Stel je persoonlijke vraag #39

Vind het dubbel. Ik vind het echt kut als transmensen of non binaire mensen problemen/moeite ondervinden als er enkel heren/dames toiletten zijn. Dus in dat geval zeg ik; doe maar genderneutrale toiletten.

Echter heb ik zelf een keer gehad dat de mannen en vrouwen toilet was samengevoegd ivm werkzaamheden en toen moest ik langs allemaal pissende mannen om naar het enige dichte hokje te gaan. Werd erg aangekeken en voelde me echt ongemakkelijk en eigenlijk ook best wel onveilig. Nu was dit ook wel op een typische locatie, namelijk een voetbalclub, maartoch. Het zou dan wel helpen als er alleen maar dichte hokjes zouden zijn. Of als je iniedergeval niet langs al die staand plassende mannen hoeft te lopen om naar zo’n hokje te gaan.

4 likes

Dit is zo’n argument dat je vaker hoort maar ik begrijp hem eigenlijk nooit zo goed. Waarom is het vervelend om je lippen te staan stiften naast een man?

4 likes

Nouja als hij met zn pik in de hand staat stift dat wel wat minder chill

21 likes

Ja nee tussen de pisbakken zou ik ook niet chill staan. Maar dit ging toch gewoon over een ruimte met hokjes en wasbakken?

2 likes

Draag jij, uitzonderingen daargelaten, (bijna) elke dag dezelfde schoenen? (per seizoen)

• Ja, ik heb meer paar schoenen maar draag bijna elke dag dezelfde
  • Nee, ik heb meer paar schoenen en wissel echt veel af
  • Ik heb maar 1 paar schoenen

0 stemmers

1 like

Elke dag dezelfde moet ik echt niet aan denken

5 likes

Mwah, ik heb bijv in de winter 2 paar die ik afwissel dus “wissel echt veel af” is een beetje overdreven. Maar ook weer niet maar één paar.
Zomer zelfde idee.

11 likes

Het gaat mij vooral om de eventuele vervelende situaties die kunnen ontstaan met ‘kloterig manvolk’ zoals hierboven zo mooi omschreven. Überhaupt het gewoon staan bij een wasbak met een man naast je (ook al stift je niet je lippen maar was je gewoon je handen) kan dat al uitlokken. Vind een vrouwenwc voor vrouwen+ en een voor mannen dus de beste oplossing.

edit: ‘all gender’ is miss een betere benaming dan vrouwen+. En dan nog een aparte voor ‘mannen’.

4 likes

Een beetje ertussenin denk ik. Überhaupt heb ik niet veel schoenen (vijf paar totaal: een paar All Stars, een paar Vans om te sporten, paar enkellaarsjes met hak, pumps en een paar loafers). Ik heb niet veel met schoenen en ze zijn ook allemaal heel basic qua kleur/ontwerp zodat ze overal wel bij kunnen. Ik koop liever een nieuwe tas of jas dan een paar schoenen.

Je bent met een vriendin drie dagen op stedentrip. Jullie zijn actief en lopen erg veel. Op de eerste ochtend pakt je vriendin haar sportkleding en gaat naast jullie hotelbed staan sporten. Ze gebruikt een YouTube tutorial en ze houdt een sessie van een half uur. Dit doet ze elke ochtend dus ook nu op vakantie. Jij vindt dit:

• Knap dat ze dit elke dag doet
  • Goed zeg, ik doe mee
  • Goed maar mij niet gezien
  • Irritant
  • Obsessief
  • Neutraal
  • Anders

0 stemmers

1 like

Het is irritant als we een hotelkamer delen. Als ze dit doet in haar eigen hotelkamer, veel plezier daarmee

15 likes

Ligt ook wel een beetje aan het tijdstip. Als ze dat op een normaal tijdstip doet als ik ook ga douchen/aankleden etc: veel plezier ermee. Als ze echt een wekker ervoor gaat zetten terwijl ik nog half slaap zou ik het wel vrij irritant vinden.

35 likes

Ik vjnd het vooral een beetje raar maar you do you he

1 like

Wat is hier knap aan? Iemand doet dat toch omdat ze het leuk vindt Ăłf omdat het een obsessie is?

3 likes

Heb jij al een herhaalprik gehaald?

• Ja
  • Nee, wel van plan
  • Nee, wil ik niet
  • Nee, weet nog niet of ik hem wil

0 stemmers

4 likes

Heb vanmiddag een afspraak :heavy_check_mark:

6 likes

Nou ja ik vind het wel knap als mensen echt elke dag de motivatie hebben om zo hun dag te beginnen. Of dat nou komt doordat ze het leuk vinden of niet. Maar ik vond het ook irritant eigenlijk :joy:. @lisaanna zo’n wekker gezet om te sporten en dat je dan zelf ook niet veel anders kan doen op zo’n kleine hotelkamer dan jezelf klaarmaken en ook “wachten” totdat iemand anders dan uitgeport Ă©n daarna klaargemaakt is. Beetje wat @Schaakmat zegt dus.

1 like

Of omdat het goed is om te bewegen ook al is het niet leuk. Ik vind dat altijd wel knap, zelf heb ik wel moeite met dingen doen die goed voor me zijn als ik ze niet leuk vind.

8 likes

Ik heb net, omdat ik er door deze poll aan herinnerd werd, een afspraak gemaakt dus thanks :blush:

6 likes

Ik vind het best wel heftig dat je je zelfs op je werk niet veilig voelt om je handen te wassen naast een man. Maar ik snap goed dat dat een reden is om geen gemengde toiletten te willen. Zijn er meer situaties waarin het voor jou prettiger zou zijn als mannen en vrouwen fysiek gescheiden worden? Ik moet bijvoorbeeld denken aan treinen of is dit iets dat zich echt tot alleen toiletruimtes beperkt?

2 likes