Zoek dekking!
Jullie slapen nooit toch. Heeft blijkbaar zo zijn nadelen.
- Gatverdamme wat goor
- Prima toch, lekker vers
- Nmsvpe
0 stemmers
Ik moet zeggen ik vind het er vies uitzien maar mensen eten zovaak rauwe vis. Alleen dat moet toch eerst worden schoongemaakt? En op dat filmpje ook al dat bloed zo aan zn mond aahhh
Iemand op het forum postte ooit iets heel treffends over empathie, dat er een groot verschil is tussen met iemand meeleven en je zodanig in iemand proberen te verplaatsen dat je haar hele probleem overneemt en het eigenlijk veel meer over jou gaat dan over de persoon die het daadwerkelijk overkomt. Ik leg het niet zo goed uit, maar hopelijk herkent iemand wat ik bedoel haha
Ja was dat niet met een filmpje over twee dieren die dan met wolkjes boven hun hoofd zitten te praten? Was heel helder idd.
Edit:
dit filmpje was het! Volgens mij is die ook eens in het persoonlijke vragen topic gedeeld, maar die kon ik zo snel niet terug vinden.
Nee, ik bedoelde deze post, wel net iets anders dan wat ik hierboven typte misschien maar toch:
Dat is ook helder beschreven! Grappig dat dit zo vaak dan terug komt.
Iemand geeft je 10.000 euro. Alleen als je het aanneemt komt er een willekeurig persoon ergens op aarde te overlijden, Neem je het geld aan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
En als het om 100.000 euro gaat?
- Ja
- Nee, want dit zou ik ook voor 10k niet doen
0 stemmers
En als je weet dat de persoon die komt te overlijden in Europa woont?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Aan de mensen die ‘Ja’ antwoorden: what the fuck?
Ik wilde nog reageren dat ik echt wel medeleven heb gekregen, oa van jou maar ook van zoveel anderen. Ook van mensen die nu nee stemmen
Mag je dan kiezen dat het geen mensen zijn die je dierbaar zijn? Want anders op alles = neen
Ja boeit mij nul hoor. Mensen gaan nou eenmaal dood.
Ik zou het enkel wtf vinden als je kiest voor ‘nee’ als het om een Europeaan gaat en ‘ja’ als het niet specifiek om een Europeaan gaat. Wat is dan je redenering? Racisme?
Zelfs als ik zelf na een jaar zou sterven zou ik die 100k pakken
Of dat al je familie in Europa woont, dus dat je het zou aannemen als het niet iemand kwam zijn die je kent
omdat ik dan vrij zeker weet dat het geen bekende van me gaat zijn
maar verder inderdaad wat jij zei, er gaan per minuut 128 mensen dood op de wereld dus dan maar geld voor mij ervoor
Dit klink zo erg als de start van een horrorfilm, dat ik weet dat deze deal hoe dan ook zal eindigen met mijn eigen bloederige dood niet heel veel later.
Heb te veel genre savvy om dat aan te nemen hoor
Ja maar in deze situatie kijk ik toch al naar wat mij goed doet. Dus ik krijg geld en er sterft daarvoor een onbekende.
Nee die keuze heb je niet. Het is een willekeurig persoon op aarde. Daarom heb ik Europa er ook aan toegevoegd. De kans is dan groter dat het iemand is die je kent, was benieuwd of dat uit maakt.
Ben verder ook benieuwd of er grote verschillen zijn tussen het forum en Twitter haha.
Oké dan doe ik neen want zou schrik hebben dat er een dierbare overlijdt.
Er zijn 750 000 000 Europeanen, misschien 50 mensen die ik niet getroffen wil zien. Dat is nog steeds vrij zeker weten dat het geen bekende van mij zal zijn. Plus het is in de vraagstelling alsnog niet per se eens Europeaan dus eigenlijk is het risico 50 op 7 800 000 000. Dat is sowieso kleiner dan het risico om Rabiës te krijgen van een dolle vleermuis ofzo, echt miniem.