Stel je persoonlijke vraag #39

Als ze net zijn geboren/paar dagen oud zijn, zijn ze juist het allerschattigst!

Voor de mensen zonder kinderen, maar wel vrienden met kinderen. Hoeveel heb je met hun kinderen?

• Niets
  • Niet zo veel
  • Weinig
  • Neutraal
  • Veel
  • Heel veel

0 stemmers

Vind dat al zo heerlijk oom/tante achtig.

1 like

Ligt bij mij aan hoe goede vriend(in) het is: kindjes van een van mijn beste vriendinnen zie ik wekelijks, pas ik wel eens op op etc & daar heb ik veel mee.

4 likes

ja ik vind dit nu zo’n grijsgedraaide forumgrap dat het irritant wordt

10 likes

Ik vind verse baby’s wel op aardappels lijken, helemaal zo verfomfaaid. Mijn eigen baby natuurlijk niet, die was het knapste van de hele wereld (lol niet dus als ik nu weer de allereerste foto’s zie).

6 likes

Nja een aardappel is eigenlijk helemaal niet zo vervrommeld. Ik vind een pasgeboren baby meer een ingedeukte/gesmolten babyborn.

14 likes

Ik vind het ook zo bijzonder om tante te zijn! Voorheen vond ik het totaal niet erg om langer weg te zijn uit Nederland, maar nu ik m’n nichtjes en neefje moet missen, is zelfs een vakantie van een maand al anders. Zeker omdat ze nog zo jong zijn. Het leuke is wel dat ik souvenirs voor ze kan kopen :blush:

2 likes

Witte baby’s vind ik wel vaak lelijk.

10 likes

Kinderen ook.

4 likes

Ik vind het niet cool om te zeggen hoor, maar ik vind babies gewoon vaak niet mooi. Mijn eigen uiteraard wel maar als ik nu foto’s terug zie vind ik hem ook best lelijk :sweat_smile: ik vind die schattigheid juist komen als ze een paar maanden zijn en wat meer vetjes hebben en vrolijk naar je lachen.

3 likes

Vind het vooral totaal onboeiend hoe een baby eruitziet, who cares

29 likes

Toen ik zwanger was heb ik tegen vriendinnen gezegd dat ze me moesten aanspreken als ik mijn baby ineens de knapste van de wereld zou vinden. Ze is een dotje, maar knap? Nee haha. En dat vind ik van vrijwel alle baby’s :baby:

Ik vind babies vaak ook echt niet knap/mooi maar de dochter van mijn schoonzus was écht een knappe mooie leuke baby en nu ook de liefste leukste grappigste peuter ooit. Kan me niet voorstellen dat mijn kind daar aan zou kunnen tippen want ik was zelf echt een kutkind en vaak is dat wel beetje erfelijk.

1 like

Volgens mij is het meer een faux pas als een nekje breekt of een baby laat vallen dus

26 likes

Genoeg moeders die hun baby absoluut niet af willen geven haha, is bij sommigen echt een dierlijk instinct.

3 likes

Ja exact hahaha
Maar ik hoop niet dat de moeder vol hormonen het dan als een persoonlijke afwijzing van het kind ziet zeg maar.

Dit. Dan ben ik Seinfeld en de moeder/vader Kesha en de baby de knuffel

6 likes

Hoe vaak eet jij iets ongezonds als avondeten? Iets van de snackbar, macdonalds, pizza, pannekoeken of kapsalon ofzoiets.

• Elke dag
  • Meerdere keren per week
  • Eens per week
  • Eens per twee weken
  • Eens per drie weken
  • Eens per maand
  • Eens per half jaar
  • Eens per jaar
  • Nog minder vaak
  • Nooit

0 stemmers

1 like

Ik heb zelfs een halfuur met een 3 maanden oud heeeel hard huilend neefje rondgelopen en gebounced en geweetikveelwat, bij wie dat hielp blijkbaar want hij viel in slaap, omdat de ouders het ook even niet meer wisten en toch echt hun handen vrij moesten/wilden hebben om wat andere dingen te doen op dat moment, dus ik ben heus wel hulpvaardig en echt geen kinderhater ofzo.

Maar “op kraamvisite” en dan “de baby in m’n handen gedrukt krijgen” is in elk geval niet om míj een plezier te doen :sweat_smile:

4 likes

Nou ja, als ze er niet is kan je toch ook naar de wc. Dus zelfs dan denk ik, ja als iemand niet wilt dan is dat ook gewoon ok toch.

1 like

Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik me afvraag wat het precies is aan “vasthouden” wat het zo “een ding” maakt?

Ten opzichte van bijv. gewoon langsgaan, met de ouders kletsen over het kind, het nieuwe ritme, hun nieuwe rol als ouders blablabla. Contact maken met het kindje door ertegen te praten, naar elkaar te lachen, spelen? enz. Ik vind ook een klein babyvoetje of babyhandje heel verwonderlijk, precies hetzelfde als van grote mensen maar dan in het mini :grinning: snap echt prima dat je een uur op visite bent en de hele tijd “daarmee bezig bent”
Maar wat maakt 5 minuten met je armen óm een hele baby zo’n belangrijk iets?
(Nogmaals, niet om praktische redenen want uit hulp begrijp ik het 100% en doe ik het ook, maar puur het aspect “omg baby vasthouden”)

Dit is niet echt een reactie op jouw post verder maar ik zit nog steeds in dit onderwerp.

3 likes

Wow mijn oma heeft mijn broertje als baby heel hard laten vallen, was echt erg kan het me ook nog goed herinneren

3 likes