Stel je persoonlijke vraag #39

Ahold Delhaize dus Nederlands-Belgisch

Maar Kruidvat en ici paris zijn tegenwoordig in Chinese handen en ik heb een persoonlijke Kruidvat kaart maar dat wil ik nu niet meer eigenlijk. Was benieuwd wat andere mensen zouden stemmen.

@mensen die stemmen Nee op Rusland, maar Ja op China. Wat is jullie gedachtegang?

2 likes

Er staan er meerde op die ik zou doenšŸ˜…

2 likes

Je mag er maar 1 kiezen :upside_down_face:

Ja maar jij bent altijd verbaasd wanneer mensen andere dingen eten dan jij :rofl:

6 likes

Ik word dan lid van zo’n maaltijdbezorgservice. Nooit meer koken!! :cheer: En huur een schoonmaker in.
Droomleven

1 like

Die zijn al heel lang van Watsons. Volgens mij al voordat de Kruidvatkaart bestond. Of bedoel je dat Hong Kong nu erg strict wordt gecontroleerd en je het daarom niet meer wil?

6 likes

Ik bedoel dat ik er net achter ben haha en ik dacht eerst ooh Hong Kong dat is wel okƩ, maar het concern heeft toch wel banden met China en idk.

Ik vertrouw Chinese bedrijven gewoon echt niet. Ook als je ziet wat ze nu al doen met verzamelde gegevens van mensen om ze in te perken/sociaal te controleren. Ik wil ze niet nog meer informatie geven die misschien gebruikt wordt om bv de Oeigoeren te onderdrukken. (en ja ik ben totaal onboeiend voor ze als mens, maar als datagroep kan er misschien toch iets mee) ze kunnen bijvoorbeeld zien als je Kruidvatpunten doneert aan goeie doelen etc.

6 likes

Anna faris is sowieso echt geknipt voor die films. Elke keer zo’n mega naief persoon te spelen. Die brokeback mountain scene vond ik trouwens ook zo funny. Maar ik zie nu dat die van scary movie 4 is. Ik denk dat die acteurs allemaal zoveel lol op de set hebben gehad.

2 likes

Bepaalde zaken zou ik niet bij een Russisch of Chinees bedrijf willen neerleggen, maar mijn boodschappen vind ik dan weer niet zo boeiend? Appie weet dat ik geen vlees eet, wel graag wijn drink en als ik rond 16u boodschappen doe de verleiding van van die verse, luxe koeken niet altijd kan weerstaan. Maar voor de rest hebben ze toch niet zo’n boeiende info over mij, of mis ik dan wat?

edit - ik heb het dan overigens vooral over het bonuskaart gebeuren, en niet over of ik mijn geld bij een bedrijf uit die landen wil uitgeven.

1 like

Denk/heb jij bij sommige mensen van dit forum het idee van jij bent sowieso rijk/hebt veel te besteden? Obv foto’s die ze posten of bepaalde posts ofzo?

• bij best veel mensen
  • Ja bij een aantal
  • Ja bij een
  • Nee bij niemand

0 stemmers

1 like

heb jij ooit een ā€˜liefdesslot’ opgehangen???

• ja
  • nee

0 stemmers

2 likes

Ik heb dat idee bij @Karl_Lagerfeld niet per se haha alleen dat haar vriend heel gul is met cadeautjes :rofl:

Ik heb het idd wel bij @anon50301661 en ook wel bij @oversized

4 likes

Even een dilemma.

Ik ben inmiddels 2x gezakt voor mijn rijbewijs, er zit 4000,- in mijn lessen en zou in februari weer op moeten voor examen. Wat weer een +1000 gaat zijn. Mocht ik het examen halen zou ik pas eind 2023 een auto kunnen aanschaffen. Indien ik weer zak gaat er weer een groot bedrag in de rijlessen zitten. Het vervelende is dat ik om deze reden best moeilijk kan sparen. Ik wil weer terug verhuizen naar mijn oude woonplaats en doe dit het liefst eind 23 of half 24. Deze rijlessen en kosten doen dit proces wel echt vertragen. Ik heb het idee dat ik die persoon ben die er echt 5+ keren over zal doen, dus wil het liefst even stoppen. Om niet 100% afhankelijk te hoeven zijn van het OV zou ik dan wel graag mijn scooterrijbewijs willen halen. Dat is veel goedkoper op korte termijn en laagdrempeliger, en hierbij is de slagingskans ook direct een stuk groter. Dit zou ervoor zorgen dat ik maandelijks ook een veel groter bedrag over zal houden om te sparen voor mijn verhuizing. Ik weet alleen al dat ik nu al 100 berichten ga krijgen van familie dat het zonde is en noem allemaal maar op.

Zodra ik dan weer ben verhuisd hoop ik dat de wachttijden al een stukje korter zijn bij het CBR en wil het dan heus nog wel een keer proberen.

Wat zouden jullie doen?

• Toch doorgaan voor je rijbewijs
  • Stoppen en voor de scooter gaan

0 stemmers

1 like

Als je nu stopt dan verwateren je huidige skills weer. Dan heb je al die lessen voor niets genomen, terwijl als je nog even door zou kunnen gaan je het misschien wel haalt. Waarop zak je? Faalangst of beheers je bepaalde onderdelen nog niet zo goed? Wat mij heeft geholpen (ben ook 4x gezakt) is YouTube filmpjes kijken van rijlessen. Gratis informatie die je toch verder helpt. Ook al is doen in de praktijk natuurlijk nog steeds lastig!

3 likes

Ik vind dat dit nu dus ook al gebeurd! Op 20 juni zakte ik en op 9 september begon ik weer met lessen. Na 8 lessen zat ik nog onwennig en moest ik er weer 4 tussen proppen. Om uiteindelijk toch weer te zakken. Toevallig ben ik vorige week weer gezakt en kan ik nu pas eind dec weer lessen. Ik weet nu al dat ik dan weer als noob de auto in zal stappen. Alsof het allemaal van me af aan het glijden is in die 2 rustmaanden. Het is vreselijk irritant. Terwijl ik net voor mijn examen dan pas net weer op niveau zit.

Ik zak op stomme fouten maar heb geen faalangst volgens mijn instructeur. Er is tot nu toe gewoon elke keer wat.

Youtube videos kijken doe ik ook inderdaad! Maar ik heb advies opgevolgt van een video met het invoegen op de snelweg (vrachtauto voorbij gaan) en heb daar een ingreep op gehad, dus dat was kut haha. Ook heb ik 7 examenroutes van zoetermeer bekeken om vervolgens in bleiswijk te rijden en daar het grootste deel van het examen gereden. Echt superstom.

Ik had een soortgelijk dilemma en ik ben gestopt. Ik weet dat het enorm zonde is van mijn geld en tijd en alles wat ik erin had zitten. Maar ik heb 70+ lessen gehad en ik kan nog altijd niet rijden. Ik woon nu op 10 minuten fietsen van mijn werk, midden in de stad met alles binnen handbereik. Dus ik vond het fijn om mijn prioriteiten gewoon even ergens anders neer te leggen. Ik probeer het later in mijn leven nog wel een keer. Als jij blijer wordt van verhuizen dan van je rijbewijs hebben, zou ik lekker zeggen dat dat voor jou nu prioriteit is en daarvoor gaan sparen!

5 likes

Ik zou samen met je instructeur gaan kijken wat echt de punten zijn waar je aan moet werken en desnoods naar een andere rijschool gaan.

Voor mij heeft geholpen: andere rijschool, automaat.

Ik zou nu niet stoppen dat is echt zonde.

7 likes

Vind dat best vaak termen als spanning en passie worden gebruikt voor ongezonde verhoudingen in een relatie. Van die relaties met hoge pieken en diepe dalen. Geef mij maar lage heuveltjes icm een gezonde basis.
Edit: wil m’n partner wel aantrekkelijk blijven vinden

15 likes

Ik heb uberhaubt mn ogen niet open tijdens een goede orgasme.

13 likes

Nee, dat lukt dan ook niet eens :smile:

1 like