Stel je persoonlijke vraag #39

Of alles omzetten naar het Engels dat dubbel laten checken door iemand anders en dan een reactie krijgen dat ze eerst aan de slag gaan met de brieven die ze al binnen hebben en als daar niks tussen zit ook jouw brief bekijken :rage:

:flushed: ik ben zo’n brave meid dat ik altijd alle sollicitaties lees, of het er nou 20 zijn of 120. Bij honderden zou ik denk ik wel naar een andere werkwijze gaan kijken. Maar zoals het nu gaat bij ons krijgt iedereen een kans en is veel sollicitaties dus gewoon meer werk voor mij en m’n mede-commissielid.

1 like

Wat een onzin. Als je niet ff tien minuten hebt om iemand te woord te staan moet je misschien eens na gaan denken over hoe je een bedrijft runt. Iemand die nota bene graag bij/voor je wil komen werken en die jij wil hebben want je hebt een vacature.

52 likes

Sorry maar dit klinkt echt heel elitair. Je kunt toch zeggen dat je overvallen bent, geen tijd hebt en dat je haar brief oid zal bekijken en haar zal antwoorden op een later moment

53 likes

Dat vind ik echt tof van jou want in de meeste gevallen gaan de 100+ brieven gewoon op een hoop en pakken ze er alleen die 4 uit die de door werknemers voorgedragen vriendjes zijn :upside_down_face::upside_down_face::upside_down_face:

6 likes

Wauw op wat voor plek werk jij? Ik heb tot nu toe op allerlei plekken gewerkt waar echt altijd wel iemand tijd had om even kort een rondleiding te geven. En al helemaal om een sollicitant even toe te spreken. Zou er niet eens meer willen werken als ik die persoon was

Nog los van dat een sollicitant inderdaad niet hoeft te weten hoe het is om een bedrijf te runnen?

18 likes

Hoop dat ze hier zit :grin:

13 likes

Aanbellen kan altijd, net zoals bij elk huis eigenlijk. En het ligt er ook nog aan of ze hoger op een verdieping liggen of begane grond etc. Dus 9/10 keer kan je niet eens zo doorlopen en moet je zeggen voor wie je komt. Het is natuurlijk geen bakkerij?

1 like

Ik snap nu nog steeds niet waarom aanbellen ergens erop zou duiden dat het een vacature in de creatieve sector is. Maar misschien snap ik t niet hoor wat je bedoelt ?

1 like

Nee ik denk het niet idd, dus dat is ook oke toch.
@Eddie zo maar echt smh

3 likes

Als er echt 400 sollicitanten per vacature solliciteren, moet je, als je de baan graag wil, opvallen. Zij zal dan ook wel weten dat haar cv en brief op een grote stapel komen die waarschijnlijk niet eens wordt gelezen.
Ik vind het echt stoer van haar. En ze vroeg toch ook niet direct om een rondleiding?

13 likes

Zeker😘

1 like

Ugh veel te gestresst word ik hiervan terwijl ik een burnout in 2019 al kreeg.

Praat jij graag prive over werk?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ligt eraan met wie. Met vrienden die dezelfde studie hebben gedaan praat ik wel graag over werk (maar niet de hele avond natuurlijk)

2 likes

Rechten studeren bestaat vooral uit begrijpend lezen. Ik ,met mijn dyslectische kop, ben daar niet voor weggelegd.

Ja want ik heb echt vet interessant werk.

1 like

Nee, echt absoluut niet. Heb het naar mijn zin op het werk met fijne collega’s maar erover praten met vriendinnen bijvoorbeeld vind ik zooo saai. Soms ben ik met 2 vriendinnen uit eten en dan zitten ze er lekker in en praten ze veel over hun werk met elkaar. Ik kan me daar totaal niet in herkennen.

4 likes

Op wat voor soort device forum jij?

• Vaste PC
  • Laptop
  • Telefoon
  • Ipad oid
  • Wisselt

0 stemmers

Ik zit voor het eerst sinds tijden weer eens achter onze vaste computer en it brings me back naar de jaren dat ik dag en nacht achter EGF gekluisterd zat (en ja, in alle eerlijkheid ook habbo-hotel en de sims), zit tegenwoordig altijd op de app

6 likes

Ik kan me wel vinden in jou hoor. Vind het wel dapper/stoer, maar ook een beetje… irritant haha. Ik snap dat je als je echt graag ergens wil werken jezelf in the picture wil spelen, maar ik zou zelf persoonlijk dan niet zo de tijd van anderen opeisen. Stuur dan een leuk pakketje met een brief die eruit springt ofzo, dan kan het nog in de mensen hun eigen tijd.

Doet me een beetje denken aan dat ik een evenement organiseerde wat uitverkocht was, en toen iemand via-via mijn nummer had achterhaald en ging bellen of ze toch niet een kaartje van mij kon krijgen want het was wel Ć©cht belangrijk dat zij erbij was. Toen dacht ik ook: je eist nu 10 min van mijn tijd op om te zeuren om een kaartje terwijl ik wel iets beters te doen heb (namelijk, dat evenement organiseren…).

edit: nog even als reactie op @Eddie: ze was helaas erg volhardend en kwam na letterlijk 5 x ā€˜nee’, nog steeds met andere argumenten waarom zij dan wel echt een uitzondering moest zijn haha. Stond toen idd wel op het punt om gewoon midden in haar zin op te hangen :stuck_out_tongue:

5 likes

Stuur een taart en dat jij daar dan uitspringt met je sollicitatiebrief in je hand!

Ik word echt niet goed van sollicitatie-etiquette joh, je moet opvallen en creatief zijn en spontaan en zelfverzekerd, maar ook niet tƩ hoor want dan wil je te graag en dat is niet respectvol

68 likes