Stel je persoonlijke vraag #39

Wat mij betreft is de verontwaardiging niet selectief. Ik snap serieus niet waarom je als weldenkend persoon zou willen bijdragen aan de groei van een bedrijf dat je zo makkelijk kunt vermijden. Waar zulke aantoonbaar minder slechte alternatieven voor zijn en ik denk niet dat ik op welk ander domein dan ook bijdraag aan iets dat zo slecht is.

10 likes

Oh daar ben ik het mee eens, ik vind het vooral selectief dat er bijvoorbeeld hier wel slecht over Shein geschreven wordt en dat als ik nu het aankopen topic zou openen er waarschijnlijk tich posts zijn van mensen die van soortgelijke bedrijven gekocht hebben.

@EllaFitzgerald fast fashion tweedehands kopen lijkt me sowieso een gigantische gok? Ik zou dan direct verwachten dat het na een paar keer dragen toch uit elkaar valt.

1 like

Aha, zal voor sommigen vast opgaan, maar ik kom niet in het aankopentopic. Vind alle topics rondom kopen sowieso echt onzin want er wordt gewoon de heel tijd troep gekocht. Herfstspullen, adventkalenders, onnodige gadgets. Nmsvpe

Wil niet zeggen dat ik heilig ben want ik doe prima impulsaankopen, maar bij sommige topics denk ik echt; zijn jullie ok?

11 likes

Ik ook niet maar het is wel een algemeen gevoel dat ik erbij heb terwijl ik niet het gevoel heb dat ik nog meedraai in de fast fashion wereld en veel koop. Alhoewel dat toch nog verdoken gebeurt in hogere prijsklassen…

1 like

Een dag niet geflirt is een dag niet geleefd. Maar hou het een beetje subtiel.

23 likes

Dit vind ik echt goed van je. Ik zou zelf helemaal niet weten wanneer ik tweedehands kleding in de kringloop koop waar het vandaag komt. Staat er bij een Shein product ook echt Shein in?

5 likes

Ja, ik viste laatst een topje uit een bak in de kringloop en kwam er na aankoop thuis pas achter dat het shein was

2 likes

Want met een vriendin bespreek jij alleen gezellige dingen?

Ten eerste heb je geen idee hoe ik met haar communiceer en ten tweede hoop ik ook dat een vriendin mij zal aanspreken op kwesties als deze.
Bovendien introduceerde ze het als ā€œ ik heb nu eigenlijk zó’n foute legging aanā€ā€¦

2 likes

Tja, ik weet uiteraard niet hoe jullie met elkaar communiceren, dat weet ik bij geen enkele post op dit forum en dat is ook niet relevant. Ik kan alleen op jouw post afgaan, die geen verdere info bevat over de omstandigheden van dit gesprek en dat ze er zelf over begon. De manier waarop je over haar schrijft kwam in het geheel een beetje neerbuigend over. Dat schetste voor mij niet zo’n positief beeld :woman_shrugging:

6 likes

vind jij het jammer dat je je eigen berichten niet kan liken

• ja, jammer
  • neutraal
  • nee, niet jammer

0 stemmers

1 like

Heel specifieke situatie en ik ben benieuwd naar jullie mening.
Gepensioneerde buurman (we hebben het idee dat hij zich een beetje verveeld regelmatig) klaagt in oktober dat hij in de zomer last heeft van onze afzuigkap als hij in de tuin zit sinds onze verbouwing vorig jaar. Bij doorvragen is duidelijk dat de geur niet naar binnen komt bij hen, ook niet als ze hun raam of deur open hebben staan. Het gaat echt puur om wanneer ze tijdens kooktijd in de tuin zitten, maar dat zitten ze wel heel veel in de zomer. Hij lijkt er een beetje pissig en geĆÆrriteerd over en formuleerde het allemaal zelfs een beetje dreigend (ā€œik wil niet ruzie met de buren, MAARā€¦ā€) tot wij rustig doorvroegen en zeiden eens na te gaan denken over een oplossing.
Het is een vrij sterke afzuigkap en de vorige bewoners hadden een omslachtige brandgevaarlijke afzuiging binnendoor via de zolder en het dak naar buiten, wij hebben hem direct naar de achtertuin gedaan waardoor hij vlak naast onze gedeelde schutting uitkomt.
Hij vindt dat we hem weer naar zolder moeten doen, ik vind dat geen optie,

want

Het plafond in de keuken zou open moeten worden gebroken, het dak moet opnieuw open om weer schoorstenen te laten plaatsen, de koof op de kamer ertussen op de eerste verdieping moet weer open en opnieuw opgebouwd. En dan nog alles dicht en opnieuw laten stucen, terwijl we dus eigenlijk net pas klaar zijn met echt alles daaromheen afronden en fixen. Om dan dus te eindigen met een te lange buis binnen huis waar vet zich kan ophopen van het koken en bij brand alles versneld affikt.

• Brandgevaarlijk en veel geld maakt niet uit, je moet herstellen hoe het was, want daar is hij aan gewend en weet je zeker van dat ze er geen last van hebben
  • Af en toe geur ervaren in je tuin hoort bij dicht op elkaar wonen in de stad, je kan voorstellen de afzuigkap minder te gebruiken als je ziet dat ze in de tuin zitten, maar daar houdt het wel een beetje mee op
  • Installeer een lelijke 3m hoge buis om de geur naar boven weg te leiden buiten (lelijk en geen kant en klare veilige oplossing, maar wel de goede vrede bewaren)
  • Beste man moet een hobby zoeken, ik zou niet eens nadenken over een oplossing
  • Anders, ik heb een werkelijk fantastisch plan voor je…

0 stemmers

1 like

Als je elektrische tandenborstel leeg is, wat doe je dan?

• Heb ik niet
  • Ik zorg ervoor dat die altijd netjes opgeladen is!
  • Dan pak ik een handmatige tandenborstel
  • Dan skip ik die keer tanden poetsen en zet ik hem in de lader
  • Dan laad ik hem even op tot ik hem kan gebruiken
  • Dan gebruik ik de automatische tandenborstel gewoon als een normale

0 stemmers

Ik zie mensen wel eens tandenpoetsen met een lege automatische tandenborstel vind dat zo gek

1 like

Ik gebruik 'm dan alsnog maar dat is echt geen doen hahaha. Voelt echt heel anders dan een normale tandenborstel

8 likes

kwestie van tijd en hij hoort het toch niet meer

3 likes

Ik zou vooral opzoeken wat de regels ervoor zijn en dan voor de makkelijke optie gaan. Dus niet geheel door het dak.

Als regels aangeven dat dit mag, lekker laten gaan.

2 likes

Ze kiezen er zelf voor om buiten te gaan zitten en buiten kan je nu eenmaal luchtjes ruiken van medebewoners.
Als hij daar niet tegen kan moet hij in een hutje op de hei gaan wonen.

Ik neem aan dat je ergens tussen 17 en 19 uur eet en kookt en dat er alleen dan ā€˜geuroverlast’ is, en niet uren achter elkaar alsof je een restaurant runt met onafgebroken sterke etensgeuren die overal intrekken.

27 likes

@anon86562306 ik zou dit idd even goed uitzoeken. Volgens mij zijn er specifieke regels voor, bijv afstand van de afvoer tot de erfgrens. Maar ook meer algemene regels in burgerlijk wetboek, dat je je buren niet mag hinderen met het verspreiden stank/rook/gas etc.

Kak. Het mag inderdaad niet wat we gedaan hebben zie ik nu. Er moet 2 meter tussen zitten en er zit maar max 50 cm tussen.
Recht omhoog gaan zou dan dus ook geen oplossing zijn, dus als ie hier een probleem van maakt moeten we dus gaan kijken naar een recirculatie afzuigkap met koolstoffilters ofzo. Tering wat hinderlijk dit.

@grace jup. Ik ruik hun kookluchten ook wel eens in de tuin (boeie) en hun barbecue en vuurkorf zeker. Ranzig, maar imo risico van dicht op elkaar wonen dus ik stoor me er niet aan verder.

Ik vind die kooklucht eigenlijk nooit echt vies of hinderlijk ofzo, die geur is toch vrij snel weer weg :woman_shrugging:t3:

5 likes

Ik vind het ook nooit zo boeiend van anderen, maar dit zijn wel oudere mensen die aardappelen, groenten en een karbonade maken, dus wij ruiken alleen hun vlees en wij koken regelmatig curry’s en met veel knoflook etc dus ze zullen wel meer ruiken van ons dan wij van hen.

Maar @FrauHelga inderdaad max tussen die tijden en als het heel heet is buiten koken we zelfs niet warm, want dan wil ik m’n huis niet verder opwarmen, dus dan eten we vaak salades. Ik zou echt nooit gedacht hebben dat iemand overlast zou kunnen hebben van onze manier van koken eigenlijk.

4 likes