Ja soms is het creepy hoe ver mensen gaan om hun gelijk te halen
Nou nou, creepy maar liefst. Maar mijn posts wasten zeker overbodig en flauw. Mijn excuses @Uprooted.
Heb jij dit weekend Halloween gevierd/ga jij dit weekend Halloween vieren?
(op wat voor manier dan ook. feestje, langs de deuren, verkleden, horror film avond)
- Ja
- Nee
0 stemmers
zie ineens zoveel halloween feestjes voorbij komen! meer dan “”vroeger””
ZO leuk, ik was op een feestje waar bijna iedereen extreem had uitgepakt, echt geweldig
En nu dus stipt 5.00
jaa ik vind het ook leuk om te zien allemaal!
Maar de oorsprong van zo’n feest maakt dan niet uit? Wat het betekend en eigenlijk vandaan komt?
Dat is toch met meer feesten zo?
Ja idd, als jou wordt gevraagd wat de oorsprong en betekenis is van carnaval kan je dat dan direct uitleggen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik zag gisteren ook zoveel mensen op straat verkleed toen ik zelf onderweg was maar een Halloweenfeestje. Echt leuk. Juist leuk om een dag extra in het jaar uit te pakken met verkleden. Er was ook iemand als het inflatiespook, een laken met een staafdiagram erop hahaha
Vieren geen carnaval in Noord-Holland dus nul idee
Same, maar. Ik heb gisteren wel opgezocht waarom de fuck we sint Maarten vieren
Dat maakt toch niet zoveel uit? In meerdere landen op de wereld wordt carnaval gevierd. Heeft in noord holland wonen niet zoveel mee te maken lijkt me.
Ja er vieren dan de naamdag ofzo van die man? Geen idee. Voor ons is het gewoon zingen en snoep krijgen, haha. Is wel een hele leuke feestdag vind ik! Zo gezellig al die lampionnen en kleine kindjes.
Heb je vroeger met een lampion gelopen op 11 november?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Love hoe de vragen over Sint Maarten elk jaar terugkomen. Ik wacht nu op de poll op wie uit welke regio komt omdat zometeen iemand gaat zeggen dat ze het in hun regio niet vierden .
Oh nee nooit aangedacht haha. Misschien kan iemand vertellen wat het leukste snoepgoed was? Wij kregen elk jaar op dezelfde plek een grote zuurstok.
Ik heb een jaar in Twente gewoond het viel me op dat sommige dorpen daar wel carnaval vieren, dus heb het opgezocht. Het is begin van de vastenperiode (volgens mij 40 dagen?) voor Pasen waarbij mensen dan geen vlees drinken, alcohol drinken of snoepen. Heb alleen nog nooit gehoord van mensen die carnaval vieren ook vasten (maar ken ook weinig mensen die echt geloven).
Waar ik gewoond heb wel hoor. West-friesland represent wel vooral de dorpjes denk ik.
In de conservatievere katholieke kringen komt dit wel voor, maar dat is inderdaad een hele kleine groep.
Ja er zijn een paar Rooms-katholieke dorpjes, daar wordt het gevierd!