The holiday!
Voor de samenwonenden. Als jij die avond kookt, overleg je dan met je partner wat je gaat maken / maak je waar hij zin in heeft of maak je niét waar hij geen zin in heeft… of moet hij gewoon eten wat de pot schaft?
- Gewoon eten wat ik je voorschotel, boeit me niet waar je trek in hebt
- Ja ik vraag eigenlijk altijd waar hij trek in heeft
- Een beetje ertussenin, als hij ergens écht geen zin in heeft oke, maar verder maak ik gewoon wat ik zelf wil
0 stemmers
Ik hoef nooit te koken, mijn vriend houdt er van! Hij vraagt wel altijd waar ik zin in heb.
Heb er vooral zelf geen zin in om een halfuur in de keuken te staan voor een gerecht wat hij dan met tegenzin eet dus ik maak zelden iets wat hij niet lekker vindt. Hij is vrij makkelijk dus dat scheelt.
Ja ik ben eig van mening, ik kook dus ik bepaal maar goed, houd wel rekening en overleg, maar wel met lichte tegenzin haha.
Ik overleg nooit, hij ook niet. Maar we zijn ook al zo lang samen dat we echt wel weten van elkaar waar we niet dol op zijn. Verder allebei zelden ergens geen trek in en we koken natuurlijk de sterren van de hemel, dus we eten altijd lekker
Wij overleggen beide niet; wie als eerste thuis komt, bepaalt & kookt. Zijn beide wel echt mensen die alles lusten en anders houd ik er rekening mee.
Wij doen weekboodschappen en bedenken dus ook al voor de week erna wat we gaan eten. Soms wisselen we wel tussen de dagen, maar we bedenken altijd dingen die we allebei lekker vinden.
Ik vraag waar hij trek in heeft en dan kijken we samen een beetje wat we willen (we hebben doordeweeks Ekomenu van Ekoplaza, dus beslissen aan de hand van de kaartjes). Maar mijn vriend kookt eigenlijk altijd haha. Als ik op m’n werk nog ben appt hij me welke kaartjes er nog zijn en dan mag ik kiezen.
Ik woon sinds kort samen , is mijn nieuwe inspiratiebron.
wij hoeven maar 2 dagen per week te koken, dus bij ons is het wel een verhaal apart haha. we bespreken 's middags wat we willen eten, doen samen de boodschappen en dan kookt m’n vriend ik kan chillen en ruim daarna af en ruim de keuken op. ik blij dat ik niet hoef te koken, hij blij dat hij niet hoeft op te ruimen
Ik hoef nooit te koken, meestal app ik hem s middags om te vragen wat we eten, hij bepaalt altijd maar maakt nooit iets wat ik niet lust
Zelfde soort wijk met zelfde soort huizen zelfs🖕
Als antwoord op die laatste poll: door allebei
Nee gelukkig niet meer dan 20! Denk 5-10 ongeveer, had per ongeluk geklikt op m’n telefoon
Toen ik mijn huis kocht kreeg ik die opmerking van mensen die zelf huren .
Denk dat “boomer” nog bij de opties kan, iemand die een huis kocht in de tijd dat 3 ton veel was voor een eengezinswoning
Voor iedereen die een sopje maakt in de gootsteen en dat gebruikt om af te wassen: spoel je alles erna nog af met water of zet je het nadat je het door dat sopje hebt gehaald meteen aan de kant om af te drogen/droog te laten worden?
- Ik spoel het daarna nog af met water
- Ik haal het uit het sopje en zet het daarna meteen neer om droog te worden/droog het meteen af
0 stemmers
Ik kwam er laatst achter dat m’n stiefvader het daarna niet meer afspoelt en ik was echt in shock, dan zit er toch nog zeep aan? En alles heb je dan in dat vieze water gewassen en spoel je daarna niet meer af? Maar misschien is dat heel normaal en verspil ik voor niks water
Ik heb het ook nooit zo geleerd (altijd vaatwasser gehad) maar ik vind het ook zo goor. Zelfs als je voorspoelt is dat water alsnog gewoon hartstikke vies.
Volgens mij is het ook best Nederlands, ik hoor vaakmensen met een niet-Nederlandse achtergrond klagen hierover haha. Waarom weet ik ook niet, zuinigheid denk ik.
Ik spoel alles wel vantevoren af zodat het sopje niet zo vies is. Vind dat echt zo nasty als er stukjes groente of whatever in je afwaswater drijven
Haha ik heb er zelfs nog nooit over nagedacht dat het raar is om niet na te spoelen. Ik was wel af van schoon naar vies, dus ik begin met waterglazen en eindig met een pan bijvoorbeeld. Aan het einde is je sopje dan wel goor inderdaad.