Stel je persoonlijke vraag #39

Ik zat hier laatst over te praten met een neerlandicus en die zei iets over dat hij wel eens verschillende rijmschema’s in 1 sinterklaasgedicht gebruikte alsof het een grote zonde was en ik dacht ‘huhh rijmschema’s??’.

Mijn gedichten beginnen ook altijd met sinterklaas zat te denken, maar de rest is altijd wel grappig/precies gemeen genoeg om grappig te zijn. Maar het is geen gedicht.

5 likes

Hahaha ja ik heb het ook weleens geprobeerd met rijmschema’s maar dat heb ik snel opgegeven. Ik let wel op ritme, maar soms legt degene die het voorleest dan net de klemtoon verkeerd en dat doet een beetje pijn altijd. :woozy_face:

12 likes

Ik vond dit toch best poëtisch beschreven, ik ging er spontaan van rijmen:

Mijn gedichten zijn een fucking drama
Niet grappig, rijmen maar net, laat maar
Een soort opsommingen van feiten
Ik kan dit niet ik ben pleite

(edit: tientje als je dit gaat gebruiken)

34 likes

Zeg jij wel eens (bijv) “ik was verleden week bij de kapper” i.p.v “ik was vorige week bij de kapper” ?

• Nee en dat vind ik ook stom klinken
  • Gewoon nee
  • Ja doe ik soms
  • Ja doe ik (bijna) altijd
  • Ik heb dit nog nooit iemand horen zeggen

0 stemmers

2 likes

Zeg je weleens ’ kan ik me niet heugen’

• Ja
  • Nee
  • Soms

0 stemmers

2 likes

Ja :older_woman:t3:

3 likes

Ik ben een groots talent, maar mensen lezen het altijd op een andere manier dan in mijn hoofd

12 likes

Ik heb er geen actieve herinneringen eraan

4 likes

Ben je bekend met/gebruik je het woord bekant wel eens?

• Nee, wat?
  • Nee, maar ik ken het wel
  • Ja

0 stemmers

2 likes

Heb je weleens op een Lego steentje gestaan?

• Ja, en dat deed echt pijn
  • Ja, maar de pijn viel wel mee
  • Ja, maar ik voelde nul pijn
  • Nee

0 stemmers

Een adventskalender geven aan de hond van je baas. (Je laat de hond weleens uit en past dagjes op.)

• Ik heb zelf een hond en ik vind dit leuk/aardig/attent etc.
  • Ik heb zelf een hond en ik vind dit stom/raar/lachwekkend etc.
  • Ik heb zelf geen hond en ik vind dit leuk/aardig/attent etc.
  • Ik heb zelf geen hond en ik vind dit stom/raar/lachwekkend etc.

0 stemmers

Ik heb geen idee wat voor adventskalender het is, of het zelfgemaakt is of gekocht en of ie duur is etc,

2 likes

Oh nou, ik heb zelf ernorm veel moeite met het verstaan van vlaams , frans gaat dan weer beter gek genoeg. Duits ook. Bij limburgs (dit is toch limburgs?) Snap ik er niks van. Het lijkt namelijk op iets, maar dan net weer niet. Dus ik heb dan echt geen flauw idee wat bekant is. En ik ben wel redelijk goed qua talen maar bij Vlaams of dialecten ben ik zo slecht.

Ben jij goed in Vlaams?

• Ja
  • Nee
  • Mwah

0 stemmers

1 like

Waar ik heel nieuwsgierig naar ben, is of jij in het nederlands of Italiaans droomt qua taal? Je hoeft dat uiteraard niet te beantwoorden als je geen zin hebt.

Mn vriend zei een keer toen hij me hoorde in mn slaap en dat was dus de Nederlandse taal. Hij was verbaasd, en dacht dat ik in de Engelse taal droomde. Maar ik droomde als kind wel weer soms in het engels.

1 like

Maar hoezo was hij verbaasd. Nederlands is je eerste taal toch? En je bent niet tweetalig opgevoed? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

@anon50301661 ook al zou ik moeten denken. Ik weet het ook beter dan de mannen die 1 zeggen :joy:

5 likes

Ik vind het sowieso een lief gebaar als je wat geeft. Het hoeft namelijk niet. Of ik zelf een honden adventskalender, weet ik niet. Ik zou eerder een zak hondenkoekjes of iets dergelijks geven.
Maar het ligt er ook aan of die hond een speciaal dieet heeft of niet.

4 likes

“Wat is een menstruatie?”
“Als het lijf een eisprong maakt”
???

1 like

Hopelijk snappen ze wel dat de ei in de eisprong niet formaatje kippenei is.

2 likes

Ik dacht laatst nog aan dit soort polls haha. Deze vind ik het gekste haga.

“Zal ik een cadeau geven of is dat raar”
Tenzij je een mega groote paarse dildo aan je preutse christelijke schoonmoeder geeft is er niks raars aan een attend cadeautje geven aan iemand.

18 likes

Tot maar in de kleuterklas/groep 3 tweetalig. Dat vind ik semi tellen lol. Waarom hij verbaasd is is gewoon bijna elke engeltalig native “HUH KAN JIJ IETS ANDERS DAN ENGELS”. Je moet denk ik heel consequent zijn. Zo pak ik portugees( wil ik niet eens kunnen, wel weer heel snel op)

Heb jij nog de ambitie om een nieuwe taal volledig te beheersen?

• Nee dankje
  • Ja 1
  • Ja meerdere

0 stemmers

Ben getraumatiseerd door de middelbare- en hogeschool

2 likes