Stel je persoonlijke vraag #39

Van die folie ballonnen
download.jpeg

• Afschuwelijk! Nooit leuk
  • Bij bepaalde gebeurtenissen wel leuk (welke?)
  • In bepaalde vormen wel leuk maar niet in ander vormen
  • Meestal wel leuk

0 stemmers

1 like

Ik vind ze met oud&nieuw altijd wel leuk maar verder meh.

Ik wilde ff een voorbeeld googlen en kreeg dit als eerste resultaat en vond dat eigenlijk wel cute :pleading_face:

23 likes

Ah waarschijnlijk een iMpopulaire mening maar ik vond dat als kind toen ik ziek was echt leuk. Het duurde gelukkig ook een eeuwigheid toen die ballon naar beneden ging. Die ballonnen vond ik echt geweldig. Ik zag dat het nu al zo’n 20 euro kost om het alleen al maar te verzenden, wtf.

3 likes

kinderverjaardag, ik heb letterlijk die gouden 2 gekocht voor d’r verjaardag dit weekend

8 likes

Ik had grote cijfer folie ballonnen in het zwart voor m’n verjaardag, vond ik best tof haha!

1 like

Verschrikkelijk als het onderdeel is van zo’n hyper-gestylede versieringssituatie maar als soort van grapje voor vrienden die jarig zijn ofzo wel leuk.

(dit soort ongein bedoel ik)

Edit:

Ik vond nog veel ergere inclusief folieballonnen

17 likes

Stel, je doet een opleiding voor je baan en je bent binnenkort klaar. Je weet dat jouw werkgever niet het hoogste salaris op de markt biedt, maar je hebt bij jouw werkgever wel zekerheid over doorgroeimogelijkheden en je hebt leuke activiteiten vanuit werk (teammiddagen, Young Professionals, vrijdagmiddagborrels). Je kan het heel goed vinden met collega’s en hebt enige flexibiliteit over je eigen agenda. Jouw branche is geen niche branche en er zijn zowel grote als kleinere werkgevers in deze branche waar je zou kunnen werken.

Mijn vraag: bij mijn eigen werkgever ga ik er op salaris relatief weinig op vooruit als ik klaar ben met mijn opleiding. Ik weet dat ik bij een andere werkgever een stuk meer erop vooruit zou kunnen gaan. Waar zouden jullie voor kiezen?

• Hoger salaris bij een andere werkgever, waar je niet weet hoe het zit met de voordelen van je huidge werk qua leuke collega’s en activiteiten, en doorgroeimogelijkheden. Het zou wel kunnen dat dit daar ook is, maar je geeft een stukje zekerheid op.
  • Minder hoog salaris bij je eigen werkgever, waar je weet wat je hebt, maar dus wel echt significant minder omhoog gaat qua salaris.

0 stemmers

Het is lekker zwart wit, maar ik vind dit zo moeilijk. Er is dus waarschijnlijk ook weinig onderhandeling mogelijk bij mijn eigen werkgever, anders zou ik dat natuurlijk doen. En niet dat ik m’n keuze hiervan af laat hangen, maar ben wel benieuwd naar de uitslag en of die duidelijk een kant op gaat.

Ik zou ff blijven hangen, je weet niet wat je er voor terugkrijgt. Je kan altijd nog van baan veranderen.

17 likes

Ik zou vooral ook naar het inhoudelijk werk kijken. Je gaat er hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat toch weg en netto is het verschil in salaris vaak relatief verwaarloosbaar. Belangrijkste zou ik dus vinden of je daar over een paar jaar genoeg geleerd heb om een grotere stap te maken. Kan je vanuit deze plek straks naar een functie waarvoor meer werkervaring nodig is. Staat je werkgever goed aangeschreven in deze nichebranche.

En uiteindelijk boeit het allemaal niet zoveel want als je over een tijdje weg wilt kan dat ook altijd nog.

16 likes

Die kun je heel goedkoop bij de Xenos kopen, ik haal ze altijd voor m’n dochters verjaardag. Ze hebben ook unicorns enzo!

3 likes

Vooral echt afhankelijk van je huidige financiële situatie. Ik had laatst mijn salarisonderhandeling en ik ben heel blij dat ik heb gekregen wat ik wilde, anders was ik toch echt verder gaan kijken omdat ik nu iedere maand precies uitkom, maar niks kan sparen. Ondanks dat ik een superleuke werkplek heb en niet weg wil. Als ik er al lekker comfortabel bij zit met mijn salaris (of de huur zou kunnen delen haha), zou ik wel kiezen voor de fijnere werkplek

5 likes

Je spreekt regelmatig af met een groep vrienden, in totaal zijn jullie met zn zessen. Die anderen wonen bij elkaar in de buurt (varierend van 15 minuten fietsen tot 20 minuten met het ov), maar jij woont op 200 km afstand van hen. Als jullie afspreken, is dat bijna altijd bij hen in de buurt want het is logischer dat één iemand reist dan dat vijf mensen reizen. Eens in de zoveel tijd komen ze wel naar jou toe, want het is niet zo dat ze geen moeite voor je willen doen. Reizen naar hen toe is obviously niet gratis: met het ov kost het al snel 40-50 euro en met de auto ben je zeker niet goedkoper uit. De kosten van zo’n vriendendag delen jullie altijd (activiteit, eten, drinken, kadootje als iemand jarig is geweest oid). Je vrienden hebben nog nooit voorgesteld om jouw reiskosten te delen, wat vind je daarvan?

• Daar vind ik niets van, zo is het nou eenmaal soms, tja niets aan te doen
  • Gierig van hen, zij kunnen best wel delen in jouw reiskosten eigenlijk
  • Gierig van jou dat je hierover nadenkt, betaal gewoon je eigen reiskosten, je hebt vast ook vriendengroepen waarin jij degene bent die niet hoeft te reizen en een ander wel
  • Ik heb een ander antwoord dat echt niet door deze drie opties gedekt wordt

0 stemmers

1 like

Anders: “zo is het nou eenmaal soms, tja niets aan te doen”, maar ik snap wel dat je ervan baalt.

7 likes

Ik vind het wel fijn om hier met vrienden naar te kijken, want ik vind het heel vervelend als iemand heel veel reiskosten kwijt is en dan ook nog een deel moet betalen van activiteit/boodschappen e.d. Ik heb een vriendin die ook een heel eind rijden bij me vandaan woont en zij komt vaker bij mij dan ik bij haar dus dan vind ik het wel ‘eerlijk’ om wat vaker bijv. de boodschappen of een etentje te betalen en haar dan niet de helft terug te vragen. Dit bespreken we ook gewoon zo met elkaar :slight_smile:

4 likes

Het werd besproken bij de lunch gisteren, dus niemand eigenlijk. Maar doet het ertoe?

Ah ja die nieuwsgierigheid snap ik wel! Zeker als het van die vragen zijn van “stel je krijgt van je vriendengroep (4 mensen in totaal) een kado twv 200 euro, vind je dan dat ze gierig zijn geweest?” :stuck_out_tongue:

Grappig om de uitslag tot nu toe te zien (86% ik vind er niets van, 10% jij bent gierig), want in de discussie die ik hier over had, vond de meerderheid ook dat er niets aan te doen was, maar een kleine minderheid vond juist dat het gierig van de vriendengroep was

2 likes

Hahaha wat erg! Ik zal nooit ons bedrijfsuitje vergeten waarbij we konden kiezen tussen een ‘sportieve activiteit’ en een ‘leerzame activiteit’ en waarbij ik koos voor sportief, want hoe intensief kan zo’n activiteit zijn met 150 collega’s van alle leeftijden.

Bleek dus een militaire bootcamp op een vliegbasis te zijn waarbij we een uur rondjes moesten rennen op de landingsbaan afgewisseld met opdrukken, gevolgd door een suvivalparcous waarbij we door het zand moesten tijgeren en klimmen. Op normale schoenen en in normale kleding die je daarna nog de rest van de dag en avond aan moest want niemand van de organisatie had eraan gedacht door te geven dat sportkleding wel handig was.

27 likes

Ik ben ook 200 km verderop gaan wonen. Mijn vrienden raken in de war van zich buiten de ring begeven en ik reis regelmatig terug. 37 euro per maand voor een NS flex weekend vrij (1e klas :grin:) abonnement is gewoon een vaste last voor mij die vastzit aan de keuze verder weg te gaan wonen dus ik zou nooit verwachten dat mijn vrienden dat meenemen in hun gedachten.

13 likes

Als iemand steeds reist naar de ander, vind ik het wel logisch om diens parkeerkosten te betalen of vaker de boodschappen bijvoorbeeld. Ik zou niet snel letterlijk de reiskosten betalen.

1 like