Stel je persoonlijke vraag #39

Maar bonenmachines zijn er toch ook 250-300 euro? Zag laatst deze nog Volautomaat koffiemachine ECAM13.123.B online kopen | LIDL

3 likes

Als je koffie wil ga je maar lekker ergens anders naartoe. Bleh, niet in mijn huis.

6 likes

Hoeveel kopjes koffie drink jij op een dag?

• 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 5+

0 stemmers

Ja klopt, maar die hebben vaak een stoompijpje om melk op te schuimen en ik wil een bakje dat je erop/eraf kunt klikken die zelf schuimt. Dat is mijn enige eis haha. En de goedkopere die je vindt hebben dan minder goede reviews, binnen een jaar al opgestuurd ter reparatie enz.

1 like

Ik mis de optie niet elke dag :joy: ik drink zo’n 2-4 keer per week een kop koffie. Alleen als ik echt heel erg moe ben

11 likes

Same, ik drink alleen latte/cappuccino dus proef voornamelijk melk. :joy:

1 like

Ik zocht op wat ons apparaat (Rancilio Silvia) nieuw kost en ik schrok wel even. 500 euro. We hebben hem echt al 10 jaar ofzo en via Marktplaats gekocht voor 100 euro. Bonenmaler erbij die ook vrij duur was, maar ook weer met een hoop cadeaubonnen gekocht haha. Dus alles bij elkaar valt het best mee en ik zou thuis echt niks anders willen. Alles valt of staat wel bij de bonen, maar daar hebben we ook al jaren een mooi lokaal adresje voor. Ik vind het eerste kopje koffie in de ochtend echt genieten.

3 likes

Ik vind het ook zo raar dat visite vaak verwacht dat ze bij iedereen koffie uit een machine kunnen krijgen. Ik ga echt geen geld uitgeven en ruimte op mijn beperkte aanrecht inleveren voor iets wat niemand in dit huis gebruikt. Wees blij met je oploskoffie of doe normaal en drink gewoon thee ofzo

11 likes

@kali wil je dan geen opgeschuimde melk of moet dat met de hand gedaan worden?

1 like

Ik vroeg laatst of iemand wat wou drinken.
”Ja, graag een cappuccino.”

Dat krijg je als je in de randstad woont :smiling_face_with_tear:

9 likes

Cappu is toch niet zo raar? Ik maak dan gewoon melk in een pannetje warm met een garde

3 likes

Volgende keer gewoon een kopje oploscappucino neerzetten
afbeelding

7 likes

Ik heb niet eens melk in huis, dus bij mij zou je dit niet kunnen krijgen hahah. Heb enkel van die koffiecreamer mocht iemand melk in z’n koffie willen.

3 likes

Speciaal voor dat soort mensen heb ik deze :+1:

2 likes

Het is niet raar, maar wel raar om er van uit te gaan dat iedereen dat thuis kan maken. Plus ik denk dat diegene dan ook uit een koffiezetapparaat bedoelt en je met een scheef oog aankijkt als je een pan uit de kast trekt.

1 like

Nog erger, ik heb een melkopschuimer. Maar die geen wist dat niet of dat ik melk in huis had.
Ik vind het wel grappig, maar het is zo typisch randstedelijks. Als ik cappuccino zou vragen aan mijn tante in Twente, dan zou die mij heel gek aankijken.

@Merrow die gore troep komt niet in mijn huis.

3 likes

Hoezo typisch randstedelijks? In ‘t oosten drinken ze ook gewoon cappuccino hoor

19 likes

Nee hoor, als ik iemand uitnodig bij mij thuis en ik vraag wat diegene wil drinken en diegene wil een cappuccino en ik heb melk en koffie, dan ga ik geen nee zeggen :woman_shrugging:t3: ik maakte het vroeger ook altijd zo voor mn ouders, je kan ook de melk ‘opkloppen’ met een garde en in de magnetron zetten, voor mij is dat echt niet meer moeite dan een kop thee

Het is natuurlijk een ander verhaal als je geen melk in huis hebt maar ik heb altijd van die kleine pakjes in huis voor als ik spontaan pannenkoeken wil eten of mijn bezoek koffie met melk wil

13 likes

Nou vooral dat vragen aan iemand of ze een cappuccino kunnen drinken in diens huis, in plaats van het bestellen in een restaurant. (Weet heus wel dat je cappuccino kunt drinken in Twente.)
Maar ja ik ken vooral oudere mensen in Twente. Dus misschien verwacht ik daarom niet dat je in een gemiddeld tukkers huishouden cappuccino kunt krijgen.

Ik verwacht dan wel weer krentenwegge als ik langskom

4 likes

Lekker ongevraagd advies maar tweedehands zijn er best prima espressoapparaten met stoompijpje te koop die niet de wereld kosten! Ik heb voor 200 denk ik een Rancilio Silvia met stoompijpje gekocht, is echt een prima espressoapparaat. Wel single boiler dus niet het allerallerchillst voor opschuimen maar alsnog goed te doen. Enige is dat je daarnaast dan nog wel moet investeren in een fatsoenlijke maler maar dat hou je toch, en als je voor een handmaler gaat is het allemaal nog wel te overzien.

2 likes