Stel je persoonlijke vraag #39

In het gemiddelde tukkerse huishouden vind je dat ook niet hoor :sweat_smile:

Buiten de deur wel maar dan wel met koemelk.

2 likes

Maar toch wel krentenwegge? :pleading_face:

2 likes

Uitzondering: top2000 en olympische spelen; maar alleen als ik dan niet hoef te werken!

4 likes

Ik heb onlangs een sage barista pro gekocht (a 650 euro) en ik word er elke dag weer intens gelukkig van

6 likes

Ja wij drinken beide geen koffie en verhuizen nog wel eens. Dus ik zie echt niet de noodzaak om zo’n koffiezetapparaat neer te zetten. Overigens heeft niemand er een probleem mee. Je kan thee krijgen, alle frisdrank wat je maar wil, water, alle dranken, de duurste whiskey, smoothies, maar gewoon géén koffie. Dat haal je maar lekker ergens anders hoor, ik weet niet eens hoe ik het moet zetten. Ik mocht het vroeger nooit door mn adhd, en nu vind ik hete koffie ook gewoon goor.

Heb ook zo geen zin in gezeik dat de koffie niet lekker smaakt ofzo, DOE HET LEKKER ZELF.

2 likes

Voor goede koffie is de maler eigenlijk het belangrijkste, en ook welke bonen je gebruikt (meeste mensen gebruiken een te donker gebrande boon, daar wordt het vrij bitter van).

Ik heb zelf een mooie nieuwe espressomachine met stoompijpje en een aparte maler (tweedehands gekocht) en ik drink echt nergens betere koffie dan thuis. Maar ik ben best wel een koffiesnob dus het budget voor de machine was niet oneindig maar wel vrij groot.

Overigens verwacht ik van niemand dat ze thuis koffie kunnen schenken of een cappuccino kunnen maken, maar er zijn wel plekken waar ik weet dat ik geen koffie moet nemen omdat ik anders Senseo krijg :persevere:

Edit: bij mij staat een espressomachine op 1 maar op 2 staat filterkoffie of een percolator.

5 likes

Misschien moet ik zo’n bordje ophangen: in dit huis…drinken wij geen koffie.

7 likes

Vind jij koffie eerder?

• Overgewaardeerd
  • Ondergewaardeerd

0 stemmers

1 like

Prima gewaardeerd

43 likes

IJskoffie is wel ondergewaardeerd :drooling_face:

10 likes

Ja inderdaad, bonen zijn zo belangrijk. Je kan het duurste van het duurste apparaat hebben maar las je bittere bonen gebruikt wordt je koffie nooit lekker.

En verder wat @Era zegt inderdaad. Ik heb nu een bonenmaler + Moccamaster en dat is voor nu de perfecte combinatie. Maar een Aeropress zet ook goede koffie en een handmaler werkt ook goed. Betere kwaliteit koffie voor minder geld dan een middelmatige machine.

2 likes

Klopt, dat vind ik echt heel lekker, moet mezelf echt tegenhouden om dat niet te vaak te kopen want ik trek die cafeïne slecht maar :drooling_face:

2 likes

Wat drink je liever?

• Koffie (wat voor soort dan ook maar het is iig warm)
  • Ijskoffie

0 stemmers

3 likes

Ik wil ijskoffie dus wel graag thuis leren maken, maakt me niet uit of ik 1000 euro ofzo (geen idee wat normaal is op koffie gebied) eraan moet uitgeven. Maar telkens kom ik op van die videos dat ik denk, ja jonge nu weet ik nog steeds niet echt wat ik wel en niet moet doen! :rofl:

1 like

Koffie zetten, ijs erin, melk erbij, roeren, evt smaakje

1 like

Wat heb jij wel een gekregen bij je 123inkt/led/lamp/etc… gekregen?

• Pen
  • Highlighter
  • Post its
  • Kaarten
  • Tipp ex
  • Iets anders, wat?

0 stemmers

Dit naar aanleiding van een bestelling met een pen en highlighter deze keer

1 like

Plakband! En dat kwam perfect uit want die was ik vergeten te bestellen. :joy:

7 likes

Goals