Stel je persoonlijke vraag #39

Klinkt voor haar echt obsessief en voor jou echt irritant. Vindt ze het dan leuk of doet ze het omdat het van zichzelf moet?

Doet me denken aan een vriendin van mij die elke dag 5 uur opstond zodat ze voor werk kon sporten en leren. Ook toen we een weekendje weg gingen en de avond ervoor gingen drinken :grimacing: uiteindelijk kreeg ze een burn out en nu ziet ze gelukkig in dat ze van zichzelf ontzettend veel ā€œmoetjesā€ had en vind ze dat gedrag ook niet gezond.

5 likes

Ik wilde wel maar heb 2 weken geleden corona gehad dus dan hoeft het niet, toch??

1 like

Heb jij ooit een tiktok account gehad?

• Ja, nog steeds
  • Ja, maar niet meer
  • Nee nooit gehad
  • Nee maar wil ik wel

0 stemmers

Maak je je zorgen over de issues rondom de app?

• Ja daarom heb ik het nooit gehad
  • Ja maar ik gebruik het alsnog
  • Ja daarom heb ik het verwijderd
  • Nee daarom gebruik ik het nog
  • Nee maar ik gebruik het niet

0 stemmers

2 likes

Haha zoiets hoeft toch niet direct obsessief te zijn. Iedereen die enigszins vaak sport en dat wil volhouden weet: je moet het niet laten afhangen van je motivatie, je moet het inbouwen in je dagelijkse gewoonten. Dus als dat betekent elke dag een halfuurtje opdrukken, tja why not?

Ik doe ook elke dag fysio oefeningen omdat m’n lichaam dan beter voelt, is toch ook niet obsessief.

Het is pas obsessief als je het niet los kan laten/er nooit vanaf kan wijken

13 likes

Ik had eerlijk gezegd nog niet door dat het inmiddels kan voor iedereen boven de 12 kan, vorige week was mijn geboortejaar nog niet aan de beurt. Ik heb trouwens ook het idee dat ik er precies niks over hoor qua campagnes oid, of leef ik onder een steen? Kan me best voorstellen dat veel mensen het vergeten als ze geen mensen in hun omgeving hebben die ze eraan herinneren.

8 likes

Dat is toch precies wat @Sjern zegt? Vriendin moest elke ochtend 5u opstaan om te sporten, zelfs op vakantie of na een avondje stappen.

7 likes

Nee maar het ging nu over de situatie van @Babka met de vriendin die op vakantie 's ochtends ging sporten! DƔt vond Sjern obsessief klinken, en dat vind ik dus wel meevallen.

5 likes

Van bovenstaande post krijg ik het gevoel dat vriendin zelfs op een citytrip, waar je vaak lange dagen maakt en veel loopt en waar je slaapt op een hotelkamer waar naast je iemand nog in bed ligt, niet los kan laten van het (elke dag?) sporten.

Als jij van jezelf niet 1 keer mag overslaan is dat toch gewoon obsessief?

3 likes

Maar misschien wilde ze gewoon niet overslaan?

11 likes

Denk dat dat wel meevalt, tenzij het dus heel vervelend is voor andere mensen en je dus mensen tot last bent of iets anders heel ergs en je kan je dan nóg niet een beetje aanpassen en het ergens anders / later / een keertje niet doen. Maar als je het gewoon graag wilt doen en je doet er niemand kwaad mee, waarom niet?

1 like

Jullie hoeven het niet eens met mij te zijn he? :stuck_out_tongue:

5 likes

Mogen we toch wel toelichten :stuck_out_tongue:

2 likes

Ik, als ex eetstoornispatient en sportverslaafde, had dit vroeger heel normaal gevonden. Maar ik vind dit nu ook obsessief. Het feit dat je op citytrip niet eventjes drie dagen kunt genieten van het moment en je regime kunt loslaten vind ik obsessief.
Ik denk tegelijkertijd ook dat veel mensen weleens door een obsessieve fase gaan, dus zou me niet direct zorgen maken.

23 likes

Ja tuurlijk en ik snap natuurlijk ook wel dat niet voor iedereen dit obsessief gedrag is(want misschien is de context wel heel anders) en als het het wel is dat niet meteen zorgwekkend is, maar het deed me meteen denken aan die vriendin, die dit ook deed en waarbij het wel ongezond was.

1 like

Nee hoor, ik denk dat specifiek een toiletruimte omdat het een kleine, afgesloten ruimte is.

Hoewel ik van de week nog in een trein zat met een puber die de hele tijd ā€˜pijp me’ zei (niet tegen mij hoor, het was meer een soort stopwoord geloof ik).

2 likes

Ik heb wel reclames gezien, maar vond ik zelf te veel gericht op ouderen

4 likes

3 maanden na je besmetting kan je hem halen

2 likes

Ik vind het zelf inderdaad nog wel een verschil in situatie. Als je in een huisje samen zit of er geen last van hebt omdat het een rustige yoga sessie is @grace dan you do you. Maar een actieve springsessie in een krappe hotelkamer naast mijn bed vond ik toch wel gewoon irritant eigenlijk. Ga dan gewoon lekker buiten hardlopen ofzo. Maar ik vind het wel knap dat iemand zo gemotiveerd is en ook al is het een obsessieve fase hoeft het niet meteen ongezond te zijn. Eens met @Branko dat iedereen wel eens zo’n fase heeft gekend. Maar @Sjern ik weet ook niet precies wat ik ervan vind dat iemand dit dus idd op een hele actieve trip met lange dagen en veel wandelen niet kan loslaten.

3 likes

Ik had mijn eerste mobiel (met beltegoed en alleen bellen & smsen) toen ik derde of vierdejaars was, en als ik het verhaal hierboven lees over die appgroepen ben ik daar heel blij mee. Hoogstens 5 minuten napraten over het tentamen bij het fietsenrek en dat was het.

5 likes

vind jij het oke om cadeautjes door te verkopen?

• ja, altijd
  • ja, maar ligt eraan van wie/waarde
  • nee

0 stemmers