek je wat anders. Opties genoeg.

1 like

Ik heb in mijn eerste baan veel gereisd (>1u enkele reis), daarna naast mijn werk gewoond en reis nu weer veel (1u enkele reis) en het scheelt voor mij echt of ik zelf kan bepalen wanneer ik er wel/njet ben, flexibel kan plannen (later binnenkomen, eerder weggaan). Ervaar het nu als veel minder belastend als vroeger en dat heeft 100% met de werkomstandigheden te maken. Waarbij ook meespeelt dat ik werk in de stad waar ik woon echt oninteressant vind.

4 likes

Lijkt me echt ideaaal als dit in werktijd zou mogen. Teken ik echt voor😂 Ik rijd nu 45 minuten in eigen tijd enkel. Podcast op, koffie’tje erbij en go.

2 likes

Dan heb je dus een dag waarin je effectief 2 uur op kantoor bent, en langer in de auto zit dan dat je aan het werk bent? Dat vind ik echt complete waanzin. Zou voorstellen dat je die dag gewoon thuis mag doen. Verder ziet het er met het lijstjes voor- en nadelen vooral uit als iets dat je zeker moet doen!

2 likes