Maar op zich is dit ook prima om te doen toch. Als je je echt kut voelt en je hebt het idee dat je opknapt van een dagje kapper of netflix, dan lijkt me dat je dat gewoon moet doen.
Nou ja ik ken wel mensen die dat doen (geen collega’s overigens). Ook specifiek het voorbeeld van naar de kapper gaan. Dat zegt natuurlijk alsnog niet alles over hoe vaak het voorkomt maar het gebeurt wel. En in het geval van naar de kapper gaan heeft de baas er geen weet van, diegene werkt dan thuis en gaat gewoon. Dus in dat opzicht kan de baas er dan niks aan doen. In mijn vorige baan waren we allemaal verantwoordelijk voor de productie van die dag, dus als er dan 1 iemand is die amper wat oppakt moet de rest inderdaad harder werken.
En @Branko maar dan zie ik het gewoon als het opnemen van een mental health day, waar ik ook zeker geen tegenstander van ben. Maar er is natuurlijk een onderscheid tussen het echt nodig hebben en gewoon meer zin hebben om te Netflixen dan te werken.
Ik moet wel echt harder werken als een collega zich ziek meld. Dus dan vind ik het wel irritant als iemand dan bij de kapper zit
Als het werkgerelateerd is, dan meld ik het.
Wissel of pin je van tevoren of vlak na aankomst cash als je op vakantie naar een niet-euro land gaat?
- Nee, ik hoef geen cash
- Een beetje
- (Bijna) heel m’n budget
0 stemmers
Niet wisselen maar gewoon pinnen als ik aangekomen ben
Ohja dat kan ook, heb het aangepast
doe het meeste via kredietkaart maar pin altijd een beetje geld af bij aankomst.
Ligt eraan of je wel of niet kan pinnen in restaurants en bars
Toen ik 10 jaar geleden naar londen ging had ik ponden besteld bij de rabobank. Echt schattig 🥹🥹
Ik doe het omdat het vaak toch wel handig is om iets aan contant bij te hebben. Je kan echt niet overal met de pin betalen en soms is fooi geven makkelijker als het contant is. Daarnaast ben ik altijd bang dat mijn pinpas het opeens niet meer doet en je daar met lege handen staat. Het kan nooit kwaad om wat bij te hebben.
Maar je kan daar toch gewoon geld uit de muur pinnen? Wat is het voordeel aan het in Nederland doen? Omdat je dan bang bent dat je pas kapot gaat?
Ik ook niet haha, vroeg me daarom af hoeveel mensen dat nog doen. Ik betaal in het buitenland alles met m’n creditcard en pin eigenlijk nooit wat. Als ik ergens naartoe zou gaan waar je alleen met cash zou betalen zou ik dat denk ik ook gewoon daar pas pinnen, niet van tevoren in Nederland
Ja dat je pas daar opeens niet werkt.
Soms moet je ook bij cash uit de muur halen een toeslag van 1 of 2 euro per keer betalen, vind ik ook zonde van mijn geld. Op Ibiza bijvoorbeeld, binnen Europa dus, kun je ook niet overal in restaurantjes pinnen of om een ijsje te kopen. Dan pin ik in Nederland vast wat contant geld.
Hangt er vanaf waar je op vakantie gaat. Veel landen doen nog veel met cash, plus de wisselkoers is soms ook stukken gunstiger dan met kaart.
Ook in Berlijn kon ik niet overal met kaart betalen, nu hoef ik daar niet te wisselen, maar buiten de Eurolanden mensen doen er wel verstandig aan haha.
Edit; ik pin dus Euro’s hier en die wissel ik in daar bij een loket vaak (in Maleisië bijv handig), maar in andere gevallen pin ik daar pas.
Ik heb bij mijn laatste vakantie in IJsland geen enkele IJslandse kroon in mijn hand gehad. Zelfs op de meest afgelegen plekken kon ik pinnen. Was het niet met mijn gewone pas, dan wel met creditcard. De eerste keer ook dat ik vroeg: “Can I pay with my card?” kreeg ik terug: “Of course, this is Iceland.” En een opgetrokken wenkbrauw haha.
Maar ligt er idd aan waar je heen gaat. Vooraf gewoon even opzoeken hoe het geregeld is toch? In Europa zou ik me niet zo druk maken dat je pas ineens niet werkt of dat je nergens een geldautomaat kan gebruiken.
Ben je recent nog wel eens in Duitsland geweest
. Op sommige plekken is pinnen nog wel een bijzonderheid. Vind dat heel bijzonder maar het is wat ‘t is.
Wat @ZusjevanJoost zegt. Als je steeds toeslag moet betalen dan bestel ik van te voren wel geld als het een andere valuta is. Ik zoek dat meestal op bij m’n bank, welke kosten zij daar iig voor rekenen.
Wat een vakvolk.
In Costa Rica deed bij heel veel pinautomaten de pinpas het niet, en in winkels ook niet. Heel raar, maar toen was ik wel blij dat ik dollars mee had. Maar sowieso wel redelijk onhandig daar omdat ze zowel (Amerikaanse) dollars gebruiken als hun eigen valuta, dus dan betaal je met dollars en krijg je colones terug.