Stel je persoonlijke vraag #39

Dat is gewoon onderdeel van de universiteit van Maastricht. En je kan lullen wat je wil maar het gros van de studenten in Venlo (ook die van Fontys) komt niet uit Nederland volgens mij. Als grensstad ook helemaal niet onlogisch eigenlijk, zeker niet als je een carrière in de transport ambieert.

Vind op zich het idee van een brede bachelor wel goed maar die University Colleges hier trekken wel een bepaald soort lui aan.

6 likes

Ik ben heel benieuwd wat voor werk je doet, als je dat wilt delen natuurlijk. Ik heb het ook gestudeerd maar heb nog steeds geen idee wat ik ermee had kunnen doen :joy:

1 like

Oh, dat gevoel ken ik ook echt heel goed. Ik ben iets meer dan 3 jaar geleden naar iets compleet nieuws qua werk overgestapt, en ik heb ook zo vaak zulke momenten gehad. Maar het gaat zeker over!

2 likes

Iemand heeft me ooit wijsgemaakt dat IVA een afkorting is voor Ik Verkoop Auto’s en sindsdien kies ik ervoor te geloven dat dat is wat het betekent

14 likes

Sorry dat ik om Venlo UC moest lachen :pray:

2 likes

Heb echt het idee dat ze daar verplicht een pak dragen en een das om hebben zodat ze zichzelf nog een beetje belangrijk vinden en niet te veel stilstaan bij/doorhebben dat ze veel te veel geld betalen voor een baggeropleiding.

Overigens wel een klein beetje jaloers dat er een raceauto aan de muur hangt in de gang, maar zelfs dat is me geen 14.000 euro collegegeld per jaar waard

6 likes

Een door iemand anders geschreven mail versturen vanuit je eigen naam

• Geen probleem
  • Met een paar kleine aanpassingen/mijn eigen sausje erover geen probleem
  • Weiger ik, verstuur het zelf maar
  • Doe ik met tegenzin

0 stemmers

Ik regel op m’n werk een afscheid voor een collega. Met een paar andere directe collega’s hebben we bedacht de iets minder directe collega’s, ongeveer 50 man, te vragen om een bijdrage aan een verrassing. Ik zou alle collega’s daarover een mail sturen. Ergens spannend want ik ben nog nieuw en niet iedereen kent mij. Maar ook weer leuk, hou ik wel van. Nu heeft een manager volgens mij ook bedacht dat dit spannend is voor mij, absoluut goed bedoeld, dus zelf de tekst maar geschreven. Of ik dat dan wil rondsturen. Wtf? Het is totaal niet mijn stijl. Ik maak me hier heel druk om grrr. Ben benieuwd of dat normaal is. Ik kan het eigenlijk gewoon m’n strot/toetsenbord niet uit krijgen, de zogenaamd ludieke tekst van een ander, alsof die van mij komt. Maar ergens vraag ik me ook af: wat is het dat ik dit zo irritant vind? Boeiend?

1 like

Ik draft de hele dag emails voor anderen. Geen probleem als ik er ook eens een van iemand anders uit mijn naam moet sturen.

4 likes

Ik zou de mail geheel aanpassen naar je eigen tekst (oftewel helemaal herschrijven) en dan naar je manager sturen: dank voor de opzet, heb het een beetje aangepast hihi.

7 likes

Precies dit maar wel zonder de hihi

31 likes

Als je het niet wil versturen zou ik gewoon die manager bedanken voor zijn opzet en zeggen dat je zelf al een concept klaar had staan.

5 likes

Zijn er meer mensen die hier was stress hebben?

• Ja
  • Nee
  • Wat?

0 stemmers

Dit is echt een probleem bij mij. Ik kan soms echt gek worden van mijn wasschema in mijn hoofd. Zoveel was! En dat ik dan soms niet weet wat ik eerder wil wassen. En als het dan verstoord wordt kan ik serieus echt een halve zenuwinzinking krijgen.

Wassen is prima maar het daarna uithangen en opvouwen…

8 likes

En als het dan eenmaal op dat droogrek midden in de woonkamer hangt dan staat het er ook 3/4 dagen voordat ik de moed vind om het op te ruimen. Tegelijkertijd wel 1564 keer dat rek opzij schuiven om ergens bij te kunnen :smiling_face_with_tear:

17 likes

Haha ja herkenbaar, al duurt het met de huidige luchtvochtigheid in mijn huis ook bijna 3/4 dagen tot het droog is dus dat gebruik ik als uitstel excuus

1 like

Haha goeie, bij mij is het met een nacht wel droog dus ik ben gewoon lui. Ik woon ook alleen dus heb alleen mezelf ermee. Als ik weet dat mn vriend komt dan vind ik wonder boven wonder ineens de moed om het op te ruimen :rofl:

1 like

Kun jij mieren ruiken? Ik lees net dat sommige mensen mieren kunnen ruiken, zelfs al voordat ze ze zien?

• Ja ik kan mieren ruiken
  • Ik kan geen mieren ruiken

0 stemmers

1 like

ja mieren hebben wel een geur ja, zo’n beetje scherp, net als lieveheersbeestjes. ik weet niet of ik ze ooit heb geroken voor ik ze zag :thinking:

6 likes

Ik zie dit net voorbij komen in een reactie op tiktok! Had er nog nooit van gehoord haha

1 like

Ik ken wel iemand die grote huisspinnen ruikt. (Naar eigen zeggen).

1 like