Stel je persoonlijke vraag #39

Heb jij al gebruik gemaakt van de poll functie op WhatsApp?

• Poll functie??
  • Nee, niet van plan ook
  • Nee, wel van plan
  • Ja

0 stemmers

1 like

You made my day!!! Heb er gelijk eentje in de groep gegooid :partying_face:

2 likes

Ik ben ook echt geĆÆntrigeerd door alle polls hierover. Ik werk vanwege ziekte sinds juli maar 50% en als ik dan kijk hoe er soms gereageerd wordt hier in polls over mensen die zich een dagje ziek melden… vraag me dan echt af wat er dan over mij gedacht zou worden :") Gelukkig zijn mijn collega’s niet zo

9 likes

Maar dat is toch sowieso ook een hele andere situatie dan waar @Shaaar het over heeft. Ik mag toch hopen dat als je 50% ziek gemeld bent omdat je tegen een burn out aan zit collega’s daar überhaupt niets negatiefs over vinden. Het gaat naar mijn idee in haar bericht over collega’s die zich ziek melden terwijl ze dat niet zijn maar gewoon een dagje willen Netflixen of onder werktijd bij de kapper zitten.

Zolang het verder geen invloed op anderen heeft snap ik ook niet goed waarom je daar bemoeizuchtig over zou gaan doen, tenzij je diegene z’n baas bent. Ik denk alleen dat er ook veel beroepen zijn waarbij productie gedraaid wordt en de afwezigheid van de een dus wel direct van invloed is op de ander. In dat geval kan ik me wel voorstellen dat je je daarover op kan winden. Ik zou het ook niet chill vinden als ik ineens harder moet werken omdat m’n collega lekker naar de kapper wil. In m’n huidige baan zou ik daar echter geen last van hebben dus zou ik ook denken moet je lekker doen meid.

4 likes

Jaa alleen ik kwam erachter dat anderen 'm niet zien als ze niet de nieuwste versie hebben ofzo :dotted_line_face:

2 likes

Maar hoe vaak komt dat nou Ʃcht voor? Net zoals dat mensen gaan zeiken op mensen die een uitkering krijgen terwijl ze niet echt ziek zijn hoor!!!

En als jij het drukker krijgt als je collega zich ziek meldt om wat voor reden dan ook, is dat niet het probleem van die collega maar van je baas

4 likes

Maar op zich is dit ook prima om te doen toch. Als je je echt kut voelt en je hebt het idee dat je opknapt van een dagje kapper of netflix, dan lijkt me dat je dat gewoon moet doen.

2 likes

Nou ja ik ken wel mensen die dat doen (geen collega’s overigens). Ook specifiek het voorbeeld van naar de kapper gaan. Dat zegt natuurlijk alsnog niet alles over hoe vaak het voorkomt maar het gebeurt wel. En in het geval van naar de kapper gaan heeft de baas er geen weet van, diegene werkt dan thuis en gaat gewoon. Dus in dat opzicht kan de baas er dan niks aan doen. In mijn vorige baan waren we allemaal verantwoordelijk voor de productie van die dag, dus als er dan 1 iemand is die amper wat oppakt moet de rest inderdaad harder werken.

En @Branko maar dan zie ik het gewoon als het opnemen van een mental health day, waar ik ook zeker geen tegenstander van ben. Maar er is natuurlijk een onderscheid tussen het echt nodig hebben en gewoon meer zin hebben om te Netflixen dan te werken.

4 likes

Ik moet wel echt harder werken als een collega zich ziek meld. Dus dan vind ik het wel irritant als iemand dan bij de kapper zit

32 likes

Als het werkgerelateerd is, dan meld ik het.

Wissel of pin je van tevoren of vlak na aankomst cash als je op vakantie naar een niet-euro land gaat?

• Nee, ik hoef geen cash
  • Een beetje
  • (Bijna) heel m’n budget

0 stemmers

Niet wisselen maar gewoon pinnen als ik aangekomen ben

5 likes

Ohja dat kan ook, heb het aangepast

1 like

doe het meeste via kredietkaart maar pin altijd een beetje geld af bij aankomst.

1 like

Ligt eraan of je wel of niet kan pinnen in restaurants en bars

2 likes

Toen ik 10 jaar geleden naar londen ging had ik ponden besteld bij de rabobank. Echt schattig 🄹🄹

29 likes

Ik doe het omdat het vaak toch wel handig is om iets aan contant bij te hebben. Je kan echt niet overal met de pin betalen en soms is fooi geven makkelijker als het contant is. Daarnaast ben ik altijd bang dat mijn pinpas het opeens niet meer doet en je daar met lege handen staat. Het kan nooit kwaad om wat bij te hebben.

6 likes

Maar je kan daar toch gewoon geld uit de muur pinnen? Wat is het voordeel aan het in Nederland doen? Omdat je dan bang bent dat je pas kapot gaat?

12 likes

Ik ook niet haha, vroeg me daarom af hoeveel mensen dat nog doen. Ik betaal in het buitenland alles met m’n creditcard en pin eigenlijk nooit wat. Als ik ergens naartoe zou gaan waar je alleen met cash zou betalen zou ik dat denk ik ook gewoon daar pas pinnen, niet van tevoren in Nederland

2 likes

Ja dat je pas daar opeens niet werkt.

2 likes