Stel je persoonlijke vraag #39

champagne #snob

2 likes

Ik drink liever een koffielikeur

1 like

De meeste mensen die zichzelf een grote eter noemen zijn in mijn ogen kleine eters.
Ik test het wel eens aan de hand van Allerhande recepten, bijna iedereen maakt die wel eens netjes met precies de aangegeven hoeveelheden.
Man en ik eten een recept voor 4 personen met z’n 2en helemaal op.
Dit klinkt heel opschepperig :joy: niet zo bedoeld uiteraard want er is geen goed of fout en lekker boeiend hoeveel iemand eet.

Met 2 kinderen die ook grote eters zijn en de prijzen in de supermarkt baal ik er wel van.

2 likes

Dat is toch geen sterke drank?

Anyway @Whistle rum voor de dark&stormy’s, whiskey los

6 likes

zo bijzonder is dat toch ook niet? Vgm is het algemeen bekend dat veel mensen juist moeite hebben met zich houden aan de aanbevolen porties en eerder ‘te veel’ eten.

5 likes

Ik weet niet of dat algemeen bekend is eigenlijk maar ik ga er vanuit dat die porties een gemiddelde zijn dus het kan idd alle kanten op maar als dit ter sprake komt hoor ik juist vaak van anderen dat ze die porties groot vinden. Bijvoorbeeld ook bij Hellofresh. (niet dat ik het hier dagelijks over heb maar dat laatste lees je veel in reviews).

1 like

Er staat vaak 4 personen bij omdat dat dan is volgens een richtlijn qua hoeveel je van iets binnen “hoort” te krijgen. Zoals alleen maar zoveel gram aardappelen enzo. Dat jij er meer op kan dan zon portie is niet zo heel bijzonder. Zon portie is vaak ook best klein.

(Het is ook prima als zon portie voldoende of teveel is voor je hoor. Maar in dit geval is het niet mega bijzonder en eet je ook niet meeega veel als je een dubbele portie neemt)

2 likes

oh ik vond de lijst al zo raar, maar ik drink veel volume!

1 like

Ik hoef ook niet bijzonder te zijn hoor :laughing:misschien ben ik dan toch geen grote eter, ook goed. Geen idee hoe je dan bepaalt wat je bent. Bij mij hangt het er sowieso vanaf of ik het lekker vind, dat zal bij iedereen wel zo zijn.
Ga ik met vriendinnen naar de Mac dan ben ik een grote eter en eet ik de Hollandse pot bij m’n schoonouders dan ben ik een kleine eter (die savonds een zak chips opentrekt)

1 like

Ik ook. Ik vind het ook irritant om met kleine eters om te gaan want dan voel ik me zo’n stofzuiger die continu eten inhaleert.

12 likes

Ik noem mezelf een grote eter omdat ik een bodemloze put ben, maar waarschijnlijk zullen andere mensen me geen grote eter vinden omdat ik mezelf begrens in hoe erg ik mag toegeven aan die bodemloze put drang.

1 like

Bestel je dan meerdere voor- en hoofdgerechten en een nagerecht?

Ik vind trage eters trouwens irritanter

4 likes

Dat verschilt een beetje of we even snel iets eten of echt uitgebreid ergens willen zitten. Maar ik vind het echt irritant als ik de enige ben die dan eigenlijk wel zin heeft in een voorgerecht/dessert of ĂŒberhaupt als enige mijn bord leeg krijg. Zo kut, alleen eten terwijl de rest zit te wachten.

Trage eters zijn ook vreselijk!

3 likes

Ben jij een trage of een snelle eter?

• Traag
  • Snel

0 stemmers

1 like

Ik kan echt niet eten met trage eters sorry haha! Zit ik daarna toe te kijken hoe iemand nog aan het eten is, zo ongemakkelijk.

17 likes

Ik vind het eig wel kut dat ik zo snel eet haha dan ben ik al klaar en zie ik iemand nog helemaal genieten en dan denk ik shit had ik nog maar wat

9 likes

Ik ben dus een trage eter en dat is ook niet chill, voel me vaak opgejaagd met eten. Maar ik kan gewoon niet snel eten.

23 likes

Ik ben een trage eter én bodemloze put :sweat_smile:

4 likes

Ja herkenbaar, ik doe met lunch op werk mijn best zo snel mogelijk te eten en dan ben ik nog vaak laatste. Of bij schoonfamilie waar ik gewoon minder eet en zo min mogelijk praat om niet nog een kwartier in mijn eentje te eten.

2 likes

Haha ja same! Het resultaat is dat ik gewoon de hele dag vreet eigenlijk. Tegen de tijd dat ik me door mijn ontbijt heen gewerkt heb in etappes en met van alles tussendoor denk ik: nou opzich
 lunch? Geen slecht idee!

1 like