Stel je persoonlijke vraag #40

Ja oprecht! Een vriendin van mij zit in het vak, en sommige verhalen die ik hoor over haar collega’s… Echt niet normaal. Fucking geldwolven.

3 likes

Sowieso zijn dierenartskosten echt next level. Mijne hadden ooit een testje en een klein prikje gehad. 280 euro koekoek.

Ben nu wel naar een andere, speciale kattenpraktijk gegaan. Niet altijd goedkoop maar wel transparant. Die andere praktijk was echt een beetje aan het scammen. Scheelde echt best wat geld, en ook gewoon veel meer deskundigheid.

Ja ze zijn dan wel zo slim om dat soort behandelingen + tarieven niet op de site te zetten. Dan kun je gewoon wat roepen toch.

Ik ben gisteren naar de tandarts geweest en moest 23 euro afrekenen, de prijs van periodieke controle. Eerst dacht ik ‘oh dat valt mee’, maar toen besefte ik dat ik nog geen twee minuten in die stoel heb gezeten.

Al is mijn tandarts wel best transparant en zijn er nooit extra dingen. De eerste keer controle zou ik ook eigenlijk een foto maken maar ze zagen dat die van mij nog geen jaar oud was dus zeiden ze dat het de volgende keer wel kon. Maar de mondhygiëniste rondt wel naar boven af haha. Het is ook nooit 19 minuten dat ik er zit, altijd 16.

2 likes

Maar ik heb het idee dat de mondhygiënist überhaupt best wel een scam is. Zoveel mensen die daar heen gestuurd worden. Hebben die allemaal tandvleesproblemen en tandplak? Of heb ik een slechte tandarts :rofl: Nee grapje, ze heeft laatst mijn tandvlees nog gecheckt gelukkig.

7 likes

Ik ben helaas niet gezegend met goeie tanden, sinds ik naar de mondhygiëniste ga heb ik echt minder klachten en gaatjes. Maar kan me voorstellen dat als je prima tanden hebt, het geen toegevoegde waarde heeft.

3 likes

Gaat er niet om dat je 2 min in de stoel zit het gaat er om dat er voor een periodieke afspraak tijd ingepland wordt.

1 like

Mijne heeft zo’n superzoutspray en dat voelt echt of je zanden gezandstraald worden, maar dan met een lekker smaakje. En daarna zijn ze megawit.

6 likes

Ik zie nu voor me hoe een man een volle vuilniszak aan zijn erecte penis hangt en ermee naar de kliko loopt.

Hier heeft hij voor getraind.

7 likes

@Acquiesce Ik denk dat ik echt tyfus irritant ben dus maar even in een spoiler voor wie het wel interessant vindt.

wiskunde

Als een formule herleid moet worden, dan moet je haakjes wegwerken. In dit geval ben je niet aan het herleiden maar gewoon aan het oplossen. Een voorbeeld van herleiden was 8/2(2+x)= 16 geweest.

Ook als je in dit geval de haakjes had weggewerkt kom je op 16 uit.

Haakjes wegwerken:
8/2(2+2)=?
8/2(4)=?
8/2•4=? < nu van links naar rechts omdat vermenigvuldigen of delen gelijkwaardig is
4•4=16

Je kan de haakjes dus gewoon laten vervallen in dit geval. Je moet alleen niet vergeten dat je als er niet een nadrukkelijke instructie is, de oplossing binnen de haakjes moet vermenigvuldigd met dat er buiten.

Een vermenigvuldiging hoeft ook niet altijd geschreven te worden, 5•a mag je gewoon noteren als 5a.

3•(5•a)+6•(9•a) mag dus 3(5a)+6(9a) worden.

Wat ook nog een regel is, is dat je altijd eerst het binnenste haakje moet uitrekenen. Dus bij 2(2(5•2))= 40, reken je eerst 5•2 uit.
2(2(5•2))=?
2(2(10))=?
2(2•10)=? < binnenste haakjes vervallen
2(20)=40 < buiten het haakje vermenigvuldigen met binnen het haakje leidt tot het antwoord
2•20=40 < haakjes volledig laten vervallen mag ook, ik keur op tentamens beide goed tenzij ik nadrukkelijk aangeef dat haakjes volledig weg moeten gewerkt.

15 likes

The Elongation Secret Doctors Don’t Want You To Know

3 likes

Ah nee dit vind ik juist superinterresant, dank voor je uitleg!

1 like

Nou, mijn dochter doet het op de juiste manier en ze legde het correct uit zoals jij het uitlegt
Dus met de jeugd komt het wel goed :relaxed:

Dank je voor je uitleg, helder ondanks dat ik het lastig vind nog altijd

:open_mouth: mijn kat is vorige week geopereerd aan haar gebit en vooraf waarschuwden ze dat de rekening in het ergste geval kon oplopen tot maximaal €500, vind €900 tot €1000 echt wel buitensporig

Die dierenarts zit best wel bij jou in de buurt ook

2 likes

Ben het met jullie eens dat tandartsen en dierenartsen etc duur zijn hoor, maar normale mensenzorg is óók bizar duur he? Alleen zie je dat niet omdat je dat niet zelf betaalt. Maar 1 dag in het ziekenhuis liggen kost ook gewoon 1000 euro.

Een aantal vrienden van mij zijn dierenarts en ik weet niet waar dat geld heen gaat maar niet naar hun hoor. Bijna alle praktijken zijn onderdeel van grote ketens. Denk eerder dat de medicijnen duur zijn en het onderhoud en gebruik van apparaten (of er verdient ergens een grote baas tonnen met geld, ook best waarschijnlijk )

5 likes

bij tandartsen zie je dit in ieder geval duidelijk wel hoor

12 likes

Mijn tandarts rijdt in een gruwelijk lelijke Bentley

krijg jij nog boeiende foto’s te zien op instagram?

• ja
  • nee
  • geen verschil in

0 stemmers

(voor mijn gevoel krijg ik de laatste tijd namelijk vooral veel reclame achtige dingen of berichten die me niet boeien)

weet jij wat gnocchi is?

• ja
  • nee

0 stemmers

Wel veel meer reclames, maar ik volg vooral illustratoren dus er is afwisseling.

1 like

Gnocchi is toch heel bekend? Al eet ik het zelf echt gewoon nooit.

Eet jij wel eens gnocchi?

• Regelmatig
  • Nooit
  • Af en toe
  • Zelden

0 stemmers

Oja heb het wel eens gegeten hoor maar ik denk er gewoon nooit aan om dat te maken en volgens mij vond ik het toen niet zo lekker. Kan ook aan de manier van bereiden liggen.

2 likes