Panfluit
Thanks voor de uitleg! Waar ik van in de war raakte is dat er nog steeds haakjes staan als je de 2+2 oplost. Ik dacht altijd dat je eerst alle haakjes weg moest werken, dus 2(4) = 8 en dan dus 8/8. Maar begrijp ik goed dat omdat die haakjes gelijk staan aan 2*4 dat dus niet meer uitmaakt?
Dit vind ik echt geweldig haha. Deden ze vaak in barcelona. Met zoān hele groep. Echt van die native american muziek maken. Was heel indrukwekkend en je kon ook cdās van ze kopen.
Blokfluit
Maar ik denk dat ik nog nooit een volwassene dat op straat heb zien spelen, het zijn altijd kinderen die het (nog) niet zo heel goed kunnen en dan komt het volume heel inconsistent uit die gaatjes.
Ik ken wel iemand die conservatorium opleiding BLOKFLUIT heeft gedaan. Dan ben je eigenlijk niet goed snik vind ik.
Die stonden ook jaren elke dag op Hoog Catharijne, heb toen een enorme afkeer van de panfluit ontwikkeld
Ja dat lijkt me ook niet zoān handige locatie eigenlijk. Kunnen denk ik veel beter op een toeristisch plein staan.
Tuurlijk is dat heteronormatief. Daarom zeg ik ook mijn vriendinnen die samenwonen met een man. Als je niet man-vrouw thuis bent dan gaat mijn vraag ook niet echt op. Ik vroeg het dus omdat in mijn hetero-koppels omgeving, dezelfde taken vervelend worden gevonden door de vrouwen en dezelfde door de mannen (over het algemeen genomen) waardoor bepaalde specifieke taken dus bij de man of op de vrouw komen te liggen. In mijn omgeving is vuilnis wegbrengen dus een āmannentaakā niet omdat vrouwen het niet kunnen ofzo, maar omdat het 9/10 keer door de man wordt gedaan Ć”ls deze in beeld is. Net zoals dat bij veel vriendinnen de kattenbak een mannentaak is, iedereen die ik ken met een kat, de man verschoont de kattenbak.
Maar hoe ben je op 0 uitgekomen? Want 8/8 is 1.
Jaaaa vreselijk zoān veel te volle en lekkende stinkzak die je nooit goed kan tillen of veel te zwaar is bij ons staat de ondergrondse afvalding 3 straten verderop, mis echt klikoās.
Geen specifieke mannen en vrouwentaken maar wel taken waar ik te lui voor ben en mijn partner het mag opknappen (vuilnis aan de straat zetten, gras maaien, naar het milieustation rijden en last but not least, de babyflessen afwassen)
Ik woon alleen en mijn vader doet dat
(Dit klinkt heel prinsesserig maar heeft met met mijn rug en vermoeidheid te maken haha)
Nou als ik bijv. het talent had van Lucie Horsch zou ik ook lekker voor blokfluit naar het conservatorium gaan. Het heeft een sufkuttenimago maar dat is wat kortzichtig en wordt niet beter door straatmuzikanten of kleuters met koningsdag . Er is ontzettend mooie muziek geschreven voor blokfluit die door mensen met smaak in klassieke muziek wel gewaardeerd wordt.
heb jij wel eens zorg gemeden door (angst voor) de kosten? (incl. tandarts etc)
- ja
- nee
0 stemmers
Ik zit er wel over te denken om niet naar de mondhygiƫniste te gaan omdat ik het achterlijk duur vindt. Maar ik ben heel plichtsgetrouw, ga ook netjes twee keer per jaar naar de tandarts, dus ik denk niet dat ik het durf
heb vorige week de mondhygiĆ«nist afgezegd omdat ik erachter kwam dat het niet in mān verzekering zit en het zo ā¬200,- kon gaan kosten. vond ik toch net ff teveel van het goede
ja bizar toch. de assistente had me die afspraak gewoon ingepland tot iemand me vertelde dat dit buiten de verzekering valt en hij een keer 200eu direct contant moest betalen ja daaaag ik ga netjes 2x per jaar voor controle en heb nooit iets dus prima
Ja echt achterlijk. Ik ben al vier jaar ofzo niet naar de mondhygiƫniste geweest en toen zei de tandarts dit jaar van, ga maar een keertje, en toen was ik klaar en toen zei de mondhygieniste meteen: over een half jaar weer!!!
Ja echt dit! Mijn tandarts houdt er ook echt maffiapraktijken op na. Ik had aangegeven dat ik vanwege financiĆ«le redenen niet elk halfjaar doorgestuurd wil worden naar de mondhygiĆ«nist. En sindsdien voegt hij elke keer allemaal kleine dingen toe aan de controle waardoor het bedrag alsnog best wel oploopt. Laatste keer had hij zelf iets van schoonmaken gedaan blijkbaar (zonder dat aan mij te vermelden) en daar 4x5 minuten voor gerekend. De rekening was rond de ā¬80,- terwijl ik daar maximaal 5 minuten heb gelegen. Echt bizar want controle is iets van ā¬23,- maar het bedrag is Ć”ltijd minstens het dubbele.
Ja zo vertrouw ik mijn dierenarts niet. Mijn kat heeft gebitsproblemen. Kreeg gisteren een schatting van de kosten: 900-1000 euro. En dat was dan als ze het in ƩƩn keer konden doen onder narcose. Als het niet in 1x kon, werd het nog duurder. En het is echt niet alsof alles eruit moet he. 1000 euro is toch complete waanzin?? Nou ja, we gaan het ook nog ergens anders proberen, kijken wat zij schatten.
Voor de duidelijkheid, als dat reƫel blijkt te zijn, betaal ik het gewoon voor dat maffe beest hoor. Maar ik moest echt ff gaan zitten toen ik dat hoorde.