Nooit, niet omdat ik niet durf of kan maar omdat het (gelukkig) nog nooit nodig is geweest.
Ik had een collega die dit heel vaak deed maar niet richting werkgever helemaal eerlijk was over de reden (dat moet iemand sowieso zelf weten). Maar op jaarbasis echt wéken. En dat vind ik dan heel vervelend voor iemand maar ben dan eerlijk tegen jezelf en meld je dan helemaal ziek en zoek begeleiding van een bedrijfsarts… De situatie die dit veroorzaakte was voor naaste collega’s namelijk superkut en voor die persoon zelf zeker niet stressverlagend.
Niet per se vanwege mentale gezondheid maar meer dat ik echt heel moe ben en ik echt waardeloos zou zijn op mijn werk. Ik heb niet zoveel last van mentale klachten (gelukkig). Ik denk dat ik het één keer per jaar doe. Toen ik nog fulltime werkte had ik er wel veel vaker behoefte aan maar deed het niet vaker.
Nouja daar hoeft hij toch niet om te lachen dat is juist super leuk en romantisch!
Dan is er ook meer structureel iets mis in hoe je de werkdruk ervaart (denk nml dat iedereen dit anders ervaart/kan ervaren). dus dan zou ik eerder kijken of je minder kunt werken of toch iets anders moet gaan doen dan dit. Lijkt me voor jezelf ook niet fijn.
Ik ken hem natuurlijk en ik weet dat hij er oprecht heel hard om moet lachen(die vriend). Maar wij vinden dat soms fijn. Ik hang dan zo chill in zn armen en we zetten nummers op. En dan hang ik gewoon maar tegen hem aan, even alles vergeten ook.Voor die vriend van mij is het meer een ‘gatverdamme jullie zijn geen 12 jarige zweterige pubers meer!’. Gevoel. Denk ik.
Maar ja schuifelen kan dus wel of niet?
- Nee
- Geen mening
- Ja
0 stemmers
Nou dat klinkt echt super super fijn! Dat zou ik ook wel willen ![]()
Ik vind het meer puberig van die vriend dat hij zo’n reactie heeft op zo iets moois.
Dat ging niet alleen om werkdruk maar door zichzelf steeds bepaalde periodes toch ziek te melden was de werkdruk bij terugkomst steeds wel 100kwadraat. Dus dat is schijt als je niet lekker in je vel zit. Is uiteindelijk ook volledig uitgevallen overigens.
In principe boeit het mij 0 wat een ander doet, hond uitlaten, kapper etc. als je maar je werk doet en af krijgt. Ik heb helaas iets te vaak ervaren dat dit dan ook collega’s zijn die hun werk niet op orde hebben, met als gevolg dat anderen hun werk moeten doen. Dan vind ik daar dus echt wel wat van.
Maar dan is het nog aan de ander - denk ik - om akkoord te zijn met werk overnemen danwel een leidinggevende om hier wat van te zeggen & gesprek over aan te gaan? Als je je werk niet af hebt, heeft dat meestal consequenties ga ik vanuit.
Ik ben nu voor 50% ziekgemeld omdat ik tegen een burnout aan zit en het zal me echt een worst wezen als collega’s daar wat van vinden. Ik heb wel gemerkt dat een mental health day wat dat betreft écht niet genoeg is.
Ik heb tot nu toe gelukkig alleen maar een hoop steun gehad en ineens tientallen verhalen van mensen op mijn werk die het ook ook ooit hebben meegemaakt. Maar als iemand er zuur om gaat doen kan die het krijgen hoor. Ik wens dit niemand toe.
Helaas bij ons niet echt. Alles wordt als een teameffort gezien. Het gaat er om dat de cliënt geholpen wordt, die mag niet de dupe worden van het feit dat iemand om wat voor reden dan ook z’n werk niet afkrijgt. Het kan niet zo zijn dat de cliënt bij de ene medewerker direct wordt geholpen en bij een ander pas een x na 8 weken. Collega’s worden wel aangesproken etc. Maar dat heeft helaas niet altijd effect.
Ik zou het overigens een schandaal vinden als mensen vinden dat je zonder bijv. koorts of fysieke medische klachten niet ziek zou kunnen zijn. Volgens mij zijn we dat stadium op het forum wel gepasseerd toch
. En dan niet de individuele gevallen van ziekmeldingen om vervolgens foto’s van een collega in Disney te zien ofzo
. Idioten hou je overal.
Op deze maandagochtend even een confronterende vraag. Ik heb heel erg zitten twijfelen me ziek te melden vanwege mentale gezondheid. Ik loop aardig over op dit moment.
Vrijdag heb ik gelukkig vakantie.
Nee zelf dus nog niet gedaan, maar wel overwogen.
Heb jij al gebruik gemaakt van de poll functie op WhatsApp?
- Poll functie??
- Nee, niet van plan ook
- Nee, wel van plan
- Ja
0 stemmers
You made my day!!! Heb er gelijk eentje in de groep gegooid ![]()
Ik ben ook echt geïntrigeerd door alle polls hierover. Ik werk vanwege ziekte sinds juli maar 50% en als ik dan kijk hoe er soms gereageerd wordt hier in polls over mensen die zich een dagje ziek melden… vraag me dan echt af wat er dan over mij gedacht zou worden :") Gelukkig zijn mijn collega’s niet zo
Maar dat is toch sowieso ook een hele andere situatie dan waar @Shaaar het over heeft. Ik mag toch hopen dat als je 50% ziek gemeld bent omdat je tegen een burn out aan zit collega’s daar überhaupt niets negatiefs over vinden. Het gaat naar mijn idee in haar bericht over collega’s die zich ziek melden terwijl ze dat niet zijn maar gewoon een dagje willen Netflixen of onder werktijd bij de kapper zitten.
Zolang het verder geen invloed op anderen heeft snap ik ook niet goed waarom je daar bemoeizuchtig over zou gaan doen, tenzij je diegene z’n baas bent. Ik denk alleen dat er ook veel beroepen zijn waarbij productie gedraaid wordt en de afwezigheid van de een dus wel direct van invloed is op de ander. In dat geval kan ik me wel voorstellen dat je je daarover op kan winden. Ik zou het ook niet chill vinden als ik ineens harder moet werken omdat m’n collega lekker naar de kapper wil. In m’n huidige baan zou ik daar echter geen last van hebben dus zou ik ook denken moet je lekker doen meid.
Jaa alleen ik kwam erachter dat anderen 'm niet zien als ze niet de nieuwste versie hebben ofzo ![]()
Maar hoe vaak komt dat nou écht voor? Net zoals dat mensen gaan zeiken op mensen die een uitkering krijgen terwijl ze niet echt ziek zijn hoor!!!
En als jij het drukker krijgt als je collega zich ziek meldt om wat voor reden dan ook, is dat niet het probleem van die collega maar van je baas