Vind jij het ‘vervelend’ om naar een slissende stem te luisteren?
- Boeit me nul
- Ja eigenlijk wel
- Nee niet
0 stemmers
Vind jij het ‘vervelend’ om naar een slissende stem te luisteren?
0 stemmers
Maar slissende mensen moeten ook naar mijn nasale stem luisteren. Dus er is balans
Ik heb ook geen prettige stem, dus het is
pot><ketel maar ik keek net een fragment van Lubach met Lisa Loeb en ik moest het na een minuut afzetten omdat het me echt zo irriteerde. Echt lullig eigenlijk, maar m’n onderbewuste kan het niet aanhoren.
Ik vind ademhaling vaak nog irritanter. Bijvoorbeeld die weerman van rtl, het was mij nog nooit zo opgevallen omdat ik normaal op het beeld let, maar vanochtend was ik m’n veters aan t strikken dus hoorde ik alleen geluid en wtf hoe haalt die man adem??
Hier een voorbeeld fragmentje
Wow wat opvallend ja! Kan niks anders horen dan elke keer die hap naar adem, lijkt me ook helemaal niet prettig om zo te ademen?
Heb jij een prettige stem?:
0 stemmers
M’n telefoonstem wel maar m’n gewone stem is voor mij gevoel best laag en monotoon
@Zemraluani ja heftig he ik kan het nu ook niet meer onthoren zegmaar
Mijn stem is volgens mij wel prima. Maar heb wel een flink accent en daar ergeren sommige zich blijkbaar wel eens aan . Vind t zelf geen probleem, het is wat het is. Als iemand me daardoor niet serieus neemt dan is dat hun verlies.
Ik heb echt een vreeeeeeselijke hoge piepstem die ook niet past bij mijn leeftijd. Met enige regelmaat wordt bijvoorbeeld aan de telefoon gevraagd of mijn ouders thuis zijn omdat ze denken dat ik 7 jaar oud ben. En als dat het niet is opmerkingen door random mensen aan de telefoon zoals ‘oh wat klink je lief’ of ‘oh wat een heerlijk jonge stem heb je’. Echt vreselijk denigrerend altijd en stom. Vooral omdat ik in mijn hoofd heel normaal klink.
Ik hoor wel eens dat ik een fijne stem heb om naar te luisteren/ voor te lezen, maar dat betekent eigenlijk dat ik een soort Kinderen voor Kinderen stem heb volgens mij. In mijn hoofd is mijn stem namelijk een stuk dieper en volwassener dan de werkelijkheid.
Vind het echt verschrikkelijk om mezelf te horen op film. Mijn man is weer heel monotoon, dus vooral als ik dan iets film voor mijn insta moet ik echt het geluid muten, want door zijn gebrom hoor je dan mij als een soort Beatrix on helium erdoorheen tetteren. Lekker jong en vrolijk, wat ik helemaal niet ben.
Ik vind juist vaak van die diepere vrouwenstemmen echt heerlijk om naar te luisteren. Volg 1 vrouw op insta en zij is naast prachtig ook zo lekker om naar te luisteren. Maar een lekker accentje kan ik eigenlijk ook wel waarderen.
Ik heb het fragment niet af kunnen luisteren omdat ik het zo akelig vind brr echt rillingen van irritatie. Sorry das vast heel lullig hij kan er vast niks aan doen maar wáárómmmmm
Als je je dit heel vervelend vindt kan het super nuttig om zanglessen te gaan volgen. Mijn eigen stem klinkt een stuk warmer nu ik weet hoe je eigen stem werkt.
Ook tegen rattenoverlast helpt het verbod van niet voeren van eenden. Misschien dat dat nog helpt om ze over te halen zelf hun droge brood op te eten.
Ik hou helemaal niet van uitgesproken Nederlandse accenten zoals Twents, Brabants, Limburgs, etc. Zelf kom ik uit Brabant en dat hoor je ook wel, en dat vind ik dus ook helemaal niet mooi. Ik woon en werk in de Randstad, maar helaas heb je hier ook mensen die oorspronkelijk uit het Oosten, Limburg en Brabant komen (ja ikzelf dus). En ik vind het ook best stom van mezelf dat ik me aan die accenten kan storen.
Bouw jij momenteel pensioen op via je werkgever?
0 stemmers
Heb het idee dat steeds minder werkgevers dit doen
Maar met een accent uit de randstad heb je dan geen moeite? Want dat is ook gewoon een accent (waar je natuurlijk wel een voorkeur voor kunt hebben)
Jij klinkt als een volwassen kinderen voor kinderen kind. Vind dat chiller dan iemand die slist
Gelukkig heb ik van @Ainu geleerd dat wij Hollanders allemaal een dom accent hebben haha.
Of we nou randstad Hollanders of provinciale Hollanders zijn.
Haha misschien op voicememos maar irl is het schriller en als ik enthousiast wordt (altijd dus) wordt het idd zo’n heliumstemmetje als @Bunnyslippers treffend zei.
Had laatst iets met m’n oma opgenomen en godallejezus wilde ik mezelf slaan nadat ik mezelf hoorde, zeker omdat zij dovig is en ik automatisch zo’n schooljufstem opzet als ik tegen haar praat.
Ik krijg maandelijks van mijn werkgever een percentage van mijn salaris uitgekeerd om zelf mijn pensioen mee te regelen.