Ik ben na het lezen van deze discussie vooral blij dat ik er nooit voor gekozen heb om rechten te gaan studeren.
Echt honderden aanmeldingen per vacature bij een klein bedrijf?
Oh ik zou echt enorm spijt hebben, van insolventierecht kun je enorm rijk worden en dat is het doel van het leven.
Maar ugh ja, dan ga je toch elke dag met hoofdpijn weer terug naar huis al dat gezeik aan je kop.
Yessss boss babe!!!
Ze zou iig bij mij hoger op de lijst komen door d’r motivatie
Je begrijpt natuurlijk wel na deze berichten dat we benieuwd zijn om welk klein bedrijfje dit gaat?
Oooh dan weet ik het!
In had net een gesprek met een advocaat die ik ergens voor nodig heb en toen ik dat uurtarief hoorde dacht ik wel: dat was het waard geweest.
Ik heb voor bijzonder gekozen, misschien is het in jouw sector gebruikelijk? Ik zou het echt not done vinden in mijn sector, zou iedereen een gelijke kans willen geven en daarom bij de procedure blijven.
Crying in asielrecht
Ja ik denk dan dat het meer om de creatieve sector gaat. Anders kun je niet zo even aanbellen? dus in dat geval vind ik het dan wel dapper.
Idk bij een advocatenkantoor kan je ook aanbellen toch?
Wow ik ben ook echt wel verbaasd. Wij komen juist zo moeilijk aan mensen.
We hadden laatst een junior nodig en je had niet eens een diploma nodig en toch kregen we in 3 maanden misschien 5 brieven? Gelukkig nu wel iemand gevonden!
Ik vind dit als sollicitant echt heel vervelend, je steekt moeite in een brief/cv/portfolio en het minste wat een bedrijf kan doen is een automatische afwijzing sturen.
Allerirritantste is als een bedrijf pas nádat je gesolliciteerd hebt aangeeft dat ze niet op iedereen gaan reageren. Als ik dat vantevoren zou weten zou ik niet eens de moeite doen om te reageren.
He maar jij doet dat toch gewoon uit passie?
Dat laatste is wel begrijpelijk maar natuurlijk ook de reden dat bedrijven het er niet van te voren bij zetten.
Maar hoe weet je nou of je brief gelezen gaat worden? Miss denken jullie bij sollicitant 64 wel nou we hebben er genoeg en dan maak je dus niet zoveel kans
Nee snap ik. Maar ik vind het echt van minachting naar je sollicitanten getuigen. Heb vaak bij bedrijven gesolliciteerd waar je zonder overdrijven nog eens een uur alles uit je cv mag gaan knippen en plakken in een of ander online systeem, en daarna nog je cv en brief uploaden met een persoonlijke motivatie voor de baan (tip: laat de recruiter weten waarom jij geknipt bent voor de baan!!). Om vervolgens een mail te ontvangen dat ze alles goed ontvangen hebben maar dat ze alleen reageren op mensen die uitgenodigd worden, want anders is het teveel werk…
Klopt is ook superaso hoor! Een bulk mail heb je zo opgesteld en kan vanuit de meeste recruitmentsystemen zo naar iedereen verstuurd worden.
Vraag me wel af bij hoeveel bedrijven dit nog gebeurt in deze markt Cries in zorgsector.
Maar dat doen jullie dan toch zelf? Er kan ook aan de deur gezegd worden dat niemand tijd heeft.
Ik snap de sollicitant wel. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Ja is mijn hobby voor in de avonduren