Nee ik denk het niet idd, dus dat is ook oke toch.
@Eddie zo maar echt smh
Als er echt 400 sollicitanten per vacature solliciteren, moet je, als je de baan graag wil, opvallen. Zij zal dan ook wel weten dat haar cv en brief op een grote stapel komen die waarschijnlijk niet eens wordt gelezen.
Ik vind het echt stoer van haar. En ze vroeg toch ook niet direct om een rondleiding?
Zekerš
Ugh veel te gestresst word ik hiervan terwijl ik een burnout in 2019 al kreeg.
Praat jij graag prive over werk?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ligt eraan met wie. Met vrienden die dezelfde studie hebben gedaan praat ik wel graag over werk (maar niet de hele avond natuurlijk)
Rechten studeren bestaat vooral uit begrijpend lezen. Ik ,met mijn dyslectische kop, ben daar niet voor weggelegd.
Ja want ik heb echt vet interessant werk.
Nee, echt absoluut niet. Heb het naar mijn zin op het werk met fijne collegaās maar erover praten met vriendinnen bijvoorbeeld vind ik zooo saai. Soms ben ik met 2 vriendinnen uit eten en dan zitten ze er lekker in en praten ze veel over hun werk met elkaar. Ik kan me daar totaal niet in herkennen.
Op wat voor soort device forum jij?
- Vaste PC
- Laptop
- Telefoon
- Ipad oid
- Wisselt
0 stemmers
Ik zit voor het eerst sinds tijden weer eens achter onze vaste computer en it brings me back naar de jaren dat ik dag en nacht achter EGF gekluisterd zat (en ja, in alle eerlijkheid ook habbo-hotel en de sims), zit tegenwoordig altijd op de app
Ik kan me wel vinden in jou hoor. Vind het wel dapper/stoer, maar ook een beetje⦠irritant haha. Ik snap dat je als je echt graag ergens wil werken jezelf in the picture wil spelen, maar ik zou zelf persoonlijk dan niet zo de tijd van anderen opeisen. Stuur dan een leuk pakketje met een brief die eruit springt ofzo, dan kan het nog in de mensen hun eigen tijd.
Doet me een beetje denken aan dat ik een evenement organiseerde wat uitverkocht was, en toen iemand via-via mijn nummer had achterhaald en ging bellen of ze toch niet een kaartje van mij kon krijgen want het was wel Ć©cht belangrijk dat zij erbij was. Toen dacht ik ook: je eist nu 10 min van mijn tijd op om te zeuren om een kaartje terwijl ik wel iets beters te doen heb (namelijk, dat evenement organiserenā¦).
edit: nog even als reactie op @Eddie: ze was helaas erg volhardend en kwam na letterlijk 5 x āneeā, nog steeds met andere argumenten waarom zij dan wel echt een uitzondering moest zijn haha. Stond toen idd wel op het punt om gewoon midden in haar zin op te hangen
Stuur een taart en dat jij daar dan uitspringt met je sollicitatiebrief in je hand!
Ik word echt niet goed van sollicitatie-etiquette joh, je moet opvallen en creatief zijn en spontaan en zelfverzekerd, maar ook niet tƩ hoor want dan wil je te graag en dat is niet respectvol
To be fair: dit zou ik dan wel weer echt top vinden hahaha. Als je dan de tijd van mensen opeist, ga dan all out (en neem iets lekkers mee).
Maar nee je hebt gelijk hoor, die etiquette is ook wel best lastig en zoals je ziet verschillen de meningen er ook over. Wat de ƩƩn brutaal vindt, vindt de ander weer een slimme zet
Ja ik snap jou ook hoor.
Maar wou echt dat we eens net zo veel zouden praten over de etiquette van werkgevers naar sollicitanten tóe.
Te veel sollicitaties op een vacature = we reageren niet op iedereen want geen tijd voor hoor - en dit accepteren we gewoon allemaal
Terwijl we ook zouden kunnen denken: iedere sollicitant verdient deze en deze behandeling en algemeen respect is een harde eis. Dus we doen wat nodig is (geautomatiseerd systeem, meer mensen in sollicitatiecommissie, weet ik veel) om dat te waarborgen.
Heb jij wel eens (u vraagt, wij draaien) het gevoel gehad dat je telefoon/Google/Meta/whatever je afluistert? Bijvoorbeeld doordat je advertenties ziet over iets heel specifieks waarover je een gesprek hebt gehad.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Haha dat iemand aanbelt en zich gaat voorstellen (waarschijnlijk zenuwachtig ook) en dat jij dan zo gaat reageren, met sorry, wie ben jij? Klinkt erg gezellig dat niche bedrijf van je
ja vooral meta
had het eens met mn vriend over artisjokken, willekeurig, en eerste ad op Instagram daarna was letterlijk voor artisjokken???
In veel vacatures staat toch ook het telefoonnummer van de recruiter en van iemand die je inhoudelijke vragen kan stellen? Dan zou je als je eruit wil springen daarvan gebruik kunnen maken, dat is niet gek of raar ofzo. Maar ja weet niet hoe dat zit bij deze vacature en wat gebruikelijk is enzo.
Ik zit regelmatig aan de āandere kant vd tafelā en let dan vooral op of iemand het aan zou kunnen, het leuk vindt en de klik met het team. Dan is het fijn als je elke sollicitant op dezelfde manier ontmoet en dus zo een āeerlijkeā vergelijking kan maken. Daarom zou ik het niet zo chill vinden als iemand buiten de procedure om contact zoekt.
Ja ik verdenk ook Meta! Ik op mān werk over de kartonnen tennistafel, hoe gaaf die is. 's Avonds op Instagram reclame van een bedrijf met kartonnen meubels. Nog een kartonnen glijbaan voor mān kind besteld ook. Dus het werkt verdorie.
Maar is toch verschrikkelijk eigenlijk.
De tegenhanger daarvan is dus niks laten horen, geen individuele reactie geven. Dan zet je ook de deur open. Ik vind het wel ballen hebben om even langs te lopen. Er zijn sowieso plekken waarbij dat soort acties beloond worden. Zou er verder niet zoveel aan tillen. Voor hetzelfde geld was het een goede match, hadden jullie net de opstart van een nieuwe vacature. Ze zal niet de eerste zijn die door iets brutaler te zijn aan een baan komt (kan er zelf over meepraten).
Dat mailtje heeft ze toch gewoon gestuurd?
Zoals eerder gezegd is het eersder onbeschoft vanuit het bedrijf dat ze vervolgens niets laten weten.