Nou, mijn ouders hadden dat niet actief aan mij geleerd. Maar gelukkig vond iedereen het vooral grappig en lieten ze mij verder met rust,
Ik vind het prettig om alleen te zijn en mn eigen ding te doen. Helaas ben ik zelden alleen thuis omdat ik een kind heb en mijn vriend altijd thuis werkt (afgelopen week las ik in het relatie topic dat iemand ging latten en ik voelde even een steekje van jaloezie)
Bij mijn rij examen wilde ik wegrijden, maar vergat de handrem. Ik snapte echt niet waarom de auto niet bewoog, examinator moest het echt vertellen, maar wel geslaagd toen.
Weet niet hoe het bij jullie geregeld is maar een instructeur moet je leren rijden en op het einde van je lessen moet hij kunnen zeggen of je klaar bent voor het examen. Door examenparcours af te leggen, lessen volledig besteden aan een onderdeel. Ik had moeite met parkeren en heb mijn laatste 4 uur alleen maar geparkeerd tot ik het beu was en nu doe ik het met mijn ogen dicht bij wijze van spreken.
Als je je niet goed voelt bij die persoon dan moet je veranderen. Het is echt te duur om hier losjes mee om te gaan.
Omg ja ik krijg nogsteeds flashbacks naar al die lessen met ALLEEN MAAR rotondes. Zoân 50km weg met 5 of 6 rotondes achter elkaar. En dan zei ze aan t einde âhier de vierde afslag. Nog maar een keerâ
Mijn instructeur maakte er een spel van. âDie groene auto, welk merk en model is datâ
âoh makkelijk een Opel corsaâ
âParkeer daar maar achterâ
âŠ
Ik hoor hem nu na tien jaar zeggen dat ik mijn dode hoek elke keer moet checken. âDode hoek Daelyssâ
âAndere links Blushâ
Ik ga nooit meer een man belachelijk maken met de man flu.
Dat deden mân moeder en ik twee weken geleden bij mân vader en die is een paar uur later voor een dikke week opgenomen in het ziekenhuis met ernstige wondroos
De beste muziek komt uit de
- 60s
- 70s
- 80s
- 90s
- 00s
- 10s
- 20s
0 stemmers
Ongevraagd advies: een familielid is rij-instructeur en die zei voordat ik examen deed dat ik alles moest benoemen wanneer er iets fout ging en vooral hoe ik het ging oplossen. Bijvoorbeeld: âOw ik rij in zân 3, dat is stom ik moet in zân 1 wegrijden.â
En overdreven in de spiegels en over mijn schouder kijken
Ja dat is ook mijn ervaring inderdaad, fouten maken is menselijk, maar kan je snel anticiperen, zie je waarom het fout gaat en los je het goed op etc. Dat laat juist zien dat je bewust bezig bent met wat je doet en kennis hebt van zaken. Al hangt het ook nog een beetje van het soort fout af natuurlijk haha!
Ik moet ineens denken aan mijn zus, zij had jaren geleden zĂłân mazzel, het was de tweede keer afrijden voor haar en ze was zooo zenuwachtig, de auto viel nog uit etc. Alles ging fout. Eenmaal weer terug bij het cbr zei die man: âZo, jij was mijn laatste, ik ben vanaf nu met pensioen. Gefeliciteerd, je bent geslaagd!â
En mijn zus zat daar echt zo van
Wij maken dus geregeld bij het kerstdiner grapjes dat ze zĂł slecht was dat hij gelijk met pensioen wilde, maar ze had âm dus maar mooi binnen haha
Ja helemaal mee eens! Ik heb zelf ook het idee dat ik daardoor geslaagd ben! Ik remde plotseling voor een auto van rechts en zei toen goh wat raar deze zijweg is eenrichtingsverkeer (dus je mag er alleen inrijden en dus niet uitkomen vanaf die kant) en ik denk nog steeds dat dat me gered heeft naar een voldoende.
Ik vond autorijden vooral helemaal kut omdat je zoveel tegelijk moet doen en ik rijd nu een automaat en ik ben nog steeds trots op het feit dat ik tegenwoordig gewoon wegrijd in andermans automaat, lange gezinswagens en grote autoâs met aanhangwagen. Alleen maar door het feit dat ik slechts hoef te focussen op het verkeer en niet op het werkend houden van de motor en dat geneuzel met pedalen op laten komen tot Dat Ene Kantelpunt en daarna Tegelijk Je Gas.
Tien jaar geleden vonden mijn ouders het wel belangrijk om examen te doen in een reguliere auto zodat je wel weet hoe je erin moet rijden als het ooit van pas komt. In de huidige tijd vind ik dat een non-argument: hybride autoâs en elektrische autoâs zijn de toekomst en bestaan alleen in automaat. Vanaf 2030 ofzoiets worden er ook geen benzine/diesel autoâs (en dus schakelbakken) geproduceerd dus @Negativ als een automaatexamen jou beter zou passen zou ik dat met volle overtuiging kiezen i.p.v. een scooterrijbewijs. You got this!
Helemaal eens met je over het rijden in een automaat. Ik heb sinds ik mijn rijbewijs heb ook heel weinig in een schakelauto gereden en ik weet ook gewoon dat ik dat nooit meer ga doen.
Maar dan moet je wel ook na het behalen van je rijbewijs budget hebben voor een automaat. Die zijn toch vaak duurder.
Nou inderdaad zeg. Zoveel mensen die hun rijbewijs halen en dan een eerste autootje kopen. Ik denk dat het meerendeel daarvan echt geen budget heeft voor een elektrische of hybride auto. En zoals ik zei: het meerendeel. Als je dit leest en je was de uitzondering en je had wel budget voor een automaat dan good for you maar dan gaat het niet over jou
Ik heb mezelf ook bezworen dit nooit meer te doen. De enige keer dat mijn vriend namelijk ziek in bed lag (en ik hem niet serieus nam) reden we een paar uur later met gierende banden naar het ziekenhuis. Had ie een anafylactische shock.
Ik ben zelf degene met de man flu in mijn relatie.
In welke stelling kun jij je meer vinden
- Mijn familie staat het dichtst bij mij want ik houd met hun een (familie/bloed)band
- Mijn vrienden staan het dichtst bij mij omdat ik die zelf âgekozenâ heb
0 stemmers
De Lady Gaga, Katy Perry en Ke$ha era was een cultural reset
Als mijn ouders er niet meer zouden zijn komen mân vrienden voor mij eerst. Stel ik zou dan met een probleem zitten of juist heel goed nieuws hebben zouden die het als eerste horen. Maar ben wel gehecht aan mân ouders
Ik ben net bevallen en ik keek véél meer uit naar het kraambezoek van mijn dierbaarste vriendinnen dan dat van mijn moeder of broers. Terwijl ik het ook leuk vond om mijn moeder aan haar nieuwe kleinkind voor te stellen, maar vond vriendinnen zien veel fijner en emotioneler.