Stel je persoonlijke vraag #40

Toevallig lees ik echt 5 minuten geleden dat er vandaag op de snelweg vlak bij ons een 19 jarige jongen onwel werd in de auto aan de kant is gaan staan en toen is overleden…

Ik deel het dan vaak met vrienden en als het op een weg is waar ik rij moet ik er vaak wel echt nog vaak aan denken als ik er langsrij.

1 like

Volgens wordt er met een kindertong bedoeld dat iemand ZONDER een psychische reden een kinderachtige eter is?

Dus gewoon iemand die bij alles iew bah gatver roept en niet eens een beetje avontuurlijk is met eten en niks nieuws wil proberen etc. Zo lees ik het

30 likes

Ja dit las ik vanmiddag ook. Zo jong :disappointed_relieved:

4 likes

Ja dit werd dus met mij gedeeld met het woord bizar, waarop ik blijkbaar beetje gevoelloos reageerde. Want ja ik vind t niet bizar, die dingen gebeuren helaas. Daarbij moet ik er niet te veel over nadenken want ben al vaak genoeg bang om dood te gaan en als een gezonde 19 jarige dat zomaar doet, waarom ik dan niet. Maar verder denk ik hooguit ja vreselijk voor de familie maar verder niets, kan er niet iets bij voelen.

Maarja elke dag gaan er 400 mensen dood ofzo en 200 Belgen.

Daar zitten elke dag wel wat tragische gevallen bij, maar ja kan daar moeilijk bij stil gaan staan. Heb je dan ook een dagtaak aan.

4 likes

Controversieel misschien, maar ik vind van niet.

17 likes

Ja denk je echt dat meeste mensen die weinig lusten of niet veel dingen willen proberen autisme hebben, een trauma of een eetstoornis hebben?

Ik denk het eigenlijk niet

46 likes

als je übermenschen als een apart ras ziet niet nee

6 likes

Ja maarja die 100 disclaimers met uitzonderingen stonden er niet bij he :woozy_face:

14 likes

Echt doodvermoeiend

8 likes

Ik snap dat eeuwige whataboutism hier echt niet.

Ik heb een familielid dat zo is, bij elke restaurantsuggestie die een keuken betreft die hij niet kent is het “ieewwwllll nee niet van die rare dingen hoor.” Heel veel volwassenen zijn zo en dat is gewoon kinderachtig en irritant, sorry. Lijkt me logisch dat een kindertong niet gaat om trauma’s of mentale issues dus ik begrijp nooit waarom er altijd mensen zijn die elk mogelijke scenario moeten aankaarten.

50 likes

En dat allemaal vanwege een pakkie Pims :smiling_face_with_tear:

dit geeft me war flashbacks naar die keer dat ik twee uur aan tafel zat omdat ik weigerde kalkoenrollade te eten, sorry not sorry, nog steeds te goor voor woorden
image

9 likes

Denk als de poll anders geformuleerd was t al anders geweest was. Kindertong is nou niet een normale term, en zit ook wel een oordeel in. En wat @Corvus zegt klopt ook gewoon. Aan de reacties hier merk je ook dat mensen t niet snappen, dan is t toch niet erg als de andere kant ook een keer benoemd wordt. Juist omdat t niet op je voorhoofd staat of je je “aanstelt” of dat er een “geldigde reden” achter zit.

5 likes

Wat een dikke onzin, in de paar posts die niet van mensen zijn die als overduidelijke uitzondering gelden wordt telkens expliciet aangegeven dat NIET die mensen bedoeld worden. Maar juist de mensen die moeten lachen om ‘grappig exotisch’ eten en al bij voorbaat ieellll zeggen ZONDER achterliggende reden.

Ik kan me goed voorstellen dat het heel vervelend is als je echt last heb van bepaald eten en ook stress ervaart als dit dus aan bod komt (wat bij eten vaak gebeurt). Sterker nog, je zou het niet denken als je mijn insta ziet, maar ik heb ook mijn eigen issues als het om eten gaat (niet zozeer niet lusten, maar bang om ziek te worden).

Dat is ook het hele punt van oa angstproblemen gerelateerd aan eten, als je je gewoon zou aanstellen zou het geen stoornis zijn.

Hoe vaak mensen wel niet gewoon overdreven reageren, omdat ze iets vinden stinken of raar vinden klinken omdat ze het niet kennen (vaak als het even kan dus eten van een andere cultuur). Iedereen heeft wel een paar dingen die ze om textuur of smaak links laten liggen, denk dat niemand daar moeite mee heeft. Maar mensen die bijv. alleen bij de Beren spare ribs willen eten omdat de gedachte dat ze eens iets anders (stel je voor vegetarisch :scream:) eten gewoon stom klinkt voor ze nah.

Goede vriend van me is ook lastiger met bepaald eten, maar hij vindt het megaleuk om mee te gaan en uit te proberen. Vind ie t niks, wat regelmatig nog gebeurt, bestelt hij het gewoon niet nog eens. Dikke priem. Zonder naar me te schreeuwen GADVERDAMME terwijl ik probeer te eten.

Tl;Dr ja ja er zijn uitzonderingen, die zijn heel vervelend en lastig te zien/ weten. Duidelijk dat die hier niet bedoeld worden.

38 likes

Nee, maar ik denk dat er vaker dan gedacht een andere reden achter zit, en dat we daarom niet te snel moeten (ver)oordelen. Misschien kwam dat niet goed over in mijn post.

@anderen Ik zeg dat het mij triggert, omdat het bij mij dus toen een paar jaar geleden werd gezegd dat ik me aanstelde en kinderachtig was.
Ik heb gelezen dat het om mensen zonder bijbehorende (mentale) issues gaat, maar als we nu 5 jaar terug in de tijd waren, hadden jullie het wel over mij (want was dit onbekend).

Jullie mogen dit gewoon posten, maar ik, en ander tegengeluid, toch ook?

5 likes

Ik vind dat laatste echt een dooddoener, welk tegengeluid? Het wordt letterlijk gezegd. Alsof we hier censuur willen toepassen.

Edit; ik geloof meteen dat het je triggert, en dat is heel kut. Alleen kan je dat dus ook niet bij iedereen neerleggen die geen verkeerde bedoelingen heeft. Er zullen altijd kutmensen zijn die je niet serieus nemen, maar dat maakt niet dat andere situaties alsnog vervelend kunnen zijn.

18 likes

dit is vaak ook gewoon racistisch. IEEEEWL raar eten Chinezen eten echt alles ewwww eendenbloed omg Chinees hondenvlees festival echt zielig!!! maar ondertussen is vegetarisch eten hun grootste nachtmerrie. niet bij iedereen + nog 387 disclaimers voordat PC Principal van South Park ineens in dit topic verschijnt

10 likes

Met tegengeluid bedoel ik de mensen die hier zeggen dat ze het niet leuk vinden over de kindertong. En hier word geen censuur toegepast en dat zie ik, er zijn hier veel mensen met dezelfde mening (racisme, feminisme etc., thank god!). Maar tegelijkertijd voelden sommige posts niet goed voor mij, dat zal waarschijnlijk grotendeels bij mij(n trauma) liggen en het feit hoe ik de berichten interpeteer.

Ik merk vooral weinig sympathiek voor moeilijke eters en dat vind ik lastig, ook al val ik in de ‘goede reden’, mensen weten dat op eerste gezicht in het echt natuurlijk niet.

3 likes

Vind het daarom ook wel goed dat de eetproef niet meer in Expeditie Robinson kwam dit jaar. Mensen die (bijna) over hun nek gaan van delicatessen uit dat (of een ander) land. Wat voor ons als raar gezien wordt. Ongeacht of ik dit wel of niet zou eten, vind ik het respectloos om dit zo op tv uit te zenden met de bijbedoeling “kijk eens hoe ranzig en raar”.

7 likes