Nee, daar kan ik idd goed in komen.
Zal mij een worst wezen wat iemand wel/niet lust. Ik was een keer op vakantie met een vriendin die veel niet lust. Dan maakte ik haar wel een soort verantwoordelijk voor het kiezen van de eetspots want anders was het echt ondoenbaar.
Maar wat pas echt goor isâŠ
Het woord kindertong.
Ben jij van plan om vandaag vuurwerk af te steken?:
- Ja
- Nee
- Misschien
0 stemmers
Ik steek sterretjes af haha
Geweldig klinkt wel heel enthousiast, maar ik vind het gewoon lekker.
Ik vraag me altijd af of dat nou Ă©cht delicatessen zijn, of dat ze gewoon zo veel mogelijk eng/vies uitziend âetenâ bij elkaar zoeken.
Vaak zijn het volgens mij wel normale gerechten. Balut komt bijvoorbeeld bijna elk jaar voorbij terwijl dat in Vietnam en de Filipijnen gewoon eten is.
O ja, dat is dat ei, hĂš? Maar bijvoorbeeld een worm waar je eerst de kop van af moet bijten, daar twijfel ik altijd aan.
Dat is een kokos worm ook een delicatesse.
OkĂ©, ik geef het op, ik kan me blijkbaar gewoon niet voorstellen dat mensen zoân worm vrijwillig eten Maar dat kunnen zij van bepaalde Nederlandse gerechten waarschijnlijk ook niet.
Delicatessen zijn toch juist meer bijzonder eten, ook in het land van herkomst, en niet iets wat bij wijze van spreken wekelijks gegeten wordt. Ik zag dat zoute haring een Nederlandse delicatesse is, dat vindt ook een groot deel van de Nederlanders niet lekker
Het zijn bij mij de stamppotten die het lekker maken. Dingen als huzarensalade, supermarkt slaatjes die verpesten het dan weer
Stamppotten vraag ik mij ook af of ik die ooit echt hollands heb gegeten, want ik gebruik dezelfde kruiden etc er door die mijn moeder ook gebruikt.
Kruiden?? Neenee dat is te exotisch voor de echte Nederlander. Lekker doorgekookte snotgroente zonder ook maar een flintertje smaak. Zo heurt het!
Als ik het voorgeschoteld krijg eet ik het (heb immers geen kindertong hihaho), maar om nou te zeggen dat ik het echt lekker vind, nee.
Ho ho, we gebruiken wel eens nootmuskaat. Ja, als je het jat moet je het ook gebruiken. En als dat niet werkt, een flinke lik mosterd.
Hahah ja dan denk ik dus dat ik een vertekend beeld heb van de hollandse keuken
Ik heb een keer bij een vriendin echt gortdroge aardappelen en tot snot gekookte bloemkool gehad met lekker veel waterige kaassaus er bij. Omdat ik vega ben kreeg ik ook alleen dat.
Ik wist nooit dat bloemkool zĂł smerig kon smaken. Terwijl ik het thuis lekker knapperig met smaak gewend was gewoon zo zonder kaussaus, die is niet nodig om je groenten âbeterâ te laten smaken
Absoluut. De bril voelt idd ijskoud aan. En als je met je ogen beweegt voelt het alsof dat ook helemaal verkrampt is
Jaaaa dat doet dan gewoon echt zeer.
Ik vind al dat Hollandse eten dus echt geweldig en het voelt altijd een beetje alsof er met mijn smaak gespot wordt als er dingen gezegd worden als hi ha ho Hollanders gebruiken geen kruiden.
Op mijn verjaardag wilde ik altijd slaatje eten (wel zelfgemaakt) met toefjes ketchup op de eierplakjes.
Tegenwoordig eet ik vegan dus eet het bijna nooit meer. Maar soms maakt mân moeder vegan slaatje voor me.
Aardappelsalade vind ik ook echt heel lekker, met doperwtjes uit blik erdoor.
En nog een voordeel tis allemaal supergoedkoop want tis lokaal