Stel je persoonlijke vraag #39

To be fair: dit zou ik dan wel weer echt top vinden hahaha. Als je dan de tijd van mensen opeist, ga dan all out (en neem iets lekkers mee).

Maar nee je hebt gelijk hoor, die etiquette is ook wel best lastig en zoals je ziet verschillen de meningen er ook over. Wat de één brutaal vindt, vindt de ander weer een slimme zet :woman_shrugging:

1 like

Ja ik snap jou ook hoor.

Maar wou echt dat we eens net zo veel zouden praten over de etiquette van werkgevers naar sollicitanten tóe.

Te veel sollicitaties op een vacature = we reageren niet op iedereen want geen tijd voor hoor - en dit accepteren we gewoon allemaal

Terwijl we ook zouden kunnen denken: iedere sollicitant verdient deze en deze behandeling en algemeen respect is een harde eis. Dus we doen wat nodig is (geautomatiseerd systeem, meer mensen in sollicitatiecommissie, weet ik veel) om dat te waarborgen.

8 likes

Heb jij wel eens (u vraagt, wij draaien) het gevoel gehad dat je telefoon/Google/Meta/whatever je afluistert? Bijvoorbeeld doordat je advertenties ziet over iets heel specifieks waarover je een gesprek hebt gehad.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Haha dat iemand aanbelt en zich gaat voorstellen (waarschijnlijk zenuwachtig ook) en dat jij dan zo gaat reageren, met sorry, wie ben jij? Klinkt erg gezellig dat niche bedrijf van je

12 likes

ja vooral meta

had het eens met mn vriend over artisjokken, willekeurig, en eerste ad op Instagram daarna was letterlijk voor artisjokken???

6 likes

In veel vacatures staat toch ook het telefoonnummer van de recruiter en van iemand die je inhoudelijke vragen kan stellen? Dan zou je als je eruit wil springen daarvan gebruik kunnen maken, dat is niet gek of raar ofzo. Maar ja weet niet hoe dat zit bij deze vacature en wat gebruikelijk is enzo.
Ik zit regelmatig aan de “andere kant vd tafel” en let dan vooral op of iemand het aan zou kunnen, het leuk vindt en de klik met het team. Dan is het fijn als je elke sollicitant op dezelfde manier ontmoet en dus zo een “eerlijke” vergelijking kan maken. Daarom zou ik het niet zo chill vinden als iemand buiten de procedure om contact zoekt.

6 likes

Ja ik verdenk ook Meta! Ik op m’n werk over de kartonnen tennistafel, hoe gaaf die is. 's Avonds op Instagram reclame van een bedrijf met kartonnen meubels. Nog een kartonnen glijbaan voor m’n kind besteld ook. Dus het werkt verdorie.
Maar is toch verschrikkelijk eigenlijk.

De tegenhanger daarvan is dus niks laten horen, geen individuele reactie geven. Dan zet je ook de deur open. Ik vind het wel ballen hebben om even langs te lopen. Er zijn sowieso plekken waarbij dat soort acties beloond worden. Zou er verder niet zoveel aan tillen. Voor hetzelfde geld was het een goede match, hadden jullie net de opstart van een nieuwe vacature. Ze zal niet de eerste zijn die door iets brutaler te zijn aan een baan komt (kan er zelf over meepraten).

15 likes

Dat mailtje heeft ze toch gewoon gestuurd?

Zoals eerder gezegd is het eersder onbeschoft vanuit het bedrijf dat ze vervolgens niets laten weten.

11 likes

Luister jij ‘gecancelde’ artiesten?

• Nee daar ben ik principieel in
  • Nee maar dat is omdat ik toevallig gewoon niet van die muziek hou
  • Ja sorry soms
  • Ja sorry vaak
  • Ja maar heb er geen schaamte in

0 stemmers

1 like

Ik heb één hele foute uitzondering: r.kelly

Edit; ben ook een sucker voor chris browns With You

11 likes

Blijkbaar ben ik in de minderheid maar ik vind het echt raar. Ik zou even bellen eigenlijk beter vinden, dan laat je extra motivatie zien zonder gelijk zo opdringerig te doen.

2 likes

Voor zover ik weet luisterde ik al niet naar artiesten die nu gecanceld zijn. Zelfs mijn muzieksmaak wordt bepaald door mijn enorme mensenkennis.

3 likes

Haha ik zat laast bij iemand in de auto die zei dat ze ECHT niet begreep waarom mensen nog naar Lil Kleine luisteren om vervolgens een playlist van Chris Brown aan te zetten. Ik vond het extra ironisch omdat ze beiden zijn gecanceld om een vergelijkbare reden ook.

8 likes

Ik zet r.kelly niet zelf op maar als het ergens opstaat bler ik wel hard mee.

2 likes

Ja dat is wel een Dilemma!

Edit: onee shit dat is Nelly & een andere Kelly

6 likes

Allebei helemaal niet gecancelled bedoel je

1 like

1% van Bilal Wahib… :smiling_face_with_tear: judge me

4 likes

Ik zou het zo snel eigenlijk niet weten. Ik heb wel artiesten geblockt op Spotify zodat ze ook niet per ongeluk in een willekeurige playlist voorbij komen.

4 likes

sorry maar 501 van Bilal is echt :fire:

11 likes