Stel je persoonlijke vraag #39

Oh wat naar. Het is ook echt gebeurd dat de oma een baby vasthield, de baby liet vallen en het baby’tje overleed :disappointed_relieved:

@kali dat klinkt juist super mooi en liefdevol :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik heb 4 neefjes, maar het verschilt wel een beetje per leeftijd of ik veel met ze heb of niet. Soms komen ze echt op zo’n leeftijd dat ik ze saai begin te vinden (6 t/m 10 ongeveer). De jongste is nu 4 en met hem heb ik echt een goede band, hij is echt mijn schatje en zeker weten mijn lieveling van de vier haha. Oudste is 12 en hem vind ik ook echt geweldig, maar ik houd ook echt van pubers, ik vind dat een geweldige fase en zo leuk om te zien hoe hij nu verandert (werk ook niet voor niets met pubers). De middelste twee zitten ertussen en vind ik meh. Wel lief enzo, maar meh.

Baby’s vind ik niks. Ook mijn bloedeigen neefjes heb ik als baby nauwelijks vastgehouden en ik vind het al helemaal kut als je zo’n baby in je handen geduwd krijgt en een fles. Ik word altijd helemaal lichamelijk gespannen als ik zo’n kind in m’n handen geduwd krijg. It’s a no for me.

3 likes

I looove baby’s vasthouden en ben altijd een beetje teleurgesteld als de ouders de baby niet aan me geven :pleading_face: wil het ook niet vragen want straks voelen ze zich er niet fijn bij

13 likes

Oh ja dit filmpje, echt zo fucking absurd. Zou me echt geen reet uitmaken als het puur die ouders zijn. Maar dat ze hun kinderen zo in gevaar brengen :scream:

1 like

Ik heb dus zelf kinderen, maar ben al een tijd uit die babyfase. Nu krijgen mijn broer, zus en vrienden ineens kinderen en krijg ik van allerlei kanten baby’s in mijn handen gedrukt op verjaardagen etc.

‘Weet je zeker dat je er niet nog een wilt?’ ‘Nu is het leeftijdsverschil nog niet heel groot hè,’ ‘Je bent het nog niet verleerd hihaho!’

Laat me met rust man, dat ik zelf kinderen heb betekent niet dat ik elke baby op schoot wil hebben: ik kan eindelijk rustig aan de wijn zonder gedoe met baby’s haha😅

5 likes

Maar door te vragen kunnen ze toch juist kiezen, als ze van die vraag al ongemakkelijk worden…

Dit is echt zo’n kutsituatie waarin ik me kan voorstellen dat ook met ultimatum wanneer de bedrogen partij er dan achterkomt het feit dat anderen het al (een tijdje) wisten en z/hij niet en dat de waarheid niet van de bedrieger zelf kwam ook nog extra kut zijn :frowning:

Edit: dat ultimatum zou ik na de 1e keer toespreken al stellen trouwens, niet na 100x pas.

7 likes

Hem een ultimatum geven én afstand van hem nemen.
Hoef niet bevriend te zijn met vreemdgangers (in de meeste gevallen dan, zijn wel uitzonderingen)

7 likes

Haha ja true, in de praktijk kan ik dat ook wel vaak aanvoelen. Maar ik weet van mijn moeder dat ze ons echt niet af wilde geven aan iemand haha, dus ik zou het bij niet-close familie of kennissen niet vragen maar gewoon afwachten

3 likes

Zoals? Oprecht benieuwd naar.

1 like

Ik heb op het ultimatum gestemd, maar ik vind dit echt lastig te beantwoorden omdat je als gemeenschappelijke vriendin in zo’n precaire positie zit. Ik heb in soortgelijke situaties bij anderen gezien dat die vriendin er soms uiteindelijk het slechtst uitkwam. Omdat de bedrogen vriendin het haar kwalijk neemt dat ze het niet (meteen) gezegd had, of omdat de vreemdganger uiteindelijk vergeven wordt en de vriendin als onruststoker wordt weggezet. Of omdat de vreemdganger boos werd door een dergelijk ultimatum (wat natuurlijk niet betekent dat je het niet moet doen). Ik gok dat dit soort scenario’s nu door jouw hoofd spoken?

@Clo veel succes met je besluit! Ik hoop dat jij niet de dupe gaat zijn van het gedrag van je vriend. Heel kut dat je beste vriend jou nu in deze situatie heeft gebracht door vreemd te gaan en het aan jou te vertellen.

6 likes

Maar als je me vraagt hoe vaak ik zoiets s nachts na het stappen eet… :eyes:

1 like

aw ja ik snap dat je als eerste reactie boos reageert maar ze zal het heus niet expres hebben gedaan. gelukkig dat je broertje niets had!

Als iemand in een hele slechte relatie zit maar het niet dúrft uit te maken terwijl ze dat wel zou graag willen. Dan kan ik daar nog begrip voor opbrengen. Anders niet en vind ik vreemdgaan echt laf.

Heel herkenbaar! Ik moet voor mijn werk soms baby’s onderzoeken, maar dat doen we eigenlijk altijd met 2 collega’s. Zoveel mensen die dan tegen die baby gaan aanpraten en kiekeboe spelen en geluidjes maken etc. En ik vind het zó ongemakkelijk? Ik kan dat echt niet. Ook collega’s die dan zeggen: ja je moet het gewoon doen. Het maakt echt niet uit wat je zegt, als je maar gewoon iets zegt. Maar dan voel ik me echt de allerslechtste meest fake acteur aller tijden. Komt gewoon écht niet oprecht over bij mij. Dus ik ga meestal maar gewoon een hele uitgebreide anamnese afnemen bij die ouders om toch iets te zeggen.

Benieuwd of ik het ooit ga leren als ik zelf kinderen heb. Tegen katten kan ik namelijk wel HEEL GOED met een debiel stemmetje praten over hoe leuk en lief ze wel niet zijn. :thumbsup:

3 likes

Ben je tevreden met wat je allemaal met je leven hebt gedaan tot nu toe?

• Ja
  • Redelijk
  • Nee, maar dat lag buiten mijn macht
  • Nee, had andere keuzes moeten maken

0 stemmers

Je leven vanaf nu:

• Ik heb het helemaal uitgestippeld
  • Ik weet redelijk hoe het eruit gaat komen te zien
  • Ik weet de richting een beetje, maar ik zie het wel
  • Geen idee, ik plan niet
  • Ik ga dingen anders doen dan hoe ik het tot nu toe heb gedaan
  • Ik ga gewoon door zoals ik al bezig ben

0 stemmers

Ben volgens mij een best cruciale optie vergeten:

• Ik wil het graag plannen, maar ik weet het allemaal echt nog niet

0 stemmers

Denk je hier weleens over na?

• Nee, nu ik deze polls moet invullen denk ik er pas voor het eerst over
  • Weleens vluchtig, maar niet uitgebreid
  • Best wel
  • Ja, een quarterlife crisis is mij niet vreemd

0 stemmers

Voor de korte termijn heb ik wel een soort van idee (ben bezig met een studie dus die afmaken lijkt me handig) en ik heb redelijk zicht op hoe ik het direct daarna qua werk wil aanpakken omdat ik dat nu iets parttime wat me fulltime ook leuk lijkt, maar op de langere termijn geen idee. Ik weet alleen dat ik het fijn zou vinden om (deels) in een warmer land te gaan wonen maar hoe/wie/wat/waar/wanneer heb ik nog geen idee van.

5 likes

Je hoeft niet debiel te gaan doen, je kunt ook gewoon Nederlands tegen ze spreken. Op een vriendelijke toon uiteraard.

5 likes

Maar wat zeg je dan? Dat vind ik het lastige. Ik kan gewoon niks bedenken wat ik nou zou kunnen zeggen (op welke toon dan ook). Ja, hoi zeggen, iets over de kleertjes/knuffel zeggen en als ze gaan huilen omdat ze het vervelend vinden zeg ik wel iets van: ja, is ook vervelend, ik weet het, het is zo klaar. Ofzo. Maar verder dan dat kom ik dus echt niet.

2 likes

Naja semi-debiel dan. Gewoon over wat je aan het doen bent. Dat het vandaag wel een beetje koud is hè! Dat je niet kunt zingen maar dat je anders zeker een liedje voor ze had gezongen.
Wat dan ook. Ze zijn niet zo kritisch.

15 likes