Wat een dikke onzin, in de paar posts die niet van mensen zijn die als overduidelijke uitzondering gelden wordt telkens expliciet aangegeven dat NIET die mensen bedoeld worden. Maar juist de mensen die moeten lachen om ‘grappig exotisch’ eten en al bij voorbaat ieellll zeggen ZONDER achterliggende reden.
Ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is als je echt last heb van bepaald eten en ook stress ervaart als dit dus aan bod komt (wat bij eten vaak gebeurt). Sterker nog, je zou het niet denken als je mijn insta ziet, maar ik heb ook mijn eigen issues als het om eten gaat (niet zozeer niet lusten, maar bang om ziek te worden).
Dat is ook het hele punt van oa angstproblemen gerelateerd aan eten, als je je gewoon zou aanstellen zou het geen stoornis zijn.
Hoe vaak mensen wel niet gewoon overdreven reageren, omdat ze iets vinden stinken of raar vinden klinken omdat ze het niet kennen (vaak als het even kan dus eten van een andere cultuur). Iedereen heeft wel een paar dingen die ze om textuur of smaak links laten liggen, denk dat niemand daar moeite mee heeft. Maar mensen die bijv. alleen bij de Beren spare ribs willen eten omdat de gedachte dat ze eens iets anders (stel je voor vegetarisch
) eten gewoon stom klinkt voor ze nah.
Goede vriend van me is ook lastiger met bepaald eten, maar hij vindt het megaleuk om mee te gaan en uit te proberen. Vind ie t niks, wat regelmatig nog gebeurt, bestelt hij het gewoon niet nog eens. Dikke priem. Zonder naar me te schreeuwen GADVERDAMME terwijl ik probeer te eten.
Tl;Dr ja ja er zijn uitzonderingen, die zijn heel vervelend en lastig te zien/ weten. Duidelijk dat die hier niet bedoeld worden.