Stel je persoonlijke vraag #39

Maar mijn vraag is niet of ze terecht onschuldigen vasthouden, dat weet jij ook wel. Als iemand niet 2 keer voor hetzelfde feit berecht mag worden kan de zaak dus niet heropent worden want dan moet diegene misschien 2 keer terecht staan? Fijn dat je van me geniet lol :rofl:

Natuurlijk kan dat wel. Als er bij een heropening van de zaak een andere verdachte/dader wordt gevonden staat diegene terecht. Zo moeilijk is dat toch niet.

2 likes

Maar dan dus 2 keer voor hetzelfde feit. En dat is toch waar @Nysmn het over heeft.

1 like

DEZELFDE persoon mag niet twee keer terecht staan voor hetzelfde feit.

2 likes

Ja idd. Een individu mag dus niet 2 keer voor hetzelfde feit terecht staan volgens dat gezegde.

2 likes

Maar heropenen is iets anders als een nieuwe zaak starten. Je krijgt niet opnieuw een straf als er heropent wordt. Het is niet in jouw nadeel.

Ik heb wel zo’n borstel gekocht om je hoofdhuid mee te exfoliĆ«ren en die werkt heel goed. Ik heb zo veel nieuw babyhaar en hij was maar 4 euro ofzo bij de HEMA

2 likes

Ja, ik weet nog net dat een zaak heropenen anders is als een nieuwe zaak starten. Volgens het gezegde van @Nysmn lijkt het dus, als je eenmaal berecht bent voor een zaak als individu, dit niet nog een keer mag/kan.

De film klopt alleen niet want de vermeende moord en de daadwerkelijke moord zijn niet hetzelfde feit.

1 like

Ja dat denk ik wel. Maar alsnog voelt het alsof dat het goed zou moeten maken ofzo, terwijl tja, misschien is dat dan 1 voordeel, maar dat had ik met liefde niet gehad als dat betekende dat ik die ellende niet had hoeven doormaken :joy:

2 likes

Oh dat wist ik niet!

Ik ben na het lezen van deze discussie vooral blij dat ik er nooit voor gekozen heb om rechten te gaan studeren.

4 likes

Echt honderden aanmeldingen per vacature bij een klein bedrijf? :open_mouth:

7 likes

Oh ik zou echt enorm spijt hebben, van insolventierecht kun je enorm rijk worden en dat is het doel van het leven. :money_mouth_face:

Maar ugh ja, dan ga je toch elke dag met hoofdpijn weer terug naar huis al dat gezeik aan je kop.

3 likes

Yessss boss babe!!!
Ze zou iig bij mij hoger op de lijst komen door d’r motivatie

19 likes

Je begrijpt natuurlijk wel na deze berichten dat we benieuwd zijn om welk klein bedrijfje dit gaat?

1 like

Oooh dan weet ik het!

20 likes

In had net een gesprek met een advocaat die ik ergens voor nodig heb en toen ik dat uurtarief hoorde dacht ik wel: dat was het waard geweest.

7 likes

Ik heb voor bijzonder gekozen, misschien is het in jouw sector gebruikelijk? Ik zou het echt not done vinden in mijn sector, zou iedereen een gelijke kans willen geven en daarom bij de procedure blijven.

2 likes

Crying in asielrecht

10 likes